hello Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 8 mnd tilbake i tid ca var det totalt galskap der nede. Sveiste igjen dørene til folk så de ikke skulle komme seg ut. Hyling og skriking og galskap. Spol frem til dagens dato og vi hører ikke en dritt om Kina lenger. Stille og rolig mens livet går sin vandte gang. Er alt liksom bra igjen der nede nå da? 5
Gjest ti10 Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Det har jeg også lurt på, men det kan jo være at det skjer så mye koronarelatert her på hjemmebane og ellers i Europa at media prioriterer å skrive om de sakene som berører oss mest. Da de skrev mye om koronasituasjonen i Kina, var det ikke så utbredt i Europa, og i hvert fall ikke i Norge. Så hvis det ikke skjer noe dramatisk der, blir det vel ikke nevnt. De er vel over det verste og har iverksatt tiltak for å takle utbrudd nå.
Mjart Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 https://www.nrk.no/urix/kina-setter-i-gang-ny-massetesting-etter-lokalt-koronautbrudd-1.15214995 Det er bare å Google, så finner du info om det meste 🙂 det er vel bare det at media har hatt fokus på valget i USA, og korona i Europa 🙂 2
Tanuki Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 De fikk utbruddet under kontroll, så livet er som før.
Example Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 De går nok stille i dørene. Jeg er mer spent på reaksjonen fra resten av verden når dette har gitt seg. 3
Gjest Fallabella Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Der er det ikke noe snakk om virus lengre, folk lever som vanlig. Husk at nyhetene ikke forteller om dette, de forsøker kun å skape frykt.
T-Rex Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Her står det litt om situasjonen og strategien: https://www.nytimes.com/2020/10/30/world/asia/china-covid-coronavirus.html Det er veldig harde tiltak lokalt når det oppstår et utbrudd, og landet har i praksis stengt grensen til omverdenen (i alle fall inn i landet). Til gjengjeld går livet som normalt der det ikke er utbrudd. I Norge har vi ikke muligheten til å stenge grensen. Vi trenger å importere mat (og en god del annet). 1
Salmonella Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 20 timer siden, Example skrev: De går nok stille i dørene. Jeg er mer spent på reaksjonen fra resten av verden når dette har gitt seg. ? Hva mener du?
Anbefalte innlegg