Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig antrekk for gutt 10 år (og årene fremover). Har vært så enkelt med jente som alltid har kjole ved en slik anledning. Men gutt da? Er det dressbukse, hvitskjorte og sløyfe/slips liksom? Faren har det, men jeg føler også det er litt 'voksent'. Ironisk nok hadde poden slike dresser når han var liten. Søte små for barn da. Men slike sett kostet jo 299,-. Nå er han såpass stor at en dress koster MYE. Og vokser fort, så neste år passer den nok ikke. Egentlig lite lysten på å kjøpe dress før det blir konfirmasjon. 

Så ble litt nysgjerrig på hva andre gutter på 10 år har som antrekk på slike høytidsdager. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min hadde dressbukse og skjorte i den alderen. Han hadde ofte på dressjakke da vi ankom selskapet, men synes det var ubehagelig så han tok den av.

Anonymkode: 15bb5...a22

Skrevet

Vår pode på nå 11 år elsker dress.  Jeg kjøper dress av god kvalitet (Pascal e.l.) på finn.no.  Inklusive skjorte/slips må du regne med 500 kr.  Denne holder i størrelse fra jul og til over 17.mai.  Da selger jeg den på finn.no igjen :)

Anonymkode: 332e1...4a8

• Liker 3
Skrevet

Penbukse/dressbukse og skjorte. Problemet er jo at han vokser så forferdelig, så han må jo ha ny bukse hvert år. Kjøper derfor billig på salg eller fra feks HM. Lar andre i familien arve de nye han ikke passer lengre eller selger for en liten sum. 

Anonymkode: 4d9a6...ae0

Skrevet

Min 11-åring har rød bukse fra KappAhl til jul, kombinert med lyseblå skjorte fra Gant. Standard outfit hvert år 🙈

Anonymkode: 8e85e...8d2

Skrevet (endret)

Mine er 9 og 12 og har i alle år brukt mørk dressbukse og penskjorte til jul. Noen ganger sløyfe, men aldri slips. Har aldri tenkt at det er for voksent for barn. Vi har aldri kjøpt hel dress til dem (annet enn til det ene bryllupet de deltok i), dressjakke er jo altfor varmt å ha på seg innendørs så ville ikke blitt brukt til jul uansett. Vi kjøper på vanlige kjedebutikker så det blir ikke så dyrt, særlig ikke når yngste kan arve eldste sine penklær. 

Endret av Arkana
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min 11-åring har rød bukse fra KappAhl til jul, kombinert med lyseblå skjorte fra Gant. Standard outfit hvert år 🙈

Får håpe de ikke slutter å selge de da :P

Skrevet

Det holder langt med en penbukse og skjorte.

Anonymkode: d5d48...c19

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjøper du nytt, samme, antrekk i butikken hvert år? Med tanke på at de vokser så fort i denne alderen...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det holder langt med en penbukse og skjorte.

Anonymkode: d5d48...c19

Men hva er penbukse, hvis det ikke er dressbukse? Her jeg faller litt ut 😅

Skrevet

Chinos kan også brukes til pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...