Gå til innhold

Kommer prøvesvar på kveldstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i karantene pga nærkontakt, og må vente på prøvesvar. Det er så kjedelig, for jeg er helt frisk. Skulle egentlig få svar i dag, men er ikke kommet noe. Får man svar på kveldstid også, eller kan jeg slutte å oppdatere helsenorge hvert 5. Min nå?🤪

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan komme om kvelden også. 

Skrevet (endret)

Ja det kan det fint gjøre. De jobber hele tiden. 

Men du trenger jo ikke å sjekke SÅ ofte da... 😉

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet
25 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja det kan det fint gjøre. De jobber hele tiden. 

Men du trenger jo ikke å sjekke SÅ ofte da... 😉

Nei jeg vet det, jeg er bare fryktelig gira på å få handlet, snakka med folk, komme på jobb osv 😅😅 Dette er dødskjedelig. Hjemme med en 1-åring i tillegg 😤

Skrevet
10 minutter siden, boblevann skrev:

Nei jeg vet det, jeg er bare fryktelig gira på å få handlet, snakka med folk, komme på jobb osv 😅😅 Dette er dødskjedelig. Hjemme med en 1-åring i tillegg 😤

Da får du jo masse kvalitetstid med ettåringen ❤️

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, boblevann skrev:

Du må vel overholde karantenen uansett om du får negativt svar? 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har vært i nærkontakt med en bekreftet smittet, er du i ti dagers karantene  uavhengig av hva prøven viser. Men lurt at du testes, slik at dine nærkontakter da og kan varsles og hindre videre smitte. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du må vel overholde karantenen uansett om du får negativt svar? 

Nei ikke iflg vår kommuneoverlege, det var noe med antall dager siden jeg var i kontakt med vedkommende osv. Det er en stund siden. 

11 minutter siden, Othilia skrev:

Hvis du har vært i nærkontakt med en bekreftet smittet, er du i ti dagers karantene  uavhengig av hva prøven viser. Men lurt at du testes, slik at dine nærkontakter da og kan varsles og hindre videre smitte. 

Hører på min kommuneoverlege jeg, som kjenner min sak spesifikt og i detalj :)

Skrevet

Hvis noen flere ser denne tråden og lurer på det samme, fikk jeg altså svaret kl 2245 i går kveld 😄

Skrevet
15 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Da får du jo masse kvalitetstid med ettåringen ❤️

Jada, og det er jo koselig - men han blir helt rabiat av å ikke få være ute, på lekeplassen osv 😛 Han er ikke i bhg og jeg har ennå 50% permisjon så kvalitetstid mangler det ikke på ❤️ Men å gå hjemme i stua og sulle gir ikke særlig kvalitetstid med min unge som henger i gardinene og har tenna i taket 🤣

Skrevet
5 minutter siden, boblevann skrev:

Hvis noen flere ser denne tråden og lurer på det samme, fikk jeg altså svaret kl 2245 i går kveld 😄

Hva var resultatet? 

Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva var resultatet? 

Negativt, som forventet 🥳

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Negativt, som forventet 🥳

Så bra! (Men du må fortsatt holde deg hjemme i noen dager til! 10 dager fra siste kontakt med den som er smittet)

😊

Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Så bra! (Men du må fortsatt holde deg hjemme i noen dager til! 10 dager fra siste kontakt med den som er smittet)

😊

Som sagt følger jeg beskjedene jeg fikk av kommuneoverlegen :) 

• Opprett ny...