Gå til innhold

Skjegg og munnbind...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er halvveis ment muntert og halvveis alvorlig.

Under første verdenskrig ble det som kjent brukt giftgass fra begge sider i skyttergravskrigen på vestfronten. Dermed ble det nødvendig å ha en gassmaske liggende, og soldatene skjønte rimelig fort at stort skjegg gjorde at gassmaska satt dårligere og ga dårligere beskyttelse. Før dette var det vanlig blant de fleste menn å ha skjegg og/eller stor bart, så bruken av giftgass og dermed gassmaske ga opphav til at glattbartbert ble mote i årene etter første verdenskrig.

Vil noe tilsvarende skje nå? Hvis man har et stort skjegg vil munnbind gi dårligere beskyttelse. Jeg er klar over at primærfunksjonen til munnbind er å hindre at syke folk skal smitte andre, men det gir en signifikant beskyttelse mot å bli smittet også.

En liten smultring vil nok ikke gi problemer, men er det noen av dere med stort helgskjegg som har vurdert å barbere det bort i disse dager? 😉

Selv har jeg aldri orket å ha skjegg, etter noen dager klør det for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor skjegg vil føre til at man ikke får brukt munnbindet riktig. Helt klart. 

Skrevet

Det blir lite terrorskjegg fremover nå da ser jeg. 

Skrevet

Kommer ALDRI til å fjerne skjegget mitt pga maske. Da finner jeg heller på en annen finurlig måte å beskytte meg og andre på, florerer jo utallige videoer på YouTube og Instagram hvor folk har fikset det på en fin måte.

• Opprett ny...