Gå til innhold

Barn og fantasilek, håndbevegelser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har eller har hatt barn i småbarnsalder som har hatt mye fantasilek for seg selv med vifting og andre håndbevegelser, hvor det IKKE har vært autisme/aspergers? At de rett og slett vokste det fra seg? 

Anonymkode: 8fe1f...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær bekymret for dette. Manerismer (Det du beskriver) hos barn med autisme ol skjer som regel når de blir veldig glade, opprømt. Ikke som del av lek..

Anonymkode: 3bff7...939

Skrevet

Barnehaagen er ikke veldig bekymret, og heller ikke barnelege, eneste ulempen er at han leker mye alene, han lever seg sånn inn i fantasien isteden for å leke med ekte barn. Håper der er en fase. Gjerne fortelle meg dere som har opplevd lignende. Da blir jeg såå takknemlig ❤️❤️

Anonymkode: 8fe1f...715

Skrevet

Hvor gammel er han nå?😊 Gutten min hadde noen håndbevegelser fra ca 1 år til 2 år, etterpå sluttet han. Ikke merket noe som bekymrer meg spesielt i ettertid, men han er bare 3 år nå da. 

Anonymkode: 7eb16...971

Skrevet

Jeg har et barn med ADHD som har holdt på i sin egen verden, med en enorm fantasi og tilhørende håndbevegelser og vifting med hendene hele livet. Det har da ikke vært manerismer (som kjennetegner autismespekterforstyrrelser), men bevegelser som er en del av leken. Han ble mer og mer interessert i å leke med andre barn, selv om han hele tiden har likt å leke mye for seg selv. Han er 10 år nå og varierer leken selv. Ikke så mye vifting med hender lengre kanskje, men det er definitivt mye armer og bein ute og går. 

For oss var det hvert fall tydelig forskjell på fantasileken hans og manerismer. Hvis ikke barnehagen eller barnelegen (som har sett og fått beskrevet manerismer før antageligvis) ikke er bekymret så burde ikke du være det heller. La barnet få bruke fantasien sin, det er en kjempefin egenskap! 

Anonymkode: 77e0d...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...