AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg har nesten ingen venner. Har en vanlig jobb, har samboer men ingen barn, er ikke så glad i festing og drikker ikke alkohol. Er ikke så opptatt av reising, mote osv...Når folk har blitt kjent med meg så har de styrt unna når disse tingene har kommet fram. Samboer har det litt annerledes. Trist at andre ikke bare kan like personen for den han/hun er. Flere som har det sånn? Anonymkode: cb403...b2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Del Skrevet 10. november 2020 Vennskap i voksen alder dannes jo som regel på grunnlag av felles interesser da. Hvis man ikke har noe til felles og dermed ikke noe å snakke sammen om, hvorfor skal man være venner? Anonymkode: 5f22d...942 39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Del Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vennskap i voksen alder dannes jo som regel på grunnlag av felles interesser da. Hvis man ikke har noe til felles og dermed ikke noe å snakke sammen om, hvorfor skal man være venner? Anonymkode: 5f22d...942 Enig, men er ofte fordi jeg ikke drikker alkohol også. Må alle drikke liksom? Anonymkode: cb403...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. november 2020 #4 Del Skrevet 10. november 2020 På en måte har jeg "krav" til venner selv om jeg er voksen - eller kanskje på grunn av det. Vennene mine er mennesker som jeg har et eller annet til felles med på en eller annen måte. Selvsagt trenger ikke alt være likt, men vi må ha noen felles plattformer ellers føler jeg meg ikke vel og slikt blir det dårlig vennskap av. Ingen av de tingene du nevner ville f.eks. vært showstopper for meg, men jeg ville nok diskret styrt unna noen som hadde fest og fyll som hovedinteresse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Del Skrevet 10. november 2020 Selv går jeg best overens med de som enten har noenlunde samme interesser som meg selv eller som er utadvendte og lette å snakke med. Eksempelvis liker jeg bedre å være med de jeg kan diskutere alt fra politikk til privatliv med, kan gå på en konsert sammen med, et foredrag eller ut og spise. Venner som ikke liker dette og som f.eks kun liker å feste, ser jeg bare 1-2 ganger i året. Likeens med de som kun snakker om barna sine. Gir meg overhodet ingenting. Så - hobbyer trenger ikke å være like, men noen interesser pluss verdier bør være noenlunde like for min del. Anonymkode: 1d7b9...119 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Del Skrevet 10. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig, men er ofte fordi jeg ikke drikker alkohol også. Må alle drikke liksom? Anonymkode: cb403...b2c Nei for min del må ikke alle drikke. Jeg har venninner og kompiser som ikke rører alkohol. Det er noen av dem som ikke blir invitert på fest da, fordi de dømmer andre for å drikke, eller de sitter i et hjørne og kjeder seg. Hvor gammel er du? Anonymkode: 5f22d...942 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Del Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, men er ofte fordi jeg ikke drikker alkohol også. Må alle drikke liksom? Anonymkode: cb403...b2c Absolutt ikke. Har større problemer med å forholde meg til de som alltid tar 2-3 glass etter at de allerede har tatt et glass for mye Anonymkode: 1d7b9...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Del Skrevet 10. november 2020 Vi har definitivt krav til våre venner. Men alle har jo forskjellige krav. Men de er jo ikke nedskrevet. Jeg har hatt noen avholds bekjente. Det funka ikke. En kikk på mine venner tyder på at mine krav er: godt utdannet velfungerende parforhold lite selvhøytidelighet glad i vin personlig rause Andre har såklart andre krav, og jeg hadde heldigvis ikke vært venne-emne til med folk med dimetral motsatte krav Anonymkode: d0b78...dd5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Del Skrevet 10. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har definitivt krav til våre venner. Men alle har jo forskjellige krav. Men de er jo ikke nedskrevet. Jeg har hatt noen avholds bekjente. Det funka ikke. En kikk på mine venner tyder på at mine krav er: godt utdannet velfungerende parforhold lite selvhøytidelighet glad i vin personlig rause Andre har såklart andre krav, og jeg hadde heldigvis ikke vært venne-emne til med folk med dimetral motsatte krav Anonymkode: d0b78...dd5 Hvorfor må de ha velfungerende forhold? Anonymkode: a28dd...741 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Del Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må de ha velfungerende forhold? Anonymkode: a28dd...741 Nei, det er jeg usikker på. Men det ser slik ut når jeg kikker på mine venner:-) Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men kanskje jeg vil ha trygghet og stabilitet i vennegjengen, og ikke mye drama og splittelser.. Anonymkode: d0b78...dd5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #11 Del Skrevet 10. november 2020 jeg har masse krav til venner, men de trenger ikke alle å være like hverandre. Jeg har venner som er opptatt av klima og miljø, og venner som er opptatt av reising. Venner som linker til dråpen i havet og Moria, og venner som er innvandringskritiske (dog ikke rasister, de ønsker jeg ikke å omgås). Jeg har (et par) venner som er avholds, noen som drikker for mye, og de fleste tar seg gjerne noen glass vin eller øl. De fleste vennene mine er opptatt av god sunn mat og trening, men ikke alle. Det som er felles for dem er at vi har ett eller annet til felles. Felles hobby, felles verdisyn på ett eller annet område. Kanskje bonder vi over felles syn på barneoppdragelse, eller at vi interesserer oss for håndarbeid, eller at vi elsker dyr. Og så må kjemien være der. En person kan være en perfekt venn på papiret, men så bare funker man ikke sammen. Jeg kan ikke si at jeg hverken ville valgt deg eller valgt deg vekk som venn på grunnlag av det du skrev her. Anonymkode: 5e492...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. november 2020 #12 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) Klart jeg har krav til hvordan venner skal være. Først og fremst at vi finner tonen, og gjerne har noe felles. Det er vanskelig å ha vennskap uten det. Jeg har egentlig mest krav til hvordan venner ikke skal være egentlig. Falske, suger energi ut av deg, negative, svært selvopptatte, påtrengende... på en eller annen måte ubehagelig å ha omgang med kan jeg vel bare si. Endret 10. november 2020 av Trolltunge 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Del Skrevet 11. november 2020 Vennenne mine må ha noe å gi meg.. liker de som har en utdannelse, har kunnskap og er spennende å snakke med. Mange av de uten utdannelse snakker mye om klesvask og dagligdagse ting, da kjeder jeg meg. Må ha noen som har litt i hodet. Klarer ikke kjedelige folk Anonymkode: d4bbc...edd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Del Skrevet 12. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vennenne mine må ha noe å gi meg.. liker de som har en utdannelse, har kunnskap og er spennende å snakke med. Mange av de uten utdannelse snakker mye om klesvask og dagligdagse ting, da kjeder jeg meg. Må ha noen som har litt i hodet. Klarer ikke kjedelige folk Anonymkode: d4bbc...edd Så en person uten utdannelse er tilnærmet det samme som en kjedlig person det da? En restaurantsjef som har jobbet seg opp fra gulvet, er mest opptatt av "klesvask og sånn?" De kan umulig ha en mer stressende eller innholdsrik dag enn en økonom, for eksempel? Snakk om dømmende.. Anonymkode: cd409...3a3 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 12. november 2020 #15 Del Skrevet 12. november 2020 Men TS, du skriver mye om hva du IKKE liker, og ingenting om hva du liker? Hva liker du å gjøre på fritiden, hva er dine interesser, verdier og livssyn? Hva er viktig for deg i et vennskap, og hva kan du selv bidra med i en relasjon? Så til spørsmålet ditt: ja jeg har "krav" til hvordan venner skal være, selv om jeg ikke ville formulert meg på den måten. Jeg har, som de fleste andre, en hektisk hverdag. Fordi jeg ikke har ubegrenset med tid og energi må jeg også være nøye på hvem jeg bruker tid og energi på. Jeg har ikke anledning til å bruke fritid på "lunkne vennskap" og energityver. Når det er sagt har jeg venner som er vidt forskjellige. Noen har doktorgrad, andre har ikke fullført vgs. Noen er avholds, noen drikker litt for mye. Noen elsker mote ogshopping, noen har ikke skiftet garderobe på 10 år. Noen er asfaltrotter og andre er friluftsrntusiaster. Etc. Felles for alle er at de er morsomme, empatiske, verdensvandte og spennende mennesker på hver sin måte. I mine øyne består min omgangskrets seg utelukkende av utrolig spennende og smarte mennesker, men det er også fordi jeg aktivt har valgt å omgå meg med mennesker jeg opplever som spennende og smarte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #16 Del Skrevet 12. november 2020 Ja, jeg har krav til venner. Er ikke det normalt? Man blir jo ikke venner med alle og enhver, det er jo noe som gjør at vi får en tilknytning. Fellesinteresser er jo noe av det aller viktigste i et vennskap, men andre ting som f. eks verdier i livet kan også spille en rolle for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #17 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev: Trist at andre ikke bare kan like personen for den han/hun er. Jeg har møtt utrolig mange flotte mennesker i min livstid, men et vennskap formes ikke fordi de er flotte mennesker, men fordi vi har felles interesser eller har det hyggelig sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg hadde aldri droppet noen bare fordi de ikke drikker. Det tror jeg ikke så mange gjør. Da er det granater flere ting som ligger til grunn. Like barn leker best. Men hadde jeg hatt ei kjempetrivelig venninne som jeg hadde masse til felles med og likte å være med, hadde jeg ikke droppet henne pga. en enslig ting som vi ikke var samkjørte på. Anonymkode: e9f26...72d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Del Skrevet 12. november 2020 Ja alle har jo krav til vennene sine. Jeg kan ikke være venner med folk som vil møtes ofte, fester mye/vil feste med meg, drikker mye etc. Vil møtes nå og da, og da vil jeg gjøre noe kos som fjelltur, filmkveld, tur i skog/natur, oppleve noe nytt/lære noe eller gå ut å spise typ. Ikke interessert i å dra på fest hvor folk drikker seg fulle osv Anonymkode: c25f6...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 12. november 2020 #20 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg er ikke en god venn bare for å være venn. Det må være kjemi, felles forståelse for hverandre, noen fellesinteresser og verdier. Jeg kan selvfølgelig være hyggelig med en bekjent, men jeg ønsker heller å bruke tiden min med noen jeg har et godt vennskap til, som matcher min personlighet. Det er ikke normalt at alle "liker" alle, og det er helt normalt å ønske best mulig stemning med dem man omgås. Du kan sikkert finne noen du matcher med. Få deg en fritidsinteresse, eller se om du finner noen på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå