Gå til innhold

"jeg ønsker meg et stort hus"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et stort hus, mann og en ungdom. Er veldig gladd for plassen vi har. Huset er rent og pent hele tiden. Det kan være fordi jeg har gode rutiner på ting. Jeg gjør mindre husarbeid her en i mitt tidligere mindre hus. 

Anonymkode: 2f9df...a10

Skrevet

Jeg vil ha et lite hus

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke barn du da? 

Anonymkode: e09a6...117

Det går ann å ha barn, og likevel ha det tålelig ryddig. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har et relativt stort hus og ønsker oss enda større. Ikke når vi vinner i lotto, men når vi finner riktig tomt. Med 3 barn så er det godt med god plass. Vi er i 30-årene og har planer om å bo i hus frem til nærmere pensjonsalder dersom helsa tillater det. Siden vi satser på nytt hus så blir det minimalt med vedlikehold.

Anonymkode: b60a8...98b

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører damer sitter og drømmer om å kjøpe seg et stort hus, når de vinner i Lotto. Da ler jeg inni meg ; tenk over hva du ønsker deg! Sitte i et stort hus når ungene er flytta ut er ikke bare gøy. Masse å vaske og holde i orden og ofte blir mesteparten av huset stående som lager og roterom. Så nei ! 

Hvordan kan folk ønske seg store hus? 

Vi bor i stort hus og hadde huset før vi tenkte på å ha barn. Vi storkoser oss. Masse plass til familie og venner, enormt uteområde hvor vi kan gjøre som vi vil og plass til masse dyr. Vi er samlingsplass i høytider, påske og ferier. Utrolig digg å slippe å tenke på om man har nok plass og en god følelse at barna slipper å bo i en liten leilighet. Har aldri skjønt det med å sitte alene når barna er store - de kommer jo hjem igjen til ferier og har ofte med barna sine og samboer. Og hvem har ikke venner og omgangskrets etter et levd liv? Er ikke redde for at vi kommer til å sitte ensom i hele tatt. Rommene vi ikke bruker trenger ikke å vaskes hele tiden når de ikke blir brukt. Tar jo 5 minutter å gå over for å tørke støv evt støvsuge.

Anonymkode: d27da...560

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det går ann å ha barn, og likevel ha det tålelig ryddig. 

Vi har også barn, stort hus og har det ryddig både ute og inne. Forstår ikke hvordan folk kan ha det så rotete rundt seg.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har også barn, stort hus og har det ryddig både ute og inne. Forstår ikke hvordan folk kan ha det så rotete rundt seg.

Det er fordi de er late og begrenset.

Anonymkode: 5885a...346

Skrevet

Vi er bare to, men må si at jeg liker å ha flere fullgode stuer og stort treningsrom. Jeg bodde 10 år i USA og leide hus på ca 650 m2. Det ble litt stort. Ca 400 m2 syns jeg er perfekt, men bor på ca 250 m2 ettersom det var vanskelig å finne større som var innenfor det vi ville betale.

Anonymkode: dca93...73a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller, blir helt tussete av rot. 

Skrevet

Vi er to, på 400 kvadratmeter, barna har flyttet ut! Jeg elsker det store huset vårt, vi har god plass når barna kommer hjem med sine samboere, vi har treningsrom som blir flittig brukt, og nå for tiden sitter vi på hvert vårt rommelig kontor med gode arbeidsforhold. Har for øvrig vaskehjelp og kjøper oss det vi trenger av hjelp til vedlikehold av huset. Vi er i midten av 50-årene og ikke klar for noen liten leilighet! Nei, vi har det ALDRI rotete.

Gjest Giftmann30
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører damer sitter og drømmer om å kjøpe seg et stort hus, når de vinner i Lotto. Da ler jeg inni meg ; tenk over hva du ønsker deg! Sitte i et stort hus når ungene er flytta ut er ikke bare gøy. Masse å vaske og holde i orden og ofte blir mesteparten av huset stående som lager og roterom. Så nei ! 

Da selger man??.. Moren min på 72 sitter alene med 250 kvadrat, hun holder seg i god form med vedlikehold . Som hun sier man trenger ikke å gå treningsstudio når man har hus og hage😂

Gjest Giftmann30
Skrevet

Hvorfor Vi valgte hus?

- 3 soverom Til  barna og en liten spille stue til dem
- hjemme kontor til kona

- hjemme gym til far

- felles minibar 

-  sekunder stue, ( fri fra barn)

- stor fellesområder stue

- 2 store bad ❤️❤️ ( dette har reddet forholde vårt)

- stor og romslig kjøkken

- space fra naboer

Skrevet

Jeg ønsket meg også stort hus når jeg var yngre. I dag er jeg sjeleglad for at jeg ikke har det 😂

Jeg tror ikke alle er klar over hvor mye arbeid det fører med seg. Hvis man har en stor familie, jovisst, da skjønner jeg behovet. Det rareste jeg ser er når par som eier enebolig bygger på huset etter at ungene har flyttet ut... 

• Liker 3
Skrevet

Vi har et hus på over 200 kvm og nesten 2 mål tomt. Vi bodde veldig trangt da vi flyttet hit, så var utrolig deilig å ha plass.

Men nå ønsker vi et mindre hus. 

Anonymkode: c8bd0...37c

Skrevet

vi har relativt stort hus, nesten 300 kvm og nå som ungene flytter ut er det ikke slik at jeg er mindre glad i hjemmet vårt av den grunn, ja jeg blir eldre - men med færre folk er det også færre rom som er i bruk konstant og ergo må jeg ikke lengre vaske alle tre badene og gjestedo hver uke, eller alle fem soverommene.. Så nei TS, du føler det kanskje slik for egen del men det er litt dumt å tro at alle andre tar feil og at du har fasiten på dette tenker jeg.. 

Dessuten, når jeg blir for skrøpelig til å ta ivare huset kan jeg finne meg en leilighet. 

Anonymkode: 39e39...459

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg et sånt hus som jeg vokste opp i. Godt med hageplass, terrasser til lek, soling og sosialt samvær. Hagestue som man kan trekke inn i, snekkerbod i hagen. Soverom til alle + gjesterom/roterom + kontor + matbod, to bad, flere oppholdsrom/stuer slik at foreldre og barn kan samles hver for seg (eller sammen hvis man ønsker det). Jeg og mine søsken kan alle komme på besøk med våre barn samtidig uten at det føles fullt. Vi har fremdeles våre barnerom stående, og der er det plass til både foreldre og barn fordi rommene er store.

Vi bor på 100 kvadrat med en baby og alt av slekt langt borte. Vi har tre soverom, slik at vi før baby hadde gjesterom og kontor. Rommene er små, så nå har vi "kun" kombinert kontor og gjesterom.  Så hvis vi skal ha besøk blir det trangt uansett hvordan man vrir og vender på det, eller så må de bo på hotell. Vinner jeg i lotto blir det større hus!

Anonymkode: ce67c...0b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i et stort hus og gjør det aldri igjen.Det kommer kanskje an på hvor mye energi man har om man orker å holde det i orden eller ikke.

Anonymkode: 05530...507

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske greit med stort hus i disse koronatider. Ikke noe problem med kontorplass til flere.

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg stort hus. Vi bor i rekkehus (120 kvm), mannen ønsker seg enebolig. Nå er ungene store og jeg synes det er unødvendig å kjøpe enebolig nå. Jeg drømmer om en «Frogner-leilighet» som ikke ligger i Oslo😅 God takhøyde og vakre vinduer, 100 kvm er nok👌🏻

Anonymkode: fe4a1...86b

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg et "stort hus" hvis jeg vinner i lotto.

Hva jeg mener med "stort hus" er likevel ikke nødvendigvis hva du mener med "stort hus".

For meg er drømmehuset ca 160-170 m2.  (80-85 m2 grunnflate og 2 etasjer)

Huset har en god planløsning, og absolutt ingen skråtak som tar bort veggplass. 

I underetasjen er det plass til stort vaskerom, en liten "potetkjeller" for oppbevaring av poteter og grønnsaker, en matbod med plass til fryser, toalett og dusj, en kjellerstue som kan brukes som gjesterom, og et "hobbyrom" med plass til oppbevaring av ved.

I overetasjen skal det være 3 soverom, ett romslig bad, et romslig kjøkken, og stue.

Dette var et standard husbankhus på 70-tallet, og er hva jeg tenker på som "stort". 
Godt med plass, praktisk, men ikke for stort.

Anonymkode: b419f...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...