Lars Skrevet 6. april 2002 #61 Del Skrevet 6. april 2002 Pause i denne tråden en stund...... I heimen har vi diskutert og diskutert. Ganske vanskelig til tider. Parterapi er bestilt, og vi satser på det. I kveld sitter vi og snakker om å prøve nytt, og Lise sier hun kanskje kunne tenke seg å strippe hvis anledningen skulle by seg. Ikke fast, ikke som yrke, ikke noen av det slaget, men kanskje som en engangsgreie, tror jeg hun mener...?? Pirrende, og litt farlig. Dette ville jo være en sånn fantasi som involverte oss - og på en måte ingen andre - som noen her har snakket om. Har noen andre prøvd det samme? Ettersom jeg tidligere er blitt kritisert for å presse henne til å være med på mine fantasier: dette er noe som kom fra henne selv. Jeg har ennå ikke funnet helt ut hvilken sammenheng det evt. skulle foregå i, men synes tanken er morsom, så får vi se - om dette er noe som blir på det planet, eller blir noe mer.... Lars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 7. april 2002 #62 Del Skrevet 7. april 2002 Phuuuu.... dette var mye lesing. Mye god lesing må jeg si stripping ja... Det har jeg gjort for min mann. Og det er alltid vellykket. Men det er en sårbar situasjon å sette seg selv i. "Synes han jeg er sensuell? Synes han jeg er vakker nok? Liker han kroppen min?" Hvis din kone bestemmer seg for å stippe for deg, så tror jeg det viser at hun har en god porsjon selvtillit og ikke minst tillit til deg. Og det er en gave!! Min mann og jeg har diskutert noen ganger om monogami er "naturlig" eller om det er tillært. Og jeg tror at vi er monogame fordi vi har lært at det skal vi være. Forskning sier jo at de færreste av oss lever med en partner uten å bli forelsket, eller betatt av en annen en eller annen gang. Forskjellene er jo hva du gjør med følelsene du får. Lever du dem ut, eller fortrenger du følelsene du har. Tanken på at min mann skal ønske å ha sex med en annen kvinne skremmer meg. Og jeg prøver å analysere hvorfor det er så skummelt. Jeg lurer på hvorfor det er så vanlig å ha ønsker om sex med flere. Det gjelder jo både menn og kvinner. ( å ønske sex med andre enn sin partner) Jeg tror det er skremmende fordi hvis min partner ønsker seg mer enn jeg kan tilby, så sier det noe om hva han føler og tenker om MEG. At menn kan ha sex uten følelser, som du sier, er vanskelig å forstå. Er det fordi menn er mer trygg på sin egen seksualitet? Hvis jeg skal tenke på meg selv i en seksuell situasjon med en jeg ikke kjenner, så tenker jeg at jeg ikke ville fått noe utbytte av akten. Fordi jeg hadde hatt så mange hemninger. Sex er noe som tar seg opp over tid, som blir bedre dess lenger jeg er sammen med min partner. Jeg tror det er slik for mange kvinner. Jeg hadde aldri turt å fortelle en ukjent om hvordan jeg liker å bli tatt på osv. Så da bunner vel min redsel ut i at jeg ikke er trygg nok på meg selv og min egen seksualitet. Og i så fall, er det en "kvinneting"? Det er veldig interesant å diskutere kvinnelig og mannlig seksualitet, for jeg tror ikke det er det samme. Hvordan kan det være det samme?? Kjønnene er jo forskjellige! Tankene mine om seksualitet er litt rotet, jeg får kanskje ikke helt fram hva jeg mener, men noen tanker og spørsmål er i alle fall kastet fram okke som.. Så får jeg se om mine tanker er noe å bygge videre på. Jeg vil i alle fall si til Lars og Lise at det er fint å se hvordan åpenhet og ærlighet kan styrke et forhold. Det er godt å se at etter 20 års samliv så er viljen tilstede for å ville gå videre sammen. Ikke bare gi opp. Og det er godt å se at "ulovlige" tanker kan formidles og at det kan besvares på en redelig måte uten skitt kasting... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totech Skrevet 8. april 2002 #63 Del Skrevet 8. april 2002 Sex har aldri vært det mest intime to mennesker kan dele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eple Skrevet 14. april 2002 #64 Del Skrevet 14. april 2002 Her kommer et ikke altfor særiøst innlegg. Men er enig i det faktum at menn tenker anderledes. Fra tidenes morgen har hannkjønn blitt utviklet til å spre arvestoffet sitt til så mange som mulig. Mannen produserer mange sædceller, kvinner derimot produserer få egg som tar mye energi å lage. Dette gjør at kvinner mer eller midre ubevisst velger menn etter kvaliteter som kan gi dem best mulig overlevelse mulighet for avkommet. Siden de har et begrenset egg lager. Nå er det ikke et aktuelt problem, siden hver kvinne føder bare 1,8 barn, men på molekylærstadiet var det slik. Så face it, kvinner og menn kommer fra forskjellige planeter..! Maja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå