Gå til innhold

Har ekstremt fett hår! Noen råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vasker håret på kvelden, på dagen blir det fett. Får da fettet hår og hud, men nå er jeg lei. Kan noen komme med noen gode tips for dette? 

Anonymkode: 5177a...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Apocalypte skrev:

Det finnes sjampo som skal regulere sebumproduksjonen. Ville spurt en frisør.

Jeg har også veldig sensitiv hud og hodebunn, så tåler ikke alle typer sjampo. 

Anonymkode: 5177a...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du veldig varmt vann og/eller uttørkende sjampo, TS? Dette kan forverre problemet og gjøre at hodebunnen din produserer mer fett for å beskytte seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med en frisør. Og som andre skriver, ikke vaske det for ofte. Hvis du vasker torsdag kveld, så ikke vask igjen før mandag før jobb. Se om du kan komme inn i en bedre rutine. 

Anonymkode: 4cf17...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mindre balsam og mer sjampo. Prøv å ta litt sjampo først og skyll det ut, så tar du litt sjampo igjen. Dette kommer ikke fra en ekspert, men det har funka på meg i hvert fall, så man kan jo alltids prøve! 😉:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vask puten og bytt type putetrekk, deretter vask håret om morgene og la vær å ta i håret gjennom dagen, bruk gjerne en god tørrshampoo i hårbunnen, spør en frisør om råd. Og ikke minst, vask håret sjeldnere! Det er pyton å komme gjennom den perioden men det er så verdt det. Evt kan du legge i striper i håret for å tørke ut, et moderat slitt hår har mye bedre hold enn et som ikke er slitt, tro det eller ikke.. Og ikke minst, shampoo i bunnen, balsam i lengdene om du har langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn. Begynte å bruke en proteinkur (Paul Mitchell), og problemet forsvant. 

Anonymkode: be1ab...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så fet hodebunn at jeg overhodet ikke trenger balsam. Det er godt og oljet inn etter en dag uansett. Mykt og glatt og blir tilnærmet aldri slitt i tuppene. Bare synd jeg ser ut som en huleboer etter 12 timer. 

Anonymkode: 35115...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fett hår siden jeg var barn og det er ingenting å gjøre med det. Jeg har også fet hud i ansiktet og på kroppen generelt, så problemet sitter ikke bare i hodebunnen. Løsningen er bare å vaske håret hver dag, men til tider kan jeg bruke tørrsjampo. Dette irriterer dog hodebunnen mye mer enn en rask dusj. Det finnes mange sjampoer som er laget for å brukes daglig. 

Anonymkode: 786d1...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...