Gå til innhold

Videoredigering, hva skal jeg se etter i en ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo da, nå er dere sikkert slitne av meg, men jeg spør for det. 😬😬 Hatt mange spørsmål før. 

Jeg skal kjøpe en ny pc, enten på Single Day imorgen el på Black Friday. 

PCen blir brukt til vanlig surfing, YouTube og Netflix. I tillegg driver jeg med enkel foto og video redigering av hjemmevideoer. Men spørsmålet er hva jeg skal se etter (ift redigering) og hva det bør ligge på?

Takk 😀

Anonymkode: 24e07...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 76c61...b61

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 76c61...b61

Egentlig rundt 3000, men kan gå opp til 4-5.000. Dette med tanke på at enkelte pcer kan komme litt billigere ut nå i kommende Black Friday. 

Noen bekjente nevnte at jeg måtte sjekke at grafikk -kortet var sånn og sånn. Stemmer dette? Hvordan bør det være? Hva annet? 

Jeg driver med videoredigering på lavt nivå. Altså enkelt, på hjemmevideoer. Trenger ikke topp-maskin. 

Skrevet
4 timer siden, M71 skrev:

Takk. Men spørsmålet er hva skal jeg se etter i en pc. Er det grafikk kort? Lagringsplass? Minne? Slik at jeg kan se og sammenligne forskjellige maskiner, før jeg går for den jeg kjøper.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Men spørsmålet er hva skal jeg se etter i en pc. Er det grafikk kort? Lagringsplass? Minne? Slik at jeg kan se og sammenligne forskjellige maskiner, før jeg går for den jeg kjøper.

Alt. Videoer tar mye større plass enn tekstdokumenter, så du trenger mye plass. Evt gå for ekstern lagrings, feks i skyen. Grafikkort er viktig for skjermen. Ram sier noe om hvor raskt ting går (sammen med prosessoren), så her vil du ha noe kjapt.

Anonymkode: 02bef...395

• Liker 1
Skrevet

Siden du er på et lavbudsjett ville satset på prosessorkraft. De internegrafikkortene funker greit nok til "hjemmebruk". Over all kommer du best ut av det med en grei prosessor.

Hvis du virkelig er opptatt av utnyttelse av kronene og ikke er avhengig av å være mobil med pc vil jeg sterkt anbefale en stasjonær som har lenger leve tid, kan oppgraderes og yter mer for pengene.

Anonymkode: e6f4e...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...