Gå til innhold

Når legges og sovner din 4åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste tiden har 4åringen her vært veldig seig. Hun er så utrolig våken og vil ikke sove når det er leggetid kl 19. Sovner nærmere 20.30..  Er krevende å drive med legging så lenge.. Når sovner deres 4åringer? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er 3,5 og er helt lik som din 4åring. Leggetid 19, sovner alt fra 20-2030. 🙂 alltid vært en «treigsovner». 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Mi er 3,5 og er helt lik som din 4åring. Leggetid 19, sovner alt fra 20-2030. 🙂 alltid vært en «treigsovner». 

Kjedelig da! Jeg mister iallefall helt piffen av å holde på med henne så lenge.. Orker ikke gjøre noe etterpå. Er litt irritert og blitt trøtt selv.. 😶  

Hun har hatt slike seige dager før, men ikke hver dag slik som i det siste.. Trodde at med mørke ute skulle hun bli lettere å legge for hun ser det er natt. Den gang ei 

Endret av supernaturalfan
Skrevet

Legges 19 og sovner vanligvis raskt. Sover til 06.

Anonymkode: 3ee61...1f4

• Liker 1
Skrevet

Min 4-åring sovner også seint.... og ikke natta gjennom enda. Nå er kl. 9 og barnet er en stund unna drømmeland fortsatt...Har gitt opp å se fram til lettere tider🙈😅.

Anonymkode: 53f56...f97

• Liker 1
Skrevet

Legges 18-18:30, sovner noen gang etter sekunder og andre ganger etter 30min. 

Anonymkode: e0c47...b3e

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legges 19 og sovner vanligvis raskt. Sover til 06.

Anonymkode: 3ee61...1f4

Heldige! Vår sover også til 06 eller 06.30 de dagene hun sovner i 19tiden.. Ellers blir hun vekket i 7 tiden 😛

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legges 18-18:30, sovner noen gang etter sekunder og andre ganger etter 30min. 

Anonymkode: e0c47...b3e

Vurderer kanskje å prøve å legge litt før.. Istedenfor kl 19, heller prøve 18.30 🤔 kanskje det hjelper?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min 4-åring sovner også seint.... og ikke natta gjennom enda. Nå er kl. 9 og barnet er en stund unna drømmeland fortsatt...Har gitt opp å se fram til lettere tider🙈😅.

Anonymkode: 53f56...f97

Uff! Heldigvis sover hun helt til neste dag 😅 dvs hun våkner alltid en gang å må tisse, men rett inn i sengen og sovner igjen da :)

Skrevet

Legges ca 19.30. Sovner stort sett til ca 20. Må vekkes om morningen før bhg 6.45. I helgene sover hun til 7.30-8.30.

Anonymkode: b79ab...be0

Skrevet

19 begynner vi å pusse osv, så leser vi bok sammen, skravler litt, kose og så sove,og da er klokka rundt 20 hvis vi drøyer det. 

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Kl 20 og sover til 06.30. Vi prøver å legge 19, men det går ikke.

Skrevet

Min gutt på 4,5 år er også blitt seig i leggingen.. Frem til 8-9 mndr siden sovnet han rundt 19.00. Nå blir klokken fort 20.30. Akkuratt som han har fått behov for mindre søvn. Er liksom ikke trøtt heller. 

Anonymkode: 8b359...8c8

Skrevet

Legges 19, og sovner på 5 min vanligvis. Sover til ca 07. Er veldig trøtt til 19, trenger tydelig disse 12 timene, blir hun vekket av feks bråk 06 så er hun i dårlig humør hele ettermiddagen. 

Anonymkode: 007a4...e36

Skrevet

Akkurat det samme her! I kveld sovna fireåringen 20.30. Var veldig våken før det. De har hviletid i barnehagen de dagene da de ikke er på tur, og innimellom mistenker jeg at hun har dubba av en stund i hviletida (de sier at hun ikke sover). 

Leggetid kl 19 og pleier som oftest å sovne ganske raskt, i hvert fall før 19.30. 🙂

Anonymkode: 03913...611

Skrevet

Han legger seg 19.30-20, og står opp 7-7.30, alt ettersom om jeg jobber sent eller ikke :) 

Han hopper i dusjen sånn ca 19, så pusse tenner, lese litt eller snakke litt på senga og så er det natta :) 

Anonymkode: 02605...8ba

Skrevet

Min 4-åring legges ca 20.00 og sover til ca 07.00. 

Du må jo prøve å legge ungen når du ser hn blir trøtt. Man kan prøve tidligere, men jeg ville gjettet på at hn trenger å legges senere. Leggetid burde ikke ta flere timer. 

Anonymkode: b7a13...c4e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Min 4-åring legges ca 20.00 og sover til ca 07.00. 

Du må jo prøve å legge ungen når du ser hn blir trøtt. Man kan prøve tidligere, men jeg ville gjettet på at hn trenger å legges senere. Leggetid burde ikke ta flere timer. 

Anonymkode: b7a13...c4e

Enig! Hvis det tar lengre enn 20 min ville jeg lagt senere. Vi legger vår på fire- snart fem år kl 20, leser en bok og sovner ca 20:30. Blir vekket eller våkner selv ca kl 07. Sover til 07:30-08 i helgene. Han trenger generelt 10-11 timers søvn

Anonymkode: 86ec0...a2b

Skrevet

Mi er 3,5, men legges 1930 og sovner ikke før 2030. Kan fint ligge og snorke til 0830. 

Anonymkode: e03b3...afb

Skrevet

Legges mellom 19 og 1930, sovner mellom 20 og 21. Burde egentlig lagt han senere, men han vil ofte legge seg sammen med lillesøster. Han får høre lydbok da, så han stirrer ikke bare i taket. 

Han har ALLTID brukt lang tid på å sovne, å falle i søvn kommer virkelig ikke lett for han (med mindre vi kjører bil midt på dagen og det ikke passer med en lur 🙄). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...