AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Hvordan føles det når vannet går? Altså i magen/underlivet. Er det vondt før eller mens vannet går? Press i magen? Trykk? Eller er det bare som om man tisser på seg, uten noen annen fornemmelse i kroppen? Anonymkode: 8eeac...654
Troyamin Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 For min del kjentes det ut som om jeg ufrivillig tisset litt på meg. Hadde akkurat lagt meg for å sove da jeg kjente jeg ble varm mellom lårene. Ingen smerter eller ubehag der og da. Eneste fødselen som startet med at vannet gikk. Dette var tredje og sistemann. Alle tre fødslene var forskjellige.
Summeer Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Første fødsel våknet jeg av at jeg trodde jeg tisset på meg. Ikke vondt. Riene kom etter et par timer (uke 32) Andre fødsel satt jeg i sofaen og sa at nå tror jeg fødselen kommer til å starte, gikk på do, og da sa det "knepp" og vannet gikk i do. Hadde jeg ikke hatt fødsel som startet med vannavgang før ville jeg ikke vært sikker på at det var det som skjedde. Riene kom etter ca en time, så ga de seg før de plutselig kom veldig tett og fødselen gikk fort. (Uke 37)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Har født 3 ganger. Første fødsel var det som en svak dirring, hvorpå jeg kjente varmt vann i trusen (ikke mye). Kom ut litt mer dersom jeg flyttet på meg. Andre fødsel lakk jeg litt fostervann og de måtte tilslutt «ta vannet». Det var som å få kastet en bøtte med varmt vann over meg 😅 Men ikke vondt. Tredje fødsel gikk vannet under en vond rie, da lå jeg og var kommet nokså langt (åpning). Samme bøtteplask 😂 Men har ikke opplevd at det er vondt at vannet går, enten før riene eller etter riene. Men første gangen trodde jeg først jeg hadde tisset meg ut, helt til jeg gikk på do og det rant ut mer 😅 Anonymkode: a89e4...590
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Ikke vondt. Hos meg skjedde det mens jeg satt på do. Jeg hørte denne "kneppe"-lyden og så rant det. Anonymkode: dd6da...77a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Hos meg tok jordmor vannet ved 10 cm åpning. Kjentes ut en varm foss og deretter som om babyen kom seilende i full fart ned i fødselskanalen. Anonymkode: 07523...63c 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Med første gikk vannet på 8 cm. Kjente at et skikkelig press i underlivet ble borte. Med andre gikk det så fort at jeg ikke kan huske at vannet gikk engang 😅 Anonymkode: cc169...55f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 Fødselen har startet ved at vannet gikk to ganger hos meg. Begge gangene hørte jeg et innvendig «knepp» som gjorde at jeg har hoppet opp fra sofaen og ut på gulvet (2.gangen løp jeg mot badet)- også har vannet egentlig fosset ut. Jeg var ikke i tvil om at det var vannet som gikk, føltes ikke ut som jeg tisset på meg. Anonymkode: 1beab...726
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Med første så sov jeg når vannet gikk, da kjentes det ut som en ballong som sprakk og vannet fosset ut i senga. Med andre så våknet jeg på morgenen og hørte plutselig et knepp (kjente ingenting), og gikk på badet for å gå på do og da rant det plutselig utover hele baderomsgulvet. Anonymkode: adc54...5d1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Jeg hadde ikke vondt og merket ingenting i forkant. Stod på kjøkkenet og skulle lage mat, plutselig var det akkurat som om jeg tisset meg ut. Hadde ikke sjans og knipe igjen. Det var altså ikke noe splæsj som du ser på film. Anonymkode: bb2a8...5be
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Vannet ble tatt av jordmor ved ca 7-8cm. Ikke vondt Anonymkode: 79060...c38
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Første splæsj gikk i do. Det kjentes ut som noe «sprakk», og så hørte jeg et plask i do. Jeg skjønte ikke at det var vannet som gikk før det kom mer etter at jeg hadde reist meg fra do. Jeg kjente at det var noe annet enn urin som rant ut, men trodde kanskje det var mer av slimproppen, som hadde løsnet dagen før. Etter første splæsjet kom det mer vann i flere omganger. Var ikke vondt, men utrolig plagsomt, for det kom i så store mengder og var helt umulig å knipe igjen. Hverken gigabind eller barnebleier kunne ta unna mengden med vann. Måtte til slutt bare dra til sykehuset for sjekk i søkkvåt bukse 😂 Anonymkode: 9716c...49d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 Jeg hørte og følte jeg kjente et kraftig "dunk" inni magen... Så bare fosset det ut. Ikke vondt, kjentes ut som en blødning fra skjeden egentlig. Deretter fortsatte det å komme små mengder helt til baby var ute. Anonymkode: e27d1...d38
Arkana Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 Det kjennes ikke ut som noe spesielt, og det var definitivt ikke som å tisse på seg. Det bare renner vann, rett og slett. Ikke noe smerter eller ubehag i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #15 Skrevet 11. november 2020 Hørte et knepp og så fosset vannet. Kjente et lite dunk og så en trykkende smerte i bekkenet. Dette var baby som ikke var festet og begynte å skru seg nedover bekkenet. Anonymkode: 0f193...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå