Gå til innhold

Alt jeg gjør er å sitte på rommet hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingenting. Ingen venner, familie eller kjæreste. Alt jeg gjør er og sitte alene på rommet mitt. Angsten min øderlegger alt i livet mitt. Jente 20 år.

Anonymkode: 2d376...c78

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsken? Mor? Far? 

Anonymkode: 87d7d...457

• Liker 2
Skrevet

Går du til behandling? Bor du langt vekke fra familie eller har du ikke kontakt? Har du fullført skole eller har du jobb? 

• Liker 1
Skrevet

Slik hadde jeg det også i 20 årene, vanskeligste tiden i livet mitt - men tro meg, det skal ikke fortsette å være slik, for du skal ikke behøve å ha det sånn fremover! Jeg er 28 i dag, og har 2 nære gode venninner, og noe kontakt med familien min. Jeg vil råde deg til å søke hjelp, det var det jeg måtte gjøre, selv om jeg ikke ønsket det, siden jeg var så deprimert og nesten ikke turte å gå ut døra til slutt. 

Det hjelper utrolig mye å ha en psykolog å snakke med, som kan hjelpe deg og snakke med deg ca hver uke i start fasen om hvordan du har det og hvordan dere kan jobbe sammen mot at du for eksempel kan få deg en venn, ha noe å gjøre som interesserer deg og gir deg glede i hverdagen.... Ikke gi opp! Søk hjelp :hjertesmil::klem:

Anonymkode: b84f2...114

• Liker 7
Skrevet

Trist, om du ikke ønsker det slik. 
Men kun du som kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: 8bad8...2e1

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du må gjerne sende en privat melding til meg i ny og ne her på Kvinneguiden hvis du trenger respons fra en annen person. Jeg er riktignok ikke utdannet terapeut på noe som helst vis, men har vært i kontakt med 2-3 personer i løpet av mitt liv der den andre parten har hatt/har angst. Jeg må nevne at det må bli helt uforpliktende for begge parter selvsagt, men jeg biter ikke. :blomst:

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting. Ingen venner, familie eller kjæreste. Alt jeg gjør er og sitte alene på rommet mitt. Angsten min øderlegger alt i livet mitt. Jente 20 år.

Trist du også har det sånn. Kjenner meg igjen. Jeg har ingen venner eller kjæreste jeg heller og er veldig ensom. Angsten ødelegger alt. Klem til deg ❤️

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra i forsvaret.

Anonymkode: b11fe...023

• Liker 1
Skrevet

Kom deg i behandling og få medisiner. 

Anonymkode: 9dcb5...af0

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vi sitter mye på rommet vårt, stua vår, kjøkkent vårt vi andre også nå under Covid-19. Vi må jo.

Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, vi sitter mye på rommet vårt, stua vår, kjøkkent vårt vi andre også nå under Covid-19. Vi må jo.

Ja? Og derfor er ikke TS sin situasjon vond for henne eller?

merkelig svar...

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Kan ikke sammenlignes, du har vel et nettverk du kan kontakte? 

Anonymkode: 15f03...dbd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mille89 skrev:

Ja? Og derfor er ikke TS sin situasjon vond for henne eller?

merkelig svar...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes, du har vel et nettverk du kan kontakte? 

Vel, det er jo ikke sånn vi kan treffe hverandre mye nå.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Klar over det, men det er forskjell fra å ha noen nærkontakter man kan omgås, og å ikke ha noen.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Det er lov å møtes i små grupper, evnt ta en tur eller bare en telefon til en som står deg nær. Ts har jo ikke denne personen i livet sitt akkurat nå. Derfor kan det ikke sammenlignes. 

Skrevet

Sånn skal det ikke være, kjære deg. Sånn skal du ikke ha det. Snakk med fastlegen din og få noen å snakke med jevnlig. Du vil få det bedre etter hvert. ❤️

• Liker 2
Skrevet
På 11.11.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Dra i forsvaret.

Anonymkode: b11fe...023

Du kommer vel ikke inn i forsvaret med psykiske lidelser? Om ts har en angst som er såpass alvorlig at hun ikke evner å sosialisere, så tror jeg ikke forsvaret vil ta henne inn.  

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis er angst en av de psykiske lidelsene som er enklest å behandle. Kom deg til fastlegen og forklar problemet ditt. Eventuelt oppsøk privat psykolog hvis du har råd.

Anonymkode: dada5...49c

Skrevet

Vurdert folkehøgskole? Ja, det kan være veldig skummelt i starten, men de aller, aller fleste finner seg nye, gode venner der. Anbefales på det sterkeste!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...