AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Er gravid i uke 26. Skal søke om foreldrepenger snart, har fått terminbekreftelse. Har ikke tjent nok så langt i år til å få foreldrepenger pga corona og valg om å være hjemme med første barn lengre enn permisjon. Formen er ikke helt på topp, så usikkert hvordan det blir med jobb fremover. Hvor mye er evt. engangsstønaden på? Skal jeg ettersende kommende lønnslipper? For om en mnd ha jeg sikkert tjent nok, hvis jeg er i stand til å jobbe. Husker ikke om det er andre papirer som skal sendes hit eller dit? Er det noe mer jeg må huske nå og fremover? Anonymkode: 4c9d3...70b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Hvis du googler engangsstønad, så finner du beløpet på første treffet. (Ca 85 000) du kan søke om foreldrepenger nå, men arbeidsgiver kan ikke sende inn inntektsmelding før om mange uker, så det haster egentlig ikke med denne søknaden. Tror det er i uke 34 ca som er det tidligste arbeidsgiver kan sende inn. Denne fristen finner du også på nav. Denne fristen kan ikke flyttes på, og det er ikke mulig å sende inn noe før der. Hvis du søker nå så blir søknaden liggende hos nav frem til det åpnes for at det kan sendes inn inntektsskjema. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for din del å søke nå, men søketidspunktet ditt påvirker ikke utbetalingen fra nav. Anonymkode: 6d8b3...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå