Gå til innhold

Sønnen har fortalt kompisene private ting - bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 9 år som er som en åpen bok, og forteller alt til alle.

Han har en kompis som er veldig spesiell, og spør mye rare spørsmål. På skolen i går hadde han spurt sønnen min om foreldrene hans hadde gjort noe "ekkelt" noen gang. Senere, da vi var på vei til fotballtreningen, og denne gutten satt på, konfronterte han meg med det sønnen min hadde fortalt han.

Det viste seg at sønnen min hadde fortalt kompisen at jeg og kona sover nakne om natta. At han hadde kommet inn til oss på morgenen, dratt av dyna etter å ha lagt seg mellom oss i senga, og at vi få var nakne.

For meg så er det helt naturlig og behagelig å sove naken, og selv om jeg som oftest tar på meg boxer om barna kommer inn i løpet av natta, så har jeg av og til glemt det hvis jeg har vært veldig trøtt. Kona sover omtrent alltid i truse.

Er ganske bekymret for at denne kompisen vil gå rundt og fortelle dette til alle, sine foreldre, lærere, andre barn etc, som igjen kan tolke dette helt feil, og tenke det verste. Har ganske panikk nå, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det her. Våknet klokka 5 i dag tidlig, og har følt meg uvel pga dette siden jeg ble fortalt det.

Er det virkelig så rart å sove naken selv om man har barn? I følge denne gutten så sover hans foreldre alltid i pysj/boxer

Anonymkode: e58a5...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var nakenhet greit frem til barnet viste at det plaget barnet, var rundt 9-10. Der er nok alle barn forskjellige. Men de fleste barn opplever nok foreldrenes nakenhet som pinlig en stund, og også sin egen.

Tenker du kan legge fra deg bekymringen altså. Ja guttungen kan nok fortelle det ene og det andre, men er jo helt normalt. Guttungen som spør prøver nok å finne ut om hans familie er "normal". Man er på forskjellige studierelatert livet og er helt forskjellige om hva vi ytrer oss om. 

Anonymkode: 324d0...ba1

• Liker 16
Skrevet

Jeg sover alltid naken. Ble en naturlig overgang på når jeg sluttet å gå fra soverom til badet naken f.eks, mtp barnas alder. De er nå 14 og 16, hender en sjelden gang at de kommer inn til meg og sover hos meg, kler ikke på meg av den grunn, men da sover vi evt under hver vår dyne. Når jeg skal stå opp så ber jeg de snu seg. 

Syns det du forteller høres helt normalt og naturlig ut. 

Anonymkode: f07c7...f03

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg var nakenhet greit frem til barnet viste at det plaget barnet, var rundt 9-10. Der er nok alle barn forskjellige. Men de fleste barn opplever nok foreldrenes nakenhet som pinlig en stund, og også sin egen.

Tenker du kan legge fra deg bekymringen altså. Ja guttungen kan nok fortelle det ene og det andre, men er jo helt normalt. Guttungen som spør prøver nok å finne ut om hans familie er "normal". Man er på forskjellige studierelatert livet og er helt forskjellige om hva vi ytrer oss om. 

Anonymkode: 324d0...ba1

Jeg tror det er mer at de synes nakenhet er fryktelig morsomt, og derfor spør hverandre slike spørsmål. Det andre "ekle" jeg hadde gjort var å glemme å trekke ned på do etter meg en gang. Så du skjønner hvilket nivå det er på.

Jeg er jo redd at folk skal synes det er veldig rart at en voksen mann sover naken når barna kommer inn på soverommet, og tolker det som at her ligger det noe mer...

Det er i hvertfall slutt på å sove naken for min del

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke ofret en tanke

Anonymkode: 04fda...a74

Enig. Slapp helt av ts 

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, minister-mio skrev:

Enig. Slapp helt av ts 

Så hvis han ungen skulle fortelle dette videre(er jo ikke sikkert han gjør det), så tenker folk at dette er helt naturlig?

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvis han ungen skulle fortelle dette videre(er jo ikke sikkert han gjør det), så tenker folk at dette er helt naturlig?

Ja

• Liker 30
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sover alltid naken. Ble en naturlig overgang på når jeg sluttet å gå fra soverom til badet naken f.eks, mtp barnas alder. De er nå 14 og 16, hender en sjelden gang at de kommer inn til meg og sover hos meg, kler ikke på meg av den grunn, men da sover vi evt under hver vår dyne. Når jeg skal stå opp så ber jeg de snu seg. 

Syns det du forteller høres helt normalt og naturlig ut. 

Kommer de på 14 og 16 år inn og sover hos deg??

Anonymkode: 39c2c...883

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er virkelig ikke noe du trenger å bekymre deg over. 

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En veldig sjelden gang, ja, hvis noe er tøft og vanskelig, mobbing, utestenging, bekymring for skole/fremtid/kjærlighetssorg osv så hender det at de kommer på kvelden også blir vi liggende og prate. Da hender det av og til at de spør om de kan sove inne hos meg og det får de selvfølgelig lov til.

Og da kler du ikke på deg altså selv om du ligger der uten klær? Når dere ligger der og prater om disse tingene og de sover der om natten? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Patton skrev:

Hvis jeg hadde hørt at «pappaen til x sover naken» eller lignende, ville jeg ikke reagert overhode. 

Dette!

Anonymkode: 5c006...3d7

• Liker 25
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg over dette. Er jo forståellig at foreldrene til denne gutten alltid sover med klær når de har en sønn som går å gnåler om alt. 😄 

• Liker 30
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde vært noe annet om ungen sa at en av dere pleide å komme inn på hans rom naken og legge dere sammen med han... 👀

At han kommer inn til dere er et ikke tema. 

Skrevet

Om jeg hadde hørt at foreldrene til x sover nakne, så hadde jeg ikke tenkt noe som helst på det.

Anonymkode: 92928...924

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og da kler du ikke på deg altså selv om du ligger der uten klær? Når dere ligger der og prater om disse tingene og de sover der om natten? 

Ja, du har forstått det helt riktig. Da fortsetter jeg å ligge naken, under min egen dyne, på minside av min 180cm brede dobbeltseng...

• Liker 32
Skrevet

Det er helt normalt å sove naken i egen seng og ingenting bekymringsverdig med det😊

• Liker 15
Skrevet

Det jegreagerer mest på er atdu har panikk, tenkerda at det er noe mer til historien du ikke nevner..

Anonymkode: 678a6...d5f

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...