AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Hei til alle dere der ute :) jeg er gutt på 17 år og trenger deres hjelp. jeg har gått i klasse med en jente nå i to år, hun er veldig hyggelig, snill osv, første året snakket jeg en del med henne med men ikke mye. nå i år har vi fått bedre kontakt med hverandre, vi gått på tur sammen en gang, også på skolen pleier vi å snakke mye med hverandre, tulle og erter hverandre. jeg har hatt følelser for henne på en stund men jeg var usikker, men følelsen har blitt sterkere jo mer jeg har snakket med henne. nå er jeg ganske sikker på at det er henne jeg ser meg sammen med i årene framover, jeg har med andre ord blitt forelska i henne. men jeg har ikke fått anledning til å fortelle henne dette, vi snakker med hverandre på sc. jeg tør heller ikke si det face to face til henne, men tror dere det er lurt at jeg sender henne en mld på sc til henne og fortelle det jeg har på hjertet? problemet er at ifølge det som står på nettet så er liker hun meg også men jeg vet ikke om hun gjør det, jeg vil ikke ødelegge vennskapet heller, så jeg står fast her å tenker på henne hele tiden. plz kom med råd, burde jeg sende en mld? Anonymkode: 7b414...7b9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 JA, send melding! Jeg er så gammel at jeg kunne vært moren din, så har opplevd mye i livet. Nå skal du få et godt råd: Stort sett angrer man på de tingene man ikke gjorde, som man hadde mulighet/ ønsket å gjøre. Det man gjorde som ikke gikk så bra, det lærte man av og livet gikk videre. Hva har du egentlig å tape? Kanskje blir det litt rart etterpå, hvis du blir avvist, men so what?? Tenk om du ikke tør, og så tror hun du ikke er intr. og finner en annen? Vil du virkelig ta sjansen på det? Du trenger selvsagt ikke proklamere din kjærlighet til henne i en mld. Du kan skrive f.eks. Hei Anne! Jeg har synes det har vært så kjekt å bli bedre kjent med deg i høst. Du er utrolig ålreit, og jeg liker deg veldig godt 😊😁 Kunne du tenke deg å dra på en date med meg? 😊Håper dette ikke blir kleint for deg 😏 Hilsen Ivar. Skriv med dine egne ord, så blor det mer personlig. Anonymkode: 55cae...f58 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA, send melding! Jeg er så gammel at jeg kunne vært moren din, så har opplevd mye i livet. Nå skal du få et godt råd: Stort sett angrer man på de tingene man ikke gjorde, som man hadde mulighet/ ønsket å gjøre. Det man gjorde som ikke gikk så bra, det lærte man av og livet gikk videre. Hva har du egentlig å tape? Kanskje blir det litt rart etterpå, hvis du blir avvist, men so what?? Tenk om du ikke tør, og så tror hun du ikke er intr. og finner en annen? Vil du virkelig ta sjansen på det? Du trenger selvsagt ikke proklamere din kjærlighet til henne i en mld. Du kan skrive f.eks. Hei Anne! Jeg har synes det har vært så kjekt å bli bedre kjent med deg i høst. Du er utrolig ålreit, og jeg liker deg veldig godt 😊😁 Kunne du tenke deg å dra på en date med meg? 😊Håper dette ikke blir kleint for deg 😏 Hilsen Ivar. Skriv med dine egne ord, så blor det mer personlig. Anonymkode: 55cae...f58 takk for svar, snakka med henne nå. lurte på om hun skulle noe i helgen, sa Ja. føler at hun ikke er så keen på å bli med ute med meg!! det er altså ikke første gangen liksom Anonymkode: 7b414...7b9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Du "føler", fordi du ikke har spurt et ordentlig spørsmål ennå. Be henne på date, og hvorfor vente til helga? Kan hun ikke i morgen, så be henne finne en dag, og sier hun nei, så er du ferdig med den saken. Ekkelt der og da, men ingen gjør narr av deg. 17 år, er den verste alderen i en manns liv. Spør alle gamle gubber, hvilken alder de ikke ville gjenopplevd. Anonymkode: 122e6...d32
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du "føler", fordi du ikke har spurt et ordentlig spørsmål ennå. Be henne på date, og hvorfor vente til helga? Kan hun ikke i morgen, så be henne finne en dag, og sier hun nei, så er du ferdig med den saken. Ekkelt der og da, men ingen gjør narr av deg. 17 år, er den verste alderen i en manns liv. Spør alle gamle gubber, hvilken alder de ikke ville gjenopplevd. Anonymkode: 122e6...d32 ja, jeg ser den. men tenker kanskje at hun vil ikke ha meg som kjæreste men en bestevenn eller kompis. også vet jeg ikke om hun hooker med en annen eller ser seg sammen med en annen gutt. og grunnen jeg ikke tør å si det er at vi går i samme klass nå i år, og hvis hun sier nei. så vet jeg ikke hvordan det blir å møte henne hverdag på skolen resten av året. tenker også å droppe å si det fordi... nei jeg vet ikke. har aldri vært i en sånn situasjon. Anonymkode: 7b414...7b9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Hadde jeg vert den jenta så ville jeg blitt spurt, ikke gå rundt grøten, men ikke vær for pågående heller. Jeg lover deg at hun kommer til å syns det er fint å bli spurt, uansett om hun har de samme tankene om deg som du har om henne, eller ikke. Da jeg gikk i 9.klasse hadde vi klasserom ved siden av 10.klassingene. Jeg var stormforelska i en 10.klassing, og jeg angrer som en gris på at jeg ikke viste med initiativ den gangen, for jeg visste at han følte det samme. Eneste jeg tror stoppet oss var at vi ikke hang i samme gjeng. Jeg var "upopulær" og han var i den populære guttegjenen på skolen. Vi ble kjærester til slutt da, etter han var ferdig på skolen. Glad han turte å endelig invitere meg med på noe, for jeg hadde aldri turt. Forholdet varte ikke så lenge, 4 måneder eller noe sånn, deretter et opphold på et par mnd, så var vi sammen noen måneder igjen. Det ble aldri oss to, men jeg er glad han var min første kjæreste. Har veldig gode minner med han. Spør henne om hun vil se en film eller gå en tur eller noe! Funker det ikke, så går det seg til, og dere fortsetter sannsynligvis å være venner etter en liten awkward periode. Flere i min klasse på ungdomsskolen og videregående var sammen og gjorde det slutt. Det var alltid litt klein stemning i begynnelsen etter ett brudd, men det gikk seg jo til etter hvert. J26 Anonymkode: 1a4bc...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, jeg ser den. men tenker kanskje at hun vil ikke ha meg som kjæreste men en bestevenn eller kompis. også vet jeg ikke om hun hooker med en annen eller ser seg sammen med en annen gutt. og grunnen jeg ikke tør å si det er at vi går i samme klass nå i år, og hvis hun sier nei. så vet jeg ikke hvordan det blir å møte henne hverdag på skolen resten av året. tenker også å droppe å si det fordi... nei jeg vet ikke. har aldri vært i en sånn situasjon. Anonymkode: 7b414...7b9 Hvis du dropper å si det, så bør du også droppe å omgås henne. Det er veldig kjipt å være "venner" med noen du egentlig er forelsket i, særlig den dagen hun kommer med en kjæreste. Litt naive jenter liker ofte ikke å finne ut at den de trodde var en venn, faktisk går og tenker romantiske, eller seksuelle tanker. Andre jenter vet at dette er vanlig, og har kanskje flere slike hengende rundt seg, for at de liker følelsen av oppmerksomhet. Så bare si det. Avvisning og kortvarig smerte, vs seigpining. Ditt valg. Det kan jo gå bra også. Anonymkode: 122e6...d32
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Det er tydelig at hun liker deg i det minste som venn. Da syns jeg ikke du skal nøle med å fortelle henne hva du føler. Hun vil ta det positivt selv om hun ikke føler det samme, og vil nok fortsette å ha kontakt med deg likevel. Og det at hun vet at du er interessert i henne kan få henne til å se på deg med nye øyne også. Så om hun ikke har de følelsene for deg nå betyr ikke nødvendigvis at hun ikke vil kunne få de senere. Jeg har erfart det der selv, du får vite at en person du ikke har tenkt på på den måten er interessert, og da plutselig begynner man å se personen som en potensiell kjæreste. Mange forhold starter litt sånn. Og noen ganger trenger man litt tid for å finne ut om det kan bli noe. Så vær tålmodig. Men først må du være ærlig. Send en melding om at du liker henne veldig godt og har lyst til å bli enda bedre kjent med henne, og spør om hun har lyst til å finne på noen sammen med deg en dag. Evt si at hun kan si fra om hun har lyst til det. Om hun sier nei så er det bare å prøve å ta det med et smil, og oppføre deg som før. Som en venn. Anonymkode: d315e...157
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig at hun liker deg i det minste som venn. Da syns jeg ikke du skal nøle med å fortelle henne hva du føler. Hun vil ta det positivt selv om hun ikke føler det samme, og vil nok fortsette å ha kontakt med deg likevel. Og det at hun vet at du er interessert i henne kan få henne til å se på deg med nye øyne også. Så om hun ikke har de følelsene for deg nå betyr ikke nødvendigvis at hun ikke vil kunne få de senere. Jeg har erfart det der selv, du får vite at en person du ikke har tenkt på på den måten er interessert, og da plutselig begynner man å se personen som en potensiell kjæreste. Mange forhold starter litt sånn. Og noen ganger trenger man litt tid for å finne ut om det kan bli noe. Så vær tålmodig. Men først må du være ærlig. Send en melding om at du liker henne veldig godt og har lyst til å bli enda bedre kjent med henne, og spør om hun har lyst til å finne på noen sammen med deg en dag. Evt si at hun kan si fra om hun har lyst til det. Om hun sier nei så er det bare å prøve å ta det med et smil, og oppføre deg som før. Som en venn. Anonymkode: d315e...157 takk for svaret. Tenker å snakke med henne på skolen om det. sier at jeg har lyst å bli bedre kjent med henne og i denne anledningen vil jeg invitere henne ute på restaurant en kveld. og hvis hun ser positivt på dette, forteller jeg resten til henne når vi er ute. Men hva skal jeg gjøre hvis hun sier det passer ikke osv? liksom kommer med unnskyldninger? skal jeg bare ta det som et nei? Greia er at jeg tror også at hun vet jeg liker henne, ut fra det venninna hennes sa til meg en gang i friminutt ( ho tror du liker henne) jeg kan ikke huske hva jeg sa tilbake. men jeg tror det er bedre at jeg sier det muntlig, det får gå som det går. Anonymkode: 7b414...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå