Gå til innhold

Tips til oppsett CV, søknad osv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en del år som selvstendig næringsdrivende og ansatt via kontaktnettverk er jeg helt ute av gamet hva gjelder å skrive en god søknad og ikke minst hvordan CV-en bør være satt opp/se ut.. Er det noen som har tips til en god mal for CV feks? 

Anonymkode: 92308...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig sansen for disse her som gjerne lages i powerpoint. Google "cv powerpoint" så ser du flere. De er ryddige og veldig behagelige å se på. De kan se rimelig streite ut om man holder seg til sort/grå i ulike nyanser, eller man kan leke seg mer med farger og design dersom det passer stillingen. Det viktigste er å få frem utdanning, erfaring og nøkkelkvalifikasjoner. På samme måte som med søknaden mener jeg at CVen bør skreddersys til stillingen det søkes på. En side er nok. 

https://bestfreecv.com/en/powerpoint-cv-2019-download/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag CVen heeeelt enkel. Ikke prøv på noe fancy.

Arbeidserfaring øverst, så utdanning, så kurs. Eventuelt nøkkelkvalifikasjoner eller annet til slutt.

Anonymkode: 1858e...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mange hvis du googler. Men vær kritisk, det er en del som har skremmende dårlig språk (inkl. feil rettskriving) og dårlige formuleringer, selv om de har selvtillit nok til å kalle seg ekspert, guru osv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...