Gjest Xavia Skrevet 2. august 2005 #1 Skrevet 2. august 2005 Jeg bør vel tenke på hva slags bukett jeg vil ha. Noe enkelt i hvitt og grønt. Er det noen som har noen fine sider med forslag til brudebuketter?
Lassie Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Blomsterdekor sin hjemmeside Her er iallfall en som har noen bilder. Sliter litt med å finne sider selv..
sensommer brud Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Her har jeg sett litt. Skal til blosterdesigneren snart selv for å diskutere bukett. Lykke til! http://www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp http://www.wiggyflowers.com/portfolio.asp?id=1 http://www.elegantbride.com/bouquets/
Lassie Skrevet 2. august 2005 #4 Skrevet 2. august 2005 Jeg var innom en blomsterbutikk i går, og det var knalldyrt der jeg var! Så jeg skal kikke adskillig mer før jeg finner et sted, iallfall. Ikke lurt å ta det første og det beste.
Gjest Xavia Skrevet 2. august 2005 #5 Skrevet 2. august 2005 Jeg var innom en blomsterbutikk i går, og det var knalldyrt der jeg var! Så jeg skal kikke adskillig mer før jeg finner et sted, iallfall. Ikke lurt å ta det første og det beste. ← Hmmm...huff, har ikke tid til å fly rundt jeg. Hvor mye kostet det der du var?
Lassie Skrevet 2. august 2005 #6 Skrevet 2. august 2005 Jeg skulle ha en helt ENKEL hengende bukett med røde roser og eføy, og de skulle ha ca. 2000kr for det!! Fordi det var så mye jobb med å sette sammen, sa de..
Lassie Skrevet 2. august 2005 #8 Skrevet 2. august 2005 Ja. Jeg vet jo at buketter kan koste en del, men så enkel som jeg skal ha så kan jeg nesten prøve og feile en del ganger med å lage selv for å komme opp i 2000kr altså. Det var snakk om ca. 4-5 røde roser, litt hengene eføy og noen få perler.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 må huske på at det er en stor jobb og lage en brudebukett da, for vi stifter jo opp alle blomstene. Så en brudebukett og en vanlig rosebukett er to forskjellige ting. En vanlig bukett som mannen din hadde kjøpt til deg, bruker vi ikke mange minuttene på, mens en brudebukett bruker vi kanksje flere timer på.
Gjest Smaries - ikke innlogget Skrevet 4. august 2005 #10 Skrevet 4. august 2005 Hva vil det si at blomstene er stiftet?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #11 Skrevet 4. august 2005 vi snitter blomsten, ruller våt bomull rundt den korte stilken, surrer ståltråd rundt og "tetter" igjen med sånn grønn blomstertape. Dette gjør vi på hver eneste blomst, uansett hvilke blomster det er.... og dette tar tid. Det er jo et håndverk i likhet med andre yrker. La en rødlegger eller snekker jobbe hos dere et par timer og se hvor mye det koster i materialer etc.
Gika Skrevet 4. august 2005 #12 Skrevet 4. august 2005 Her synes jeg det er mye fint: www.svartbrud.se
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #13 Skrevet 4. august 2005 vi snitter blomsten, ruller våt bomull rundt den korte stilken, surrer ståltråd rundt og "tetter" igjen med sånn grønn blomstertape. Dette gjør vi på hver eneste blomst, uansett hvilke blomster det er.... og dette tar tid. Det er jo et håndverk i likhet med andre yrker. La en rødlegger eller snekker jobbe hos dere et par timer og se hvor mye det koster i materialer etc. ← Veldig bra sagt! Avstår fra å si noe mer, ellers risikerer jeg vel å få en sti med sinte bruder etter meg Har vært nok bråk denne uken, jeg må vente litt mer mellom hver gang
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #14 Skrevet 4. august 2005 Vær klar over at blomsterbutikken skrur opp prisen når man nevner bryllup. Feks når mannen skulle kjøpe blomster til meg her om dagen, ba han butikken sette sammen en bukett til 200 kr. Den ble så fin, og med et sløyfebånd kunne den fint tjent som brudebukett. Så vi lurer litt på om vi ikke skal si i butikken at det skal være brudebukett, men bare be dem sette sammen en pen bukett til feks 500 kr, og så sette på et bånd selv. Buketten holder jeg jo bare under sermonien i tinghuset. Resten av kvelden blir den stående i en vase på bordet i festlokalet. ← Ææææh, bare lurte, men sløyfebånd? Hva mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå