AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Hjelp! Var sikker på at jeg hadde 1måned oppsigelsestid i nåværende jobb. Men det viser seg å være 3 måneder. Hva gjør jeg nå om jeg blir tilbudt drømmejobben? 😌 Mener jeg kan få gå tidligere og ihvertfall etter 1 måned, da jeg er lett erstattelig i et hardt arbeidsmarked. Men en kan jo aldri vite 100% hvordan nåværende arbeidsgiver tar dette. Det er virkelig drømmejobben min det er snakk om og jeg trives ikke på nåværende sted. Anonymkode: 48f87...7ac
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 OM du får tilbud om drømmejobben? Har du ikke fått den enda? Uansett har du 3 mnd, en snill sjef "lar deg gå" tidligere dersom det går greit i forhold til stillingen din, hvor høy kontraktfestet stilling du har, noen som kan erstatte deg osv. Men det er absolutt ikke en selvfølge uansett hvor erstattelig du er, så du får høre med vedkommende. Anonymkode: d4870...6de
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Har du fått et tilbud spør du arbeidsgiveren du har nå om å inngå en sluttavtale der du frigis to måneder før. Hvis det ikke er mulig spør du ny arbeidsgiver om å begynne en-to måneder senere (alt etter hva nåværende arbeidsgiver aksepterer). Anonymkode: 80257...d49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Altså, 3 måneder er det vanlige. Alle seriøse arbeidsgivere skjønner/godtar at ny arbeidstaker får oppstartsdato etter at oppsigelsestiden er utløpt. Anonymkode: 03879...8b7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, 3 måneder er det vanlige. Alle seriøse arbeidsgivere skjønner/godtar at ny arbeidstaker får oppstartsdato etter at oppsigelsestiden er utløpt. Anonymkode: 03879...8b7 alt mellom 1-3 måneder er vanlig også utifra hvor lenge du har vært ansatt. Anonymkode: 48f87...7ac
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, 3 måneder er det vanlige. Alle seriøse arbeidsgivere skjønner/godtar at ny arbeidstaker får oppstartsdato etter at oppsigelsestiden er utløpt. Anonymkode: 03879...8b7 Forstår det som at vedkommende har opplyst på intervju at han/hun har 1mnd oppsigelsestid. Da er det uten betydning hva som er vanlig. Ny arbeidsgiver får en forventning om at du kan starte allerede etter 1mnd. Når det ikke er tilfellet må man spørre tidligere arbeidsgiver om mulighet til å gå før, eller opplyse ny arbeidsgiver om atinformasjonen som ble gitt var feil. Anonymkode: 80257...d49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Hvis du blir syk må du huske at det er mulig å være syk i ett arbeidsforhold, men frisk i et annet. Bare nevner det. Sjekk nav hvis du ikke tror meg. Anonymkode: 2a303...80d
Glitnir Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du blir syk må du huske at det er mulig å være syk i ett arbeidsforhold, men frisk i et annet. Bare nevner det. Sjekk nav hvis du ikke tror meg. Anonymkode: 2a303...80d Hva har dette med saken å gjøre? Jeg antar uansett at disse arbeidsforholdene har overlappende arbeidstider siden oppsigelsestid er et problem. Og du kan ikke være sykmeldt og få sykepenger fra én arbeidsgiver på samme arbeidstider som du jobber hos en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå