Gå til innhold

Nytt kjøleskap som bråker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et nytt kjøleskap (ca 6 mnd gammelt) fra Gorenje som ca 1 gang i timen bråker. Dette er vel kanskje en del av en avrimingsprosess eller lignende? Det står i vater (jeg har sjekket) og det står ikke for nærme veggen bak. Dette skjedde for noen uker siden også og da flyttet jeg litt på kjøleskapet og stilte på støttebena under. Etter det har ikke kjøleskapet bråket før nå. Siden sist har jo ikke kjøleskapet blitt flyttet på og jeg har heller ikke skrudd på beina og derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor det bråker igjen.

Jeg blir gal av lyden, er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: c7ec2...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk først om det er i vater. Det kan være en årsak.

Skrevet
2 minutter siden, tdm900 skrev:

Sjekk først om det er i vater. Det kan være en årsak.

Du bare måtte? 🤣🤣🤣

Skrevet

Hva legger du i å bråke? Mitt kombiskap, et LG som ifølge produsenten skal kjøre på 37 db, bråker i form av en vedvarende lav summe/motorlyd. Jeg er nå blitt vant til det, men det har tatt 2 år. I begynnelsen laget det en lyd som en båt som tutet! Og det hver halvtime! Jeg holdt på å bli sprø. Klaget, men produsenten hadde et utall av lyder som visstnok gjorde at tuting var normal. Etter ca 1 år sluttet kjøleskapet å tute. Men fortsatt surkler det, av og til dunker det og mye annet. Jeg skulle gjerne kjøpt meg et nytt, men med lovnad om lav lyd på det jeg nå har, er jeg rett og slett redd for å gjøre et nytt bomkjøp. Om noen har tips om meget stillegående kombiskap, er jeg takknemlig :)

Anonymkode: 0f11d...e74

Skrevet
2 minutter siden, loveli skrev:

Du bare måtte? 🤣🤣🤣

Og det mener du hvaforno med?

Skrevet
4 minutter siden, tdm900 skrev:

Jeg vil tippe det menes at du bare måtte når TS i andre linje i hovedinnlegget skriver: "Det står i vater (jeg har sjekket).."

Anonymkode: 67a4d...afa

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i å bråke? Mitt kombiskap, et LG som ifølge produsenten skal kjøre på 37 db, bråker i form av en vedvarende lav summe/motorlyd. Jeg er nå blitt vant til det, men det har tatt 2 år. I begynnelsen laget det en lyd som en båt som tutet! Og det hver halvtime! Jeg holdt på å bli sprø. Klaget, men produsenten hadde et utall av lyder som visstnok gjorde at tuting var normal. Etter ca 1 år sluttet kjøleskapet å tute. Men fortsatt surkler det, av og til dunker det og mye annet. Jeg skulle gjerne kjøpt meg et nytt, men med lovnad om lav lyd på det jeg nå har, er jeg rett og slett redd for å gjøre et nytt bomkjøp. Om noen har tips om meget stillegående kombiskap, er jeg takknemlig :)

Anonymkode: 0f11d...e74

Jeg er vandt til at kjøleskape lager litt lyd, men denne lyden høres nesten ut som en kaffekapselmaskin eller et bor. Vanskelig å beskrive, men hvis du kjenner til lyden til førstnevnte er det vel ganske spot on. Lyden har jo ikke alltid vært der så jeg har hørt hvordan det burde høres ut når kjøleskapet avrimes/renses eller hva det er som skjer.

Skrevet
2 timer siden, tdm900 skrev:

Om du leser hi skikkelig så står det tydelig at ts allerede har gjort det du foreslår! Det lønner seg å lese hele innlegget før en svarer!😊

Anonymkode: 12cdd...e15

Skrevet
15 timer siden, tdm900 skrev:

Var vare ment som en sleivete/tullete kommentar fordi TS skriver at hun vet at kjøleskapet står i vater og utdyper med at hun faktisk har sjekket dette. 😄

Det var ikke slemt ment, bare komisk. Jeg anslo det som sannsynlig at du bare tulla med TS og jeg synes det var en artig spøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...