Gå til innhold

Psykologibakgrunn, bli leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tatt årsstudium i psykologi og liker faget veldig godt. Vurderer å studere videre på bachelor-nivå, evt. profesjon. hvis jeg kommer inn.

Har lyst til å jobbe med mennesker og evt. arbeid som leder/rådgiver. Er dette en ok vei?

Anonymkode: 1f116...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke leder uten å kunne faget du skal lede innen. Salgssjef må kunne selge, regnskapssjef må kunne regnskap, etc. 

Psykologi er aldri dumt å kunne, men kanskje heller organisasjonspsykologi ville vært mer relevant. Uansett må du kunne mer enn psykologi for å bli leder. 

Anonymkode: 82b98...09e

Skrevet

Tror ikke du helt forstår ledelse.

Det handler om mye mer enn å forstå mennesker.

Pedagoger i arbeidslivet er et kjempeproblem, samme med HR. Helt fucka.

Arbeidslivet handler om å gjøre jobben sin, ferdig snakka.

Anonymkode: 57f97...681

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har tatt årsstudium i psykologi og liker faget veldig godt. Vurderer å studere videre på bachelor-nivå, evt. profesjon. hvis jeg kommer inn.

Har lyst til å jobbe med mennesker og evt. arbeid som leder/rådgiver. Er dette en ok vei?

Anonymkode: 1f116...05d

Hvorfor legge planer så langt inn i fremtiden?

Begynn med å ta årsstudium i psykologi, for alt du vet så kan det være at du får en eurekaopplevelse at dette absolutt ikke er noe for deg. Likevel så er dette årsstudiumet fint å ha på CVen og du får mye generell kunnskap. 

Anonymkode: 4a990...0de

Skrevet

Hvorfor vil du bli leder? Synes veldig mange sier akkurat dette, men har lite gjennomtenkning av hva det er med ledelse som gjør at de ønsker og evt er egnet for det. «Ledelse» er jo også så mye forskjellig - fra strategi og visjon på konsernsjefnivå til teamleder på et skift i en butikk, og alt derimellom. 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legge planer så langt inn i fremtiden?

Begynn med å ta årsstudium i psykologi, for alt du vet så kan det være at du får en eurekaopplevelse at dette absolutt ikke er noe for deg. Likevel så er dette årsstudiumet fint å ha på CVen og du får mye generell kunnskap. 

Anonymkode: 4a990...0de

"jeg har tatt årsstudium i psykologi" 

Anonymkode: 236f7...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...