Fakse Skrevet 2. august 2005 #1 Del Skrevet 2. august 2005 Vi har såvidt begynt på oppussing av den ene stua vår. Hittil har vi bare revet ned, og det er enda litt igjen, men for å ha alt klart må vi jo nesten planlegge litt hvordan vi skal gjøre ting nå. Det jeg lurer på er om det finnes noen generelle regler for hvilken rekkefølge man bør gjøre ting i. Vi tar alt fra grunnen av, altså river vegger og gulv til det er bare betong igjen. Taket får ligge, det skal bare males. Har prøvd å tenke på hvilken rekkefølge ting skal gjøres i, men synes det er vanskelig å vite om vi har tenkt på alt. Vil jo gjerne slippe å gjøre arbeid på nytt fordi det viste seg at det var noe vi ikke hadde tenkt på. Det vi skal gjøre er i grove trekk som følger; rive alt av gulv og panel. Legge ny isolasjon i yttervegger. Legge ny panel som skal males. På gulvet skal det legges plater med spor i til varmekabler, også skal det legges gulv (litt usikker, men tror det blir parkett) oppå der. Vi skal også sette inn ny ved-ovn, og må mure ny brannmur til pipa. Har revet ned den gamle, og skal flytte litt på ovnen i forhold til hvor den gamle ovnen sto. River et kott som var under trappa, og skal ha denne delen av rommet åpen nå. Blir veldig glad om noen har tips til hvordan rekkefølge ting bør gjøres i, eller hvordan vi kan finne ut hvilken rekkefølge vi skal gjøre ting i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 2. august 2005 #2 Del Skrevet 2. august 2005 Det er i alle fall ganske vanlig å ta gulvet til slutt, eller så sent som mulig. Ville for eksempel defintivt murt brannmur før jeg la parkett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #3 Del Skrevet 3. august 2005 Helt klart vegger før gulv. Hvis du skal male veggene ville jeg gjort det etter gulvet er lagt. Et godt tips hvis du skal legge lister er å male veggene først, så legge listene FERDIG malte. Da slippen man all maskeringen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #4 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville jobbet meg fra toppen og ned. Rive ned, bygge opp igjen og isolere vegger. Så ville jeg malt taket deretter veggene og tilslutt gulvet. Hele tanken må være at man ikke skal få mulighet til å søle ned noe av det nye. Så å sette inn ny ovn kan gjøres ganske tidlig dersom det må mye muring til. Mange velger å ha en glassplate under oven, og da er det jo litt dumt om ikke parketten allerede er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #5 Del Skrevet 3. august 2005 Pssssst! Sixx... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå