Gå til innhold

Dro til tannlegen pga hull, tannlege gjorde smerten verre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår dro jeg til tannlegen fordi jeg hadde smerter i visdomstanna mi, hun fant ut det var et hull. Så hun tettet hullet, men nå er det VONDERE å tygge mat enn før?! Klarer ikke å tygge på venstre siden fordi det er såå innmari vondt når jeg kommer borti med noe hardt på den ene tanna. Kan jeg ringe og si at smerten nå er verre enn før fordi tannlegen fylte hullet? Hva kan de gjøre? Kan jeg dra tilbake og få den timen gratis eller må jeg fortsatt betale?

Anonymkode: 3eea7...792

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok avventet litt. Er det borret dypt, vil nerven i tanna etterhvert trekke seg tilbake, så tanna blir mindre følsom.

Anonymkode: da905...097

• Liker 4
Skrevet

Det er vel lite vits i å reparere visdomstennene...? Disse pleier som regel å fjernes om man får problemer med de

Anonymkode: 0b739...fd7

• Liker 3
Skrevet

Kanskje fyllingen er for høy, da er det vondt å tygge, det er en liten sak å pusse ned.

Eller så kan fyllingen ligge veldig nærme en nerv, spesielt om det var en fylling der fra før, som nå er byttet og gjort litt større. Det hadde jeg. Måtte til slutt ha rotfylling. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel lite vits i å reparere visdomstennene...? Disse pleier som regel å fjernes om man får problemer med de

Anonymkode: 0b739...fd7

Det er lurt å ha visdomstennene som senere festepunkter (til delprotese, bro osv). Så de kan være greie å beholde, om de ikke vokser skjevt eller noe sånt.

Anonymkode: da905...097

Skrevet

Hvite fyllinger kan være vonde ganske lenge. Flere uker. Men det kan også være som beskrevet over at den er for høy. Det er nok gratis å få slipt litt på fyllingen om det er problemet.

Vet du om hullet var nær nerven?

Visdomstenner repareres ofte. Mange år siden de bare ble trukket ut.

Anonymkode: 9c21e...2f5

Skrevet

Dette skjedde meg en gang også, men med en vanlig jeksel. Det var kjempevondt i et par uker og jeg fikk beskjed om at det kom til å være vondt en liten stund. Jeg kjente jo at fyllingen var for høy, men turte ikke å ringe i frykt for å måtte gjøre alt på nytt (jeg er redd for å gå til tannlegen). Hadde jeg visst at jeg skulle ha vondt så lenge hadde jeg ringt med en gang, jeg gikk nemlig med vondt i nesten et år til jeg selv hadde klart å slipe ned fyllingen med tygging, pussing osv. 

Anbefaler deg virkelig å ringe, tviler på at noe sånt kan koste penger hvis de ikke har fått gjort det det de skulle. Ikke alltid lett å få fyllingen slipt riktig når man er bedøvet og lignende.

Anonymkode: 5b126...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...