Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har funnet en bolig som passer meg perfekt. I disse tider er det vanskelig å gjennomføre visning. Jeg har skikkelig lyst til å legge inn bud. Er det noen som har gjort det samme før?

Må nevnes at det gjelder en leilighet, standarden er helt ok og jeg har fått hjelp av fagkyndig til å lese gjennom alle rapporter. 

Anonymkode: 6a1a9...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt kan være perfekt på papiret. 

• Liker 3
Skrevet

Bolig er et stor og alvorlig økonomisk investering, en ikke gjør så veldig mange ganger i løpet av livet, der det i tilegg er alfa omega å trives. Så selvsagt må du komme deg på visning for å virkelig se om du kan trives! 

• Liker 6
Skrevet

Kommer en del an på hvor og hvilket område, og om du kjenner omrpdet frs før også. Der jeg bor kan du få flotte leiligheter til god pris, men det det er ikke et sted jeg ville bodd uansett hvor god boligdealen var.. 

Skrevet

Bil og bolig er vel de to tingene jeg absolutt ville se før jeg kjøper noe.

Anonymkode: 7c8e7...238

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke veldig vanskelig å få gjennomført en visning i disse tider nei. Men det blir tilrettelagt for å unngå smitte. 

Hadde aldri kjøpt bolig usett!

Anonymkode: e6c4d...e3a

• Liker 7
Skrevet

Var på visning i dag og vi fikk max 15 min til å se oss rundt. Ikke akkurat tid til å avdekke de helt store feil&manglene. Jeg hadde kjøpt usett hvis kåken var strøken. 

Anonymkode: ae5c0...d45

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Babbla skrev:

Kommer en del an på hvor og hvilket område, og om du kjenner omrpdet frs før også. Der jeg bor kan du få flotte leiligheter til god pris, men det det er ikke et sted jeg ville bodd uansett hvor god boligdealen var.. 

Altså ikke akkurat der jeg bor, men annen del av samme by... 

Skrevet
9 minutter siden, Babbla skrev:

Kjenner området godt, er vokst opp bare noen gater unna. Vært i tilhørende gate mange ganger, og det er veldig koselig der. Har sett selve utsiden men ikke leiligheten inni.. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på visning i dag og vi fikk max 15 min til å se oss rundt. Ikke akkurat tid til å avdekke de helt store feil&manglene. Jeg hadde kjøpt usett hvis kåken var strøken. 

Anonymkode: ae5c0...d45

Akkurat det samme med meg forrige visning. Følte ikke jeg fikk sett etter flere «feil» ved å se den. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg/vi kjøpte hus usett. Vi bodde i utlandet og skulle flytte tilbake til Norge, så derfor var visning uaktuelt for oss (da hadde sannsynligvis noen andre snappet huset opp før vi kom til Norge). Vi fikk dog venner til å gå på visning for oss, og de hadde kun gode tilbakemeldinger å gi, feks «her kunne jeg ha bodd». Men det var skummelt likevel. Hvis det er praktisk mulig, hadde jeg helt klart gått på visning. Når det er sagt, elsker jeg huset vårt som vi kjøpte usett. 

Anonymkode: 40eaf...c8f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kjøpt både bil og bolig usett. Gikk helt fint.  Kjøpte en splitter ny Tesla. Trengte verken å se den eller prøvekjøre. JEg visste jeg ville ha den.

Har også kjøpt ny bolig før de var bygget. Gikk helt fint.

Leiligheter og da særlig borettslag er det lite risiko med hvis du har en tilstandsrapport. Hva er det du egentlig får med deg på 15 minutters visning? En følelse? Skal du kjøpe på en følelse?

Sånn sett er det egentlig smartest å ikke gå på visning. Da legger man inn bud som ikke er farget av magefølelser.

Anonymkode: c9f47...848

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte også usett, men kjøpt 4 før den jeg bor i nå 🙂 Tryggere dersom det er borettslag. Beste leiligheten ❤️ 

Anonymkode: 1630b...9c5

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk 10 minutter hos megler. Skriv under her, ellers går den til neste i køen, sa han. Idioten. 

Det var en boks av papp laget i Latvia og slengt sammen i blokk. 10 minutter holdt vel egentlig. Jeg hadde lest papira godt på forhånd. 

Anonymkode: dd94d...4a5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg har funnet en bolig som passer meg perfekt. I disse tider er det vanskelig å gjennomføre visning. Jeg har skikkelig lyst til å legge inn bud. Er det noen som har gjort det samme før?

Må nevnes at det gjelder en leilighet, standarden er helt ok og jeg har fått hjelp av fagkyndig til å lese gjennom alle rapporter. 

jeg har iallfall lært at å dra på visning gir viktig indikator ovenfor deg selv. Beliggenhet, Atmosfære. 

Jeg har også lært bildene som er blitt tatt til salg perfekte og godt mulig gitt bedre inntrykk, men når jeg er selv der så ser man alt rundt som forstyrrer og ikke kom til uttrykk på bildene. Da mener jeg på utsiden. 

Anonymkode: 85295...a4e

Skrevet

Jeg kjøpte leilighet usett, uten å kjenne området eller noe. Skulle flytte fra nord til sør.

Den så ut som det jeg trengte på papiret (størrelse, antall soverom, garasje). Og så visste jeg at det var for et begrenset antall år, det var ikke der jeg skulle slå meg til for godt, så da tok jeg sjansen. Ganske skummelt, men gikk het fint, var veldig fornøyd med avgjørelsen i etterkant. 

Skrevet

Jeg kjenner noen som har solgt bolig til en kjøper som kjøpte usett.  De advarer!
Det ble så mye ufred i ettertid at de heller ville solgt til en med lavere bud, men som hadde vært på visning.

(Selger hadde alt på stell, og det ble ingenting ut av det annet enn mange unødvendige telefoner og krangling, for kjøper klaget på ALT, selv ting som var poengtert i tilstandsrapporten.  "Ut i fra bildene så det ikke så ille ut")

Anonymkode: a320f...448

Skrevet

Spør om privatvisning? Er du interessert i boligen pleier det å være ganske lett å få til :)

Anonymkode: ff268...d54

Skrevet

Man må jo sjekke ut leiligheten før man kjøper den. Det er noe som heter undersøkelsesplikt i en eiendomstransaksjon. Man mister jo alle rettigheter til reklamasjon og boligkjøperforsikring. En takstrapport er jo egentlig ikke verdt så mye, for i all hovedsak står det jo bare "utenfor takstmannens kompetansenivå", ikke vurdert grundig og slike ting. 

Man må jo sjekke bad, fliser, sluk, sikringsskap, underskap og avløp på kjøkken osv. Om leiligheten har en "lun atmosfære" er jo bare svada som kan endres med et malingsstrøk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...