Gå til innhold

Barn i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en unge i barnehagen jeg alltid har likt, som andre barn.

men fra med siste uke føler jeg ekstra connection med han.

Jeg er vikar. Er ikke her hver dag, men ofte

syntes hun er super søt, og tenker på henne til og med når jeg kommer hjem. Savner henne når jeg har vært med han hele dagen. Er ikke oppå henne hele 7 timer, men er ekstra ofte med henne da henne er min favoritt (uten at det påvirker de andre)

Er dette normalt? Føler meg så unormal som savner et barn fra barnehagen og føler så god tilknytning til henne. Og savnet henne til og med i helgen. 
da jeg kom hjem Idag fra jobb, så ville jeg bare det skulle bli morgen fort så jeg kan se henne.

Anonymkode: c3c35...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns ikke det er SÅ rart.. Når man jobber i barnehage regner jeg med man får litt tilknytning til ungene der 😅 

Anonymkode: 99093...e99

• Liker 4
Skrevet

Bare det ikke blir sykelig 😬

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, syns ikke det er SÅ rart.. Når man jobber i barnehage regner jeg med man får litt tilknytning til ungene der 😅 

Sant, men tenkte med tanke på at jeg tenker på henne når jeg kommer hjem også. I helgen også.

gleder meg til å gå på jobb mer enn å være hjemme for å være med henne

nå har jeg veldig kjedelig hverdag, så det sier veldig mye det å

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare det ikke blir sykelig 😬

Hva vil du legge i sykelig? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vil du legge i sykelig? 

Hva vil du legge i ordet sykelig 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres litt sært ut, for å være ærlig. 

Anonymkode: bc8db...360

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det høres litt merkelig ut. Det er klart man blir ekstra knyttet til noen, men jeg har aldri i min barnehagekarriere tenkt på noen av barna på ettermiddag eller helg - med mindre jeg har hatt noe arbeid å gjøre unna hjemme på kveldstid. Disse barna jeg jobber med er jo ikke mine. Uansett hvor sterke bånd vi får, så kan jeg aldri erstatte plassen til mamma eller pappa.

Hvis livet ellers er kjedelig ville jeg funnet meg noe å gjøre. Ditt liv, din fritid, skal jo ikke gå til jobben din.

• Liker 3
Skrevet

Ja nå troller du godt. Du burde blitt forfatter!

Anonymkode: 90a9c...70c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

syntes hun er super søt, og tenker på henne til og med når jeg kommer hjem. Savner henne når jeg har vært med han hele dagen. Er ikke oppå henne hele 7 timer, men er ekstra ofte med henne da henne er min favoritt (uten at det påvirker de andre)

Er dette normalt? Føler meg så unormal som savner et barn fra barnehagen og føler så god tilknytning til henne. Og savnet henne til og med i helgen. 
da jeg kom hjem Idag fra jobb, så ville jeg bare det skulle bli morgen fort så jeg kan se henne.

Er du mann? Og hvorfor sier du både han og henne?

Anonymkode: b5e70...d48

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, smurfebuss skrev:

Jeg synes det høres litt merkelig ut. Det er klart man blir ekstra knyttet til noen, men jeg har aldri i min barnehagekarriere tenkt på noen av barna på ettermiddag eller helg - med mindre jeg har hatt noe arbeid å gjøre unna hjemme på kveldstid. Disse barna jeg jobber med er jo ikke mine. Uansett hvor sterke bånd vi får, så kan jeg aldri erstatte plassen til mamma eller pappa.

Hvis livet ellers er kjedelig ville jeg funnet meg noe å gjøre. Ditt liv, din fritid, skal jo ikke gå til jobben din.

Jeg føler meg også rar, og derfor skrev jeg innlegg om det...

men mulig det bare skjer for vi har fått ekstra god tilknytning. Og jeg syntes barn er veldig søte, og da hvis jeg liker noen ekstra godt vil jeg være med dem. Gjelder også mine små kusiner i familien.

det med denne jenta. 
Det var ikke sånn før, og likte hen e før å. Bare at vi ikke hadde like god tilknytning 

og vi fikk det nylig fra forrige uke, kanskje derfor jeg savner henne og tenker så søt og gleder meg til å se henne

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann? Og hvorfor sier du både han og henne?

Vil ikke identifisere kjønnet. Er en dame selv 22 år

Skrevet

Nå jobber jeg med noe annet i helsevesenet og ikke i bhg, men vil tro prinsippet om profesjonalitet mtp nærhet / distanse gjelder igså for bhg-ansatte , både til hensyn for deg selv, barnet og ikke minst det at du skal være tilgjenglig for alle barn - ikke primær de du syns er lettest å ha med å gjøre. Har dere noen form for veiledning ? I såfall bør du ta opp dette tema med veilederen din. Syns ikke du skal fortsette omsette sporet, og hadde ikke likt om en ansatt satt med disse tankene om mitt barn - nettopp fordi jeg syns det beveger seg over i noe som er ubalansert / rart.

Anonymkode: c50cc...dc9

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes dette er creepy og sykelig. Høres overhodet ikke sunt ut. 🙄

Anonymkode: b1aec...3ad

• Liker 3
Skrevet

CF5D10F6-7E5B-4F4B-905B-A1B28D886B38.png

• Liker 1
Skrevet

Ts. Jeg tror du er for ung til å jobbe i barnehage. Man har et veldig ansvar for å se alle barna, og slik du beskriver det, tror jeg ikke du klarer å unngå å favoritisere jenta. Kanskje du kan søke deg over i en annen avdeling eller bytte yrke? Og evt komme tilbake om noen år når du har vokst litt mer? Barn trenger stabile voksne som tar vare på dem, og med tanke på hvor mange barn det er med adhd etc, er jeg bekymret for om de går på bekostning av jenta. Jeg har sett det før hos unge folk i bhg. De foretrekker de fysisk søte, bruker mye tid på å leke med dem, og knytter dem til seg på en litt usunn måte. Ofte blir de godt kjent med foreldrene, og ender opp med å holde kontakten , være barnevakt etc etter at arbeidsforholdet er avsluttet. Det er uproft, og du trenger veiledning. Kanskje du kan ta opp dette med pedlederen din, så kan dere sammen finne en løsning? Du er enda ung, og det er veldig akseptabelt å gjøre feil. Men du trenger hjelp til å komme ut av det- det er ikke lenger sunt når du bruker tid til å tenke på henne på fritiden. 

Anonymkode: fc9b6...3e1

• Liker 3
Skrevet

For å være ærlig, hadde ikke jeg som mor likt at noen andre er såpass bergtatt av barnet mitt (likevel forstår jeg det, hun er jo nydelig både inni og utenpå❤️). 

Jeg forventer likevel at alle ansatte gir henne kos og kjærlighet og riktig oppmerksomhet når hun trenger det, - men det gjør alle andre foreldre og.

For meg er det en vond tanke om at noen av de andre nydelige barna på hennes avdeling skal føle seg tilsidesatt og oversett av en ansatt. Barn merker sånt og barn vil gjerne tro at den ansatte ikke liker han eller henne fordi den ansatte bare er med det barnet. 

Anonymkode: a77c0...32f

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke egnet til å jobbe i barnehage.

Jeg som ansatt gjennom mange år har selvfølgelig følt større tilknytning/kjemi med enkelte barn enn andre barn. Jeg kan også tenke på barna når jeg kommer hjem og i helgene. Jeg legger hele hjertet mitt i jobben.

Men det du gjør er helt uakseptabelt. At du åpenlyst favoriserer, bruker mer tid med barnet og glemmer de andre... Beklager, men det er faktisk ikke greit!

Godt du bare er vikar og ikke fast ansatt, de andre barna på avdelingen har like mye rett på omsorg, oppmerksomhet og kjærlighet som dette ene barnet.

Anonymkode: 4bcaa...2cf

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig, hadde ikke jeg som mor likt at noen andre er såpass bergtatt av barnet mitt (likevel forstår jeg det, hun er jo nydelig både inni og utenpå❤️). 

Jeg forventer likevel at alle ansatte gir henne kos og kjærlighet og riktig oppmerksomhet når hun trenger det, - men det gjør alle andre foreldre og.

For meg er det en vond tanke om at noen av de andre nydelige barna på hennes avdeling skal føle seg tilsidesatt og oversett av en ansatt. Barn merker sånt og barn vil gjerne tro at den ansatte ikke liker han eller henne fordi den ansatte bare er med det barnet. 

Anonymkode: a77c0...32f

Eller at det er ditt barn som blir oversett...

Anonymkode: fc9b6...3e1

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes dette var ekkelt å lese. Ikke normalt. Kan du oppsøke hjelp?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...