Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags produkter fra apoteket/butikken anbefaler du å ha klart før baby kommer? Hva hadde du mest bruk for på stelleplassen?

Anonymkode: e28a6...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke noe mer enn litt potetmel. 

Anonymkode: 00065...f19

• Liker 4
Skrevet

Folk..

Setter pris på ordentlige svar istedet da jeg er førstegangs og ikke kan så mye. 

• Liker 4
Skrevet

Olje til badevannet, tørre servietter/kluter til vask, termometer, inotyol salve til sår stump (den er magisk!) 

Anonymkode: 251ad...e6d

• Liker 4
Skrevet

Weleda calendula salve er den beste,

Wipes,

Bleier,

Anonymkode: 76ce6...379

Skrevet

Eneste jeg bruker er potetmel. Det gjør de i barnehagen her også.

Anonymkode: 41ab3...3fb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk..

Setter pris på ordentlige svar istedet da jeg er førstegangs og ikke kan så mye. 

Hva mener du? Det svaret du fikk før du ga dette svaret var jo et ordentlig svar. Potetmel er et vidundermiddel ved sår stump. Eneste du trenger.

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Det svaret du fikk før du ga dette svaret var jo et ordentlig svar. Potetmel er et vidundermiddel ved sår stump. Eneste du trenger.

Så man trenger ikke kluter, olje til å løse opp babybek, krem om rumpen blir sår, eller noe å ha vann i, mener du....?

Anonymkode: 0e981...f1e

• Liker 4
Skrevet

Kluter. Vi bruker tørre engangsservietter fra apotek 1 (medlememr får 6 til 100) til bæsj, og myke bomullskluter om det bare er tiss. 

Olje. Det løser opp bæsj som sitter litt, så du slipper gnukke

Bepanthen, gull om stumpen blir rød. 

Bleier ;)

Det er det som er minimum. 

Ellers kan det være kjekt å ha en nesesuger i reserve, samt termometer for å sjekke for feber (på spebarn er det rumpetermometer som er the shit). 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man trenger ikke kluter, olje til å løse opp babybek, krem om rumpen blir sår, eller noe å ha vann i, mener du....?

Eh, nei. Jeg vasker stumpen under rennende vann i vasken bare med flat hånd og i de sjeldne tilfellene det er antydning til sår stump bruker jeg potetmel. Ikke brukt salve til noen av barna mine. Potetmel er helt genialt mot sår stump.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Jeg vasker stumpen under rennende vann i vasken bare med flat hånd og i de sjeldne tilfellene det er antydning til sår stump bruker jeg potetmel. Ikke brukt salve til noen av barna mine. Potetmel er helt genialt mot sår stump.

Og der vasker man hendene sine for og bli ren... Høres veldig uhygienisk ut. 

Vasker du vasken med desinfiserende midler etter hver gang du har vasket stumpen?

Anonymkode: 4a933...2ab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og der vasker man hendene sine for og bli ren... Høres veldig uhygienisk ut. 

Vasker du vasken med desinfiserende midler etter hver gang du har vasket stumpen?

Du tuller nå? Vasker over med litt håndsåpe enkelt og greit. Ingen her i huset pleier heller gni hendene nedi vasken når de vasker hendene. Er det veldig vanlig?

• Liker 9
Skrevet

Stellematte. Har alltid to engangskladder (fra apotek) liggende oppå. Dersom det skjer et uhell kan jeg bare brette den øverste inn under baby, fordi det ligger en ny under. I starten var det en del uhell da baby elsket og tisse da bleien var av. Brukes fortsatt nå ved 6 mnd. 

Vaskekluter. Badehåndkle med hette. 

Tørrservietter brukes alltid ved bleieskift hjemme. På farten bruker vi våtservietter. 

Olje brukes i badevannet. Kan også smøres på huden til baby dersom den er tørr, det gjorde de på barsel. Kan også brukes dersom avføringen sitter fast på huden. Lettere og få bort da. 

Aco minicare bleiespray (husker ikke ordrett hva den heter). Denne sprayer vi på stumpen til baby etter hvert bleieskift. Vi har forsøkt uten men da blir baby så rød. 

Bepanthen salve brukes dersom baby får sår stump. 

Neglesaks (for baby! Veldig viktig at den ikke er spiss). 

Rektalt termometer med beskyttelseshette. 

Dersom ikke stelleplassen er ved vasken må du ha en beholder til og ha vann i. 

Bleier selvfølgelig. Vi brukte libero touch i starten. Men her er det smak og behag. Dersom du tar imot babypakker fra kiwi, apoteket, rema osv får du med bleier og kan teste ut litt forskjellig. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller nå? Vasker over med litt håndsåpe enkelt og greit. Ingen her i huset pleier heller gni hendene nedi vasken når de vasker hendene. Er det veldig vanlig?

Nei, jeg tuller ikke. Så det ligger avføringsrester i vasken deres... Veldig deilig og vaske hender og pusse tenner i en slik vask. Nam! 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, rett og slett. Og overhodet ikke anbefalt om ungen blir syk, at du står og klafser med hendene dine på avføringen med alt av bakterier i. 

Vi har aldri brukt potetmel mot noe som helst, og har tilnærmet lik aldri hatt sår stump. Sår stump har kun oppstått ifbm bæsj som har blitt liggende uoppdaget i bleien, og det hjelper ikke potetmel en dritt mot. Potetmel er kun om man ikke tar seg tid til å klappe tørt og lufttørke stumpen før man tar på bleien. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg tuller ikke. Så det ligger avføringsrester i vasken deres... Veldig deilig og vaske hender og pusse tenner i en slik vask. Nam! 

Veldig merkelig å drive å gni hendene nedi vasken når man vasker dem og å slikke vasken når man pusser tennene da.

• Liker 5
Skrevet

Mesoft eller lignende. Ha de i en tett boks med litt vann og en dært olje og du får de beste våtservietter.

Talkum for å hindre rompa å bli sår.

Inotyol. Den beste kremen på såre romper.

En babysåpe eller olje til bading.

Det er igrunn det du trenger.

Anonymkode: e54ac...ee3

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til det som er nevnt over her; vi har også kjøpt inn Paracet stikkpiller, kjekt å ha i hus hvis det blir behov 😊

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, rett og slett. Og overhodet ikke anbefalt om ungen blir syk, at du står og klafser med hendene dine på avføringen med alt av bakterier i. 

Vi har aldri brukt potetmel mot noe som helst, og har tilnærmet lik aldri hatt sår stump. Sår stump har kun oppstått ifbm bæsj som har blitt liggende uoppdaget i bleien, og det hjelper ikke potetmel en dritt mot. Potetmel er kun om man ikke tar seg tid til å klappe tørt og lufttørke stumpen før man tar på bleien. 

Det er bare tull. Jeg har ofte sår stump selv på grunn av tarmsykdom, og potetmel redder stumpen hver gang. 

Anonymkode: a8063...57e

• Liker 4
Skrevet

Mesoft eller lignende. Ha de i en tett boks med litt vann og en dært olje og du får de beste våtservietter.

Talkum for å hindre rompa å bli sår.

Inotyol. Den beste kremen på såre romper.

En babysåpe eller olje til bading.

Det er igrunn det du trenger.

Anonymkode: e54ac...ee3

Talkum bør du være nøye med hva er laget av før du bruker det.

https://www.tv2.no/a/11458273/ 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...