AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Har en sønn på 15 år og for han er det meste et ork og kjedelig. Han vil slutte på fotball, han bryr seg lite om skolearbeidet, sitter stort sett hjemme og gamer på fritiden. Han har flere nære venner men vil helst ikke treffe dem i fritiden. Bare på skolen. Hjemme skrur han av lyden på mobilen og svarer ikke på snap eller meldinger når de prøver å få tak i han. Kjenner jeg blir bekymret og irritert på oppførselen hans. Går dette over? Det nytter lite å fortelle han hva han bør og ikke bør gjøre. Anonymkode: 1a19c...fd5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Sånn er min fjortenåring også. Ligger stort sett på rommet sitt med telefonen. Han er mer ute med venner på sommeren, så årstiden vi er i nå gjør det nok litt verre.. Det går nok over🤞🏻 Anonymkode: 29b8d...fe8
Kenelz Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Du kan alltid sette grense for hvor mye gaming er lov. Hører han ikke etter så tar du fra han spillet. Ser på dette på som ganske alvorlig da jeg har en halvbror som har vært sånn siden tenårene - han er over 30, bor fortsatt hjemme, gamer hele tiden, vil ikke jobbe og røyker hasj.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Det er helt normalt , ser ikke problemet Anonymkode: b8cb3...bb3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt , ser ikke problemet Anonymkode: b8cb3...bb3 Ts her. Godt å høre. Ser bare han har venner som trener fotball 4 ganger i uka, gjør det godt på skolen og virker som de aldri klager. De er liksom flinke i alt. Anonymkode: 1a19c...fd5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Godt å høre. Ser bare han har venner som trener fotball 4 ganger i uka, gjør det godt på skolen og virker som de aldri klager. De er liksom flinke i alt. Anonymkode: 1a19c...fd5 Kan love deg at det ikke er sånn, i tillegg lå du tenke på at de er forskjellige Anonymkode: b8cb3...bb3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er min fjortenåring også. Ligger stort sett på rommet sitt med telefonen. Han er mer ute med venner på sommeren, så årstiden vi er i nå gjør det nok litt verre.. Det går nok over🤞🏻 Anonymkode: 29b8d...fe8 Har sønnen din noen fritidsaktiviteter? Min har spilt fotball i mange år men nå er kravene og presset blitt så høyt at han ikke vil mer. 4 treninger i uka blir for mye og akkurat det forstår jeg når skolen også er krevende. Anonymkode: 1a19c...fd5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, Kenelz skrev: Du kan alltid sette grense for hvor mye gaming er lov. Hører han ikke etter så tar du fra han spillet. Ser på dette på som ganske alvorlig da jeg har en halvbror som har vært sånn siden tenårene - han er over 30, bor fortsatt hjemme, gamer hele tiden, vil ikke jobbe og røyker hasj. Jeg er 45, satt hele ungdomstiden med nesen i en bok. Mannen min satt å gamet all sin fritid. Det ene ikke "verre" enn det andre. At broren din gamet har lite med hva han har blitt. Det må man ok gå å finne ut av andre ting. Til TS: La 15 åringen styre det selv. Det flotte med gamere er jo at du vet hvor han er, slipper å være redd for hva som skjer ute. Min begynte å gå på litt fester ved 17års alder, men liker seg faktisk best uten for mye støy, og det skulle da være helt ok. Aldri vært tull eller bråk med min nå 19åring og jaggu er han en kjekk, hjelpsom ungdom. Anonymkode: ab2b9...747
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Helt normalt. Så lenge han følger opp skolearbeid og plikter så la han få litt alenetid. Han er i en tøff fase mellom barn og tenåring. Mye press mht skole, valg av VGS, hva en vil med livet pluss hormoner. Jenter... 🤯😂 Gamer han så er han kanskje online også? Da gamer han vel sammen med folk og det er faktisk veldig sosialt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå