AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hei. Universitetet jeg går på har lagt opp til eksamen den 15. Desember. Alle andre eksamener er blitt omgjort til hjemmeeksamen, men denne eksamenen, som også er den siste, må visst bli tatt på skolen. Til tross for at alt vi trenger er en PC. Er det virkelig forsvarlig å ha eksamen så tett opp mot jul? I og med at all undervisning blir digitalt så vil folk reise hjemover. Jeg har virkelig lite lyst å sitte i samme rom som folk som kommer fra både Oslo og Bergen f.eks. Jeg har null interesse av å sitte i karantene under hele julefeiringen fordi vi på trass må ha eksamen på skolen. Synes det ikke blir tatt hensyn til studentene i det hele tatt, og du kan være sikker på at folk som enten har symptom eller faktisk har corona vil møte opp. Ingen har lyst å utsette utdanningen sin på grunn av at skolen er for inkompetente til å få på plass en god løsning. Må vel være mulig å klage her? Anonymkode: 40fad...532
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Den dagen smittetallet er 10% så kan man vel begynne å klage. Du får sprite hender og bruke munnbind rett hvis du er redd. Anonymkode: d9d88...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Slutt og overdramatisere, ok? Munnbind, håndsprit, sunn mat fremover, ekstra vitaminer, ingefær og diverse så ser du at du ikke trenger bekymre deg. Anonymkode: 24dd5...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt og overdramatisere, ok? Munnbind, håndsprit, sunn mat fremover, ekstra vitaminer, ingefær og diverse så ser du at du ikke trenger bekymre deg. Anonymkode: 24dd5...3bb Vet ikke hvordan julefeiringen din ser ut, men hos meg er det i hvert fall vanlig å feire med familie som inkluderer både onkler og tanter, bestemødre og bestefedre. Om du ikkje ser problemet her så vet ikke jeg. Hadde eksamen vært før, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 40fad...532 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan julefeiringen din ser ut, men hos meg er det i hvert fall vanlig å feire med familie som inkluderer både onkler og tanter, bestemødre og bestefedre. Om du ikkje ser problemet her så vet ikke jeg. Hadde eksamen vært før, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 40fad...532 Nå tror jeg vel neppe at du får feire jul med alle de du nevner over så da slipper du det problemet. Hvis du skal overholde smittevern vel og merke. Alt tyder på at feiring av jul blir begrenset til kjernefamilien, evt noen få ekstra personer. Når det gjelder eksamen, skolen har nok sine grunner til hvorfor den eksamen må holdes på skolen. Hos oss har de gjort om alle til hjemmeeksamen, og jeg skulle ønske det ikke ble gjort da vi nå får mye vanskeligere eksamen og det kommer til å stå hjemmeeksamen på vitnemål og det synes jeg ikke er så positivt. Sjansen for at du blir smittet er liten, skolen kommer nok til å være strenge med smittevern, og det blir sikkert lagt opp til gooood avstand, så det er ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 83e9c...896 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan julefeiringen din ser ut, men hos meg er det i hvert fall vanlig å feire med familie som inkluderer både onkler og tanter, bestemødre og bestefedre. Om du ikkje ser problemet her så vet ikke jeg. Hadde eksamen vært før, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 40fad...532 Bruker du munnbind rett, og holder avstand, går rett på badet og dusjer når du kommer hjem, kaster klærne til vask, ja da gjør de det helsearbeidere som jobber tett på covid19 pasienter gjør. De sprer ikke smitte rundt. Anonymkode: d9d88...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Jeg jobber på er universitet og jeg kan LOVE deg at det tas hensyn til studentene på alle mulige måter. Alle ansatte jobber med et mål for øyet, at studentene skal få gjennomført utdanning og eksamen på best mulig måte. Det jobbes utallige timer overarbeid for at dette skal gjennomføres, og det er et enorm arbeid å flytte både undervisning og eksamen over til digitale flater/hjemmeeksamen. Selv om du kanskje ikke forstår det, så kan det være meget gode grunner til at akkurat den eksamenen du sikter til ikke kan gjennomføres som hjemmeeksamen. Tro meg, de ansatte er heller ikke spesielt interessert i å oppholde seg i et rom med sure, klagende studenter mer enn høyst nødvendig. Så, smell igjen om du må utsette hjemreise/juleferie et par dager. Du er der for å studere, først og fremst. Send en takknemlig tanke (evt kanskje også et ord) til studiekonsulenter og forelesere med lav lønn som jobber r... av seg for sånne som deg. Takk. Anonymkode: 14014...f09 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Bruker du munnbind rett, og holder avstand, går rett på badet og dusjer når du kommer hjem, kaster klærne til vask, ja da gjør de det helsearbeidere som jobber tett på covid19 pasienter gjør. De sprer ikke smitte rundt. Anonymkode: d9d88...0a6 Dette! Gjør dette HVER dag. Går bra Anonymkode: 531da...d6c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på er universitet og jeg kan LOVE deg at det tas hensyn til studentene på alle mulige måter. Alle ansatte jobber med et mål for øyet, at studentene skal få gjennomført utdanning og eksamen på best mulig måte. Det jobbes utallige timer overarbeid for at dette skal gjennomføres, og det er et enorm arbeid å flytte både undervisning og eksamen over til digitale flater/hjemmeeksamen. Selv om du kanskje ikke forstår det, så kan det være meget gode grunner til at akkurat den eksamenen du sikter til ikke kan gjennomføres som hjemmeeksamen. Tro meg, de ansatte er heller ikke spesielt interessert i å oppholde seg i et rom med sure, klagende studenter mer enn høyst nødvendig. Så, smell igjen om du må utsette hjemreise/juleferie et par dager. Du er der for å studere, først og fremst. Send en takknemlig tanke (evt kanskje også et ord) til studiekonsulenter og forelesere med lav lønn som jobber r... av seg for sånne som deg. Takk. Anonymkode: 14014...f09 Jeg jobber på universitet jeg også, og jeg er SÅ enig. Anonymkode: 04b39...7b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå