Gå til innhold

Svigers har ikke gratulert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ok forhold til mine svigers og min manns to ganske mye yngre søstre. De har en annen kultur innad i familien og snakker lite sammen. Jeg har et ganske åpent forhold til mine foreldre og er en ganske åpen og utadvendt person - men vi har et barn og full jobb , så initativ til møter , samtaler etc med svigers overlater jeg stort sett til min mann. Har det et åpent og godt humør når jeg møter svigers. 

er nylig blitt gravid igjen, og min mann nevnte det for svigers for noen uker siden. De hadde visst svart med at det var jo flott eller noe i den duren. Hadde kanskje forventet en melding eller hilsen til meg også en av dagene - sender av og til snap av datteren vår til svigermor så hun kunne svart på den og sagt gratulerer men har ikke hørt noen ting. 

er dette merkelig eller er det jeg som overtenker?

Anonymkode: 75c75...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt merkelig, ja.

Anonymkode: ede16...275

• Liker 8
Skrevet

Nja, mange synes det bare er svært lite spennende og tenker ikke noe særlig over det. 

• Liker 14
Skrevet

Du overtenker noe sykt...chill litt, ok? Gratulasjoner og slikt kommer kanskje etter hvert, viss ikke så går det fint det også. 

Anonymkode: d306d...be3

• Liker 23
Skrevet

Kansje det rett og slett ikke er vanlig å gratulere, for de fleste er det mye gøyere når barnet er født. Mye kan skje med et ufødt barn. 

Anonymkode: a507c...ae6

• Liker 19
Skrevet

De er litt sære.

Anonymkode: b992b...29e

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du overtenker noe sykt...chill litt, ok? Gratulasjoner og slikt kommer kanskje etter hvert, viss ikke så går det fint det også. 

Ja tenker ikke at det ødelegger gleden for oss. Hva andre velger å gjøre og ikke gjøre har jeg fint lite kontroll på. Men i et perspektiv av det å være en familie og hva som er normalt for å opprettholde bånd og en hyggelig atmosfære tenker jeg kanskje det hele er litt merkelig , thats all 

ts

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Nja, mange synes det bare er svært lite spennende og tenker ikke noe særlig over det. 

Hehe sitt eget barnebarn ;) antagelig ikke

• Liker 7
Skrevet

Ja tenker ikke at det ødelegger gleden for oss. Hva andre velger å gjøre og ikke gjøre har jeg fint lite kontroll på. Men i et perspektiv av det å være en familie og hva som er normalt for å opprettholde bånd og en hyggelig atmosfære tenker jeg kanskje det hele er litt merkelig , thats all 

ts

Greia er at så mye kan skje underveis i svangerskapet. Spontan abort eller andre ting. Så mange unngår å gratulere helt til ungen faktisk er født.

• Liker 11
Skrevet

En graviditet er sjelden spennende for noen andre enn babyens foreldre. Du sier jo du har fått en reaksjon, holder ikke det?

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hehe sitt eget barnebarn ;) antagelig ikke

Jeg er gravid og min mor bryr seg svært lite om oppdateringer om fosteret i magen, men så fort den er ute av magen så er det plutselig super interessant. 

• Liker 5
Skrevet

Greia er at så mye kan skje underveis i svangerskapet. Spontan abort eller andre ting. Så mange unngår å gratulere helt til ungen faktisk er født.

Men altså - det er jo ikke hemmelig og vi valgte å si det av en grunn. De nærmeste skal få vite og dele gleden men kanskje også kunne få mulighet til å støtte dersom det nå skulle bli en SA. 

• Liker 3
Skrevet

Altså, de har jo gratulert dere (mannen)? eller er det bare jeg som synes at det er helt innafor å gjøre det slikt? Mine foreldre har gratulert meg (oss) med graviditet, men de har aldri sendt melding til mannen i tillegg? Min svigermor har gratulert mannen (oss), det holder i massevis 😊

Anonymkode: bde1c...1a3

• Liker 22
Skrevet

Jeg tror ikke jeg fikk en eneste gratulasjon de gangene jeg var gravid. Det synes jeg var helt greit, det var fødselen og babyen (altså som født) som var det helt konkrete for meg. Og det fikk jeg masse gratulasjoner for.

Jeg synes helt ærlig talt det er mer sært å henge seg opp i at enkeltpersoner ikke har gratulert. Det høres ut som du har et helt greit liv og da skjønner jeg ikke at du gidder å tenke på dette.

• Liker 13
Skrevet

Men altså - det er jo ikke hemmelig og vi valgte å si det av en grunn. De nærmeste skal få vite og dele gleden men kanskje også kunne få mulighet til å støtte dersom det nå skulle bli en SA. 

For mange kan den gleden ikke bli til noe før de faktisk vet at DETTE fosteret blir til en baby og at magen vokser , og at dette blir et barn som kommer til å bli født og ingen SA skjer underveis. Så mange har nøytrale/lunkne følelser, og legger ikke mye i det at andre skal ha barn i starten. Vent et par mnd til magen din vokser. Da vil du nok få litt oppmerksomhet tenker jeg. 

Jeg vet om andre med tankemåte som deg. Så skjedde SA, to ganger, og de som fikk nyheten to ganger i starten av svangerskap var sykt skuffet siden de hadde gledet seg også til å se babyen. Så mange er modne og voksne nok til ikke å ta verken sorg eller glede på forskudd. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner godt reaksjonen din og jeg synes vel at det er spesielt av kommende besteforeldre å ikke synes at det er litt stas at de skal få et nytt barnebarn. Det at mye kan skje i magen med et barn før fødsel er jo ikke en grunn til å ikke gratulere noen? Da kan man jo ikke gratulere når barnet blir født heller da i tilfelle det dør i krybbedød? Man kan ikke gå rundt å tenke at det verste skal skje.

I min krets er det helt vanlig å gratulere når noen forteller om en graviditet så jeg tenker at det er rart at det er noe folk avstår fra å gjøre...

Anonymkode: 93492...c27

• Liker 4
Skrevet

Hun har jo gratulert dere når hun gratulerte mannen din. Det virker som om dere uansett ikke har så mye kontakt, så synes du overtenker.

Gratulerer med graviditeten! Håper alt går bra med deg og barnet 🥰

Anonymkode: e2c84...2c7

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, de har jo gratulert dere (mannen)? eller er det bare jeg som synes at det er helt innafor å gjøre det slikt? Mine foreldre har gratulert meg (oss) med graviditet, men de har aldri sendt melding til mannen i tillegg? Min svigermor har gratulert mannen (oss), det holder i massevis 😊

Anonymkode: bde1c...1a3

Haha tydeligvis er det ikke bare deg nei;) bare les oppover i tråden - dette er tydeligvis helt vanlig god gammeldags norsk folkeskikk ;);) bare jeg som er litt på bærtur her tydeligvis ;)

ts

Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Jeg er gravid og min mor bryr seg svært lite om oppdateringer om fosteret i magen, men så fort den er ute av magen så er det plutselig super interessant. 

Ha ha, er det virkelig noen som bryr seg om "oppdateringer" om fosteret i magen? Hva skulle det liksom være? Herre Gud, våkn opp litt og innse at verden ikke snurrer rundt din navle.

Anonymkode: d746f...907

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ha ha, er det virkelig noen som bryr seg om "oppdateringer" om fosteret i magen? Hva skulle det liksom være? Herre Gud, våkn opp litt og innse at verden ikke snurrer rundt din navle.

Anonymkode: d746f...907

Leste du det riktig? Jeg skrev at min mor bryr seg svært lite om oppdateringer.

Tror du har vært for lenge på kvinneguiden. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...