Collan Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Dette er halvveis ment muntert og halvveis alvorlig. Under første verdenskrig ble det som kjent brukt giftgass fra begge sider i skyttergravskrigen på vestfronten. Dermed ble det nødvendig å ha en gassmaske liggende, og soldatene skjønte rimelig fort at stort skjegg gjorde at gassmaska satt dårligere og ga dårligere beskyttelse. Før dette var det vanlig blant de fleste menn å ha skjegg og/eller stor bart, så bruken av giftgass og dermed gassmaske ga opphav til at glattbartbert ble mote i årene etter første verdenskrig. Vil noe tilsvarende skje nå? Hvis man har et stort skjegg vil munnbind gi dårligere beskyttelse. Jeg er klar over at primærfunksjonen til munnbind er å hindre at syke folk skal smitte andre, men det gir en signifikant beskyttelse mot å bli smittet også. En liten smultring vil nok ikke gi problemer, men er det noen av dere med stort helgskjegg som har vurdert å barbere det bort i disse dager? 😉 Selv har jeg aldri orket å ha skjegg, etter noen dager klør det for mye.
Gjest Atheena Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Stor skjegg vil føre til at man ikke får brukt munnbindet riktig. Helt klart.
Hr. Aktiv Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Det blir lite terrorskjegg fremover nå da ser jeg.
Merovingian Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Kommer ALDRI til å fjerne skjegget mitt pga maske. Da finner jeg heller på en annen finurlig måte å beskytte meg og andre på, florerer jo utallige videoer på YouTube og Instagram hvor folk har fikset det på en fin måte.
Anbefalte innlegg