AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Har fulgt litt med i denne tråden og dannet meg inntrykk av hvor det er best å få IVF-behandling. Vi har oslo som nærsykehus, men har lest/hørt så mye negativt om for eksempel Ullevål. Skjønner det slik at det er litt samlebåndsfølelse.....det kan jeg for så vidt godta, men er de dårligere der på noe vis? Lavere suksessrate? Er rikshospitalet bedre? Mannen har lagret sperm på Ullevål, så vet ikke om vi må dit om vi skal bruke det eller om vi kan velge fritt (legen her var ikke sikker). Vurderer ellers St Olavs... ser på ventelisteinfo at det er kun noen uker forskjell på det mellom oslo og Trondheim... Men det er kanskje inntaksstopp nå eller hvordan er det? Vi blir ikke henvist før i medio desember da vi mangler svar på noen prøver, men ja, det skal vel mye til at de finner noe der som er galt, og vi må uansett ha IVF da mannen skal gjennom behandling slik at vi ikke kan bruke hans sperm (må bruke det som er lagret opp). Ble mange spørsmål her, men håper noen med erfaringer kan svare Anonymkode: cf624...2e0
Ellepelle Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Tror ikke det er IVF på Ullevål, kun Riksen. Vi ble i alle fall henvist til OUS, hadde første samtale på Ullevål, men resten har foregått på Rikshospitalet. Her er også sperm til min mann lagret på frys. Usikker på om det går an å flytte, men det kan sikkert en privatklinikk svare på om det er alternativet deres. Mener å ha lest et sted at det er mulig. Jeg er uansett fornøyd med Riksen så langt, har forskjellig lege hver gang så kanskje det er det samlebåndfølelsen til enkelte kommer, men alle har vært veldig flinke. Ang. suksessrate har jeg ikke hørt at det er noen forskjell. Siden dere må ha IVF pga sykdom hos mann skal dere vel gå foran i køen, og slipper utredning utover enkle blodprøver, slik var det i alle fall hos oss. Vi rakk første samtale før korona brøt ut, men de stanset all behandling da sykehuset var i rød beredskap. Etter det tror jeg det er inntak som vanlig, men det har blitt litt koronakø. Lykke til! 😊
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Alternativet er St Olavs, tenker ikke privat... Vet ikke om hans sykdom gjelder, men ja, hn skal ha cellegift og da er det ikke anbefalt å bruke hans sperm før det kanskje har gått et år. Så når vi nå har prøvt i over 1,5år uten å bli gravide så synes jeg liksom ikke vi kan ha et år uten prøving.... Hmm, heller litt mer lot riksen nå da det er nærmere. Kjenner i grunnen at ventetid har mest å si, at det er litt samlebånd er ok så lenge jeg vet at det er sånn på forhånd 🤔☺️ Anonymkode: cf624...2e0
Ellepelle Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alternativet er St Olavs, tenker ikke privat... Vet ikke om hans sykdom gjelder, men ja, hn skal ha cellegift og da er det ikke anbefalt å bruke hans sperm før det kanskje har gått et år. Så når vi nå har prøvt i over 1,5år uten å bli gravide så synes jeg liksom ikke vi kan ha et år uten prøving.... Hmm, heller litt mer lot riksen nå da det er nærmere. Kjenner i grunnen at ventetid har mest å si, at det er litt samlebånd er ok så lenge jeg vet at det er sånn på forhånd 🤔☺️ Anonymkode: cf624...2e0 Jeg er i alle fall fornøyd med Riksen! Føler meg trygg og ivaretatt, og har ikke fått samlebåndfølelse utover mange forskjellige leger. Var litt spent nå som det ikke er mulig å ha med partner inn, men det har ikke vært noe problem i det hele tatt, og sykepleieren som var med på egguttaket var kjempesøt og støttende😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå