Gå til innhold

Hvorfor er sosialister kapitalister på individ-nivå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ganske kapitalistisk da å ønske seg den beste boligen man kan få, beste ekte-make, slik at man får det best mulig SELV. Man er veldig, veldig mistenksom mot noen som skulle luske i hagen deres (kapitalistisk tenkning), det sosialistiske ville jo vært å gråte nærmest for at noen skal ha lyst til å befinne seg i Hagen deres, men de griner jo aldri. Da blir de plutselig ekte FrP-ister. Ja, liksom, når man også er aktivt på bolig-markedet har man allerede kringkastet seg selv som frp-er da alle som stemmer til Venstre for AP har sterke aversjoner mot noe så ekkelt som *pføy!* profitt *spytt i bakken*. Det betyr egentlig at alle til Venstre for AP har et kollektivt ansvar om å få boligpolitikken til ned et fornuftig pris-nivå da *spy* profitt er inne i bildet. 

Anonymkode: d20f7...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var et underlig innlegg.  Beklager, men jeg forstår ikke hvor du vil hen med dette.

Skrevet

Å være sosialist er ikke ensbetydende med å være mot privat eiendomsrett og for planøkonomi og profittfritt arbeidsliv

Anonymkode: 17aea...986

• Liker 2
Skrevet

Tror du at alle til venstre for ap ønker å kaste blandingsøkonomien? Det er det omtrent ingen som Gjør.  Norge er en blading av Sosialisme og kapitalisme, nesten ingen ønsker å treke kapitalismen helt vekk.

Skrevet

Hei TS. Jeg er en slik "sosialist, men kapitalist på individnivå". Jeg mener de aller fleste (inkludert meg selv) vil forsøke å gjøre det best mulig for seg selv på bekostning av andre, på individnivå, og derfor trenger vi en overordnet stat som kan holde alle i ørene. 

Anonymkode: 65ce6...0d2

• Liker 1
Skrevet

Innlegget ditt er helt meningsløst TS. 

Anonymkode: 8e385...790

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. Jeg er en slik "sosialist, men kapitalist på individnivå". Jeg mener de aller fleste (inkludert meg selv) vil forsøke å gjøre det best mulig for seg selv på bekostning av andre, på individnivå, og derfor trenger vi en overordnet stat som kan holde alle i ørene. 

Wow det høres ut som en god plan.

Har du åpnet noen historiebøker for å se hvordan slikt ender?

Evt bruk fantasien din, burde egentlig holde om du er noenlunde oppegående ?

Evt undersøk nyere versjoner som Venezuela, bare å ta seg en ferietur dit, men kan ikke love at du kommer tilbake i live, av en eller annen merkelig grunn. Eller, du kan kjøpe deg livvakt å ha med på turen da, da overlever du trolig, men vet du hvem som ikke har råd til livvakt mens de sprader rundt i Venezuela?, jo venezuelerne, fordi de tvinges til å leve under det du ønsker vi alle skal leve under.

Rart med det. 

Anonymkode: 82e6b...8f8

Skrevet

Hvorfor bruker du så mange bindestreker? Du bommer hver eneste gang. Har du ikke hatt norsk på grunnskolen?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow det høres ut som en god plan.

Har du åpnet noen historiebøker for å se hvordan slikt ender?

Evt bruk fantasien din, burde egentlig holde om du er noenlunde oppegående ?

Evt undersøk nyere versjoner som Venezuela, bare å ta seg en ferietur dit, men kan ikke love at du kommer tilbake i live, av en eller annen merkelig grunn. Eller, du kan kjøpe deg livvakt å ha med på turen da, da overlever du trolig, men vet du hvem som ikke har råd til livvakt mens de sprader rundt i Venezuela?, jo venezuelerne, fordi de tvinges til å leve under det du ønsker vi alle skal leve under.

Rart med det. 

Anonymkode: 82e6b...8f8

Hva er det du snakker om? Det finnes en mellomting mellom totalitært regime og fullstendig anarki, men dere på høyresiden er visst ikke så flinke til se slike subtile variasjoner har jeg skjønt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...