Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags klær brukte babyen på sykehuset de første dagene? Body og strømpebukse? Pysj? Hadde dere med smokk, eget teppe o.l? 

Anonymkode: 7c554...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Body og strømpebukse. 

Anonymkode: 5baa8...625

Skrevet

Body og bukse. 

Trenger ikke teppe. De har klær på sykehuset også, men disse er som regel ikke så bra.

Anonymkode: fe602...5d2

Skrevet

Brukte egne klær - stort sett bare pyjamaser. Hadde med eget teppe til hjemturen, men brukte sykehusteppe mens vi var der :) Planlegger du å amme er smokk sterkt frarådet så tidlig, og bør ikke introduseres før ammingen er vel etablert etter noen uker. Vet du alt nå at du skal gi flaske kan du ta med smokk ja :) Vet ikke om man får slikt på sykehuset?

Anonymkode: 085c4...cb1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukte egne klær - stort sett bare pyjamaser. Hadde med eget teppe til hjemturen, men brukte sykehusteppe mens vi var der :) Planlegger du å amme er smokk sterkt frarådet så tidlig, og bør ikke introduseres før ammingen er vel etablert etter noen uker. Vet du alt nå at du skal gi flaske kan du ta med smokk ja :) Vet ikke om man får slikt på sykehuset?

Det visste jeg ikke, ja har planer om å amme - så bra du sa ifra om det🙈 Takk for svar 😊

• Liker 2
Skrevet

Brukte bare body som vi lånte med sykehuset. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det visste jeg ikke, ja har planer om å amme - så bra du sa ifra om det🙈 Takk for svar 😊

Ingen problem, er jo umulig å vite når man aldri har ammet/lest nevneverdig om det før 😄 De hadde nok sagt ifra på barsel da, men nå vet du det nå 🙈

Skrevet

Vi brukte bare  nøstebarnpysj med føtter hele oppholdet. Lot vær å kneppe igjen pysjen når baby lå på brystet mitt slik at vi fikk hud til hud-kontakt. Hadde med 2 stk, heldigvis. Hadde et skikkelig bæsjeuhell på dag 2🤣🙈 

Tok med et strikketeppe (rilleteppe i ubehandlet ull) som vi fikk ustoppelig  skryt av alle jordmødre og barnepleiere for. Brukte det døgnet rundt sammen med en liten lue i ull/silke. 

Så sykehuset vårt hadde de små bukser og omslagsjakker som var alt for stor til vår baby på under 3 kg. Så vi måtte nesten bruke eget 😅

Skrevet

Fødte midt i verst sommervarmen. Baby lå stort sett i bare bleie hud mot hud på meg, med et tynt bomullsteppe over. 

Anonymkode: a618b...e49

Skrevet

Ullpysj

Anonymkode: ba24e...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...