Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at far kun får være med i aktiv fødsel nå, og må reise hjem rett etterpå. Og får ikke være på sykehuset de dagene mor og barn er der etterpå. Stemmer det? 😭

Anonymkode: 48718...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at far kun får være med i aktiv fødsel nå, og må reise hjem rett etterpå. Og får ikke være på sykehuset de dagene mor og barn er der etterpå. Stemmer det? 😭

Stemmer nok for de aller fleste sykehus, ja. Dessverre. Jeg personlig har problemer med å skjønne hvorfor, kan ikke se det utgjør noen større smittefare ved at far er der under hele forløpet og tiden etterpå, enn kun noen timer fra aktiv fødsel til et par timer etter. Kunne jo bare gitt far munnbind og beskjed om at det skal brukes hele den tiden han er der, og gitt beskjed om at hverken mor eller far får forlate avdelingen. Men slik er det nå... 

Anonymkode: 0d3e8...692

• Liker 4
Skrevet

Stemmer ikke for blandt annet nordlandssykehuset. Søsteren min fødte nylig der, og kjæresten fikk være tilstede under hele fødselen og han fikk være hele oppholdet på familierommet sammen med henne.

Anonymkode: 5118c...89f

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som har erfaring for hvordan det er når man har styrtfødsel? Hvis far ikke får være med inn med en gang, er det  jo da rimelig sannsynlig at han ikke får være med i det hele tatt.  Jeg hadde styrtfødsel sist og  rakk så vidt opp på fødestua; om  mannen ikke hadde fått være med med en gang hadde han nok gått glipp av hele kalaset :) 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om Styrtfødsel, men venninnen min fødte på Kongsvinger sykehus søndag. Mannen har vært med 24/7.

Anonymkode: 85543...0c4

Skrevet

På sus er mannen med

Anonymkode: 00b74...543

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de jeg kjenner som har født i Stavanger nå har de fått bli med på alt og også sovet der

Anonymkode: 68b8c...c5b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke for blandt annet nordlandssykehuset. Søsteren min fødte nylig der, og kjæresten fikk være tilstede under hele fødselen og han fikk være hele oppholdet på familierommet sammen med henne.

Anonymkode: 5118c...89f

De har endret det i dag. Nå får far være tilstede under aktiv fødsel, men må dra igjen etterpå. Han kan komme på besøk i én time per dag. 

Der jeg skal føde kan far enn så lenge være med på både fødsel og hele barselsoppholdet. Håper det forblir slik!

Anonymkode: ac7b3...d6b

Skrevet

Ved sykehusene i Møre og Romsdal må far vente utenfor til man har foretatt sjekk og er i aktiv fødsel. Fikk i utgangspunktet kun være der 2 timer etter fødsel, men ingen jaget han ut etter vi ble flyttet over på barsel så han ble vel i 3-4 timer. Fikk komme på besøk 2 timer om dagen de på påfølgende dagene.

Anonymkode: d0af7...dca

Skrevet

Spørs vel smittepresset der du skal føde. 

Anonymkode: 2e01c...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...