AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 nå har vi en baby på 6-7 mnd, og har alltid pratet om to tette. men kjenner nå at jeg er bra sliten når han kommer hjem fra jobb etter to uker, å jeg klarer ikke og forstå hvordan det skal kunne gå med to? alt fra handling, legging, sykdom.. har ikke særlig mye hjelp rundt meg. er det dødfødt prosjekt med to tette? hvordan løste/ løser dere det? har en fjern drøm om at samboer skal jobbe onshore frem til babytiden x2 er over, så må han bare reise ut igjen 🙊 Anonymkode: e7f49...848
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Hvis du allerede kjenner på at det kan bli slitsomt, tenker jeg at dere burde revurdere 2 tette alltså. Anonymkode: c1d60...c61
Anonym6789 Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Ville utsatt nr 2 litt, det er bedre å være litt opplagt enn å absolutt få to tette. Blir mye enklere med to når nr 1 er litt større og mer selvstendig
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 To tette er kaos en periode. Er du sliten nå, ville jeg virkelig revurdert. Vi har det og jeg tror ikke jeg hadde overlevd uten en mann som kom hjem kl 16 hver dag 😅 Anonymkode: f1a5d...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Hadde aldri gjort det. Vi har 4 år mellom både nr 1 og 2 og mellom nr 2 og 3, nettopp fordi mannen jobber offshore. (Som forøvrig sannsynligvis var en sterkt medvirkende grunn til at prøving tok littegrann mer tid enn det ellers ville gjort, vanskelig å bli gravid når eggløsning var flere dager før hjemkomst). Anonymkode: c53fa...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Vi fikk nylig nr 2 og eldste er 1,5 år. Det hadde aldri gått om ikke far hadde hatt en standard 8-16 jobb med fleksitid. I tillegg har vi besteforeldre på begge sider i nærheten. Synes det er tungt selv da, hadde mannen vært borte 2 uker av gangen hadde jeg ikke overlevd 😅 ville ventet med andre ord. Anonymkode: 17afa...68d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Mannen min jobber ikke offshore, men er mye på reise til vanlig, flere dager i uka med overnattinger. Vi har ingen slekt i nærheten. Har to tette, og det har vært ganske jævlig. Ingen til å passe dersom sykdom på meg selv og/eller barna, i svangerskapet med nr 2 var jeg mye syk og måtte likevel hente og levere i bhg, lage middag, leke, nattevåk flere timer hver natt osv, for vi hadde jo ingen andre. Anonymkode: 88d69...b34
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 Vi har 20 mnd. mellom barna og mannen jobber 2-4 uker på 4 uker av. Det kan være veldig slitsomt, men vi har det fint. Det vanskeligste for min del er frykten for å ikke strekke nok til for begge, med tilhørende dårlig samvittighet. Da det var 2 mnd. igjen til termin, og eldste var 1,5, tenkte jeg at ok, nå skal det gå. Da kjentes det som eldste var litt mindre "baby", litt mer selvstendig, gikk og pratet litt og var trygg og glad i barnehagen. Handling gjør jeg oftest på kolonial.no. Når det ikke er så mye covid-19 som nå, har jeg gjerne et barn i sele på ryggen og et barn i vogn på butikken. Hvis de skal "gå løs" må jeg ha god til og mye tålmodighet. Jeg legger dem sammen på samme rom. Den første tiden ammet jeg babyen mens jeg strøk eldstemann over ryggen og sang diverse nattasanger. Jeg har også ammet babyen gående med en sjalu og lei seg eldstemann i bæresele på ryggen mens jeg har gått fram og tilbake i et mørkt rom og sunget alt av nattasanger jeg kunne komme på, men det var heldigvis bare en gang i blant. Bæretøy har generelt vært en redning for meg. Og termokopp til kaffe. Og å alltid beregne god tid og tenke at vi tar alt med ro. Påkledning kan ta en evighet, men da er det en aktivitet i seg selv. Vi har to ganske rolige barn. Og mannen mannen er engasjert i hvordan barna og jeg har det også når han er på jobb, og tar sin del i friperiodene. Det betyr nok mye for hvordan det går. Jeg opplever ikke 2 tette som voldsomt slitsomt sammenlignet med 1, men jeg tror altså det gikk en slags grense for meg ved 1,5 år. I hvert fall tror jeg at tettere hadde blitt for tett for akkurat det barnet vi fikk først. Anonymkode: f3a33...815 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Min samboer er ute opptil flere måneder av gangen. Vanligvis 3-5 uker. Jobber vanlig dagtid når han er hjemme. Jeg jobber tredelt turnus. Vi har ingen familie der vi bor. Nå som nummer to kommer flytter vi til andre enden av landet for å komme nær en av familiene våres, hadde ikke gått uten. Anonymkode: 76e3d...8f7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Nå er det jeg som jobber ute da, og mannen har vanlig 8-16 jobb hjemme, men vi har bestemt oss for at det ikke er verdt å få to tette. Mannen skal da overleve hjemme han også, og vi orker ikke to bleieunger samtidig. Så vi venter til minste er mer selvstendig og vi har fått hentet oss litt inn igjen. Anonymkode: 41057...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå