Gå til innhold

Din rareste drøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere.

1. At jeg går rundt i korridorene på et sykehus og kikker inn dørene. Den drømmen har jeg hatt regelmessig i flere år. 

2. At jeg ofte er på et bibliotek, finner aldri boken jeg leter etter.

3. At jeg er i en lekebutikk og skal kjøpe en stor babydukke, den har de aldri. Eller at jeg leter etter et stort dukkehus i et kott.

Rareste. At jeg fikk baby, men etter en stund så ble den til en kattunge 😸

Anonymkode: a2734...e37

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har flere.

1. At jeg går rundt i korridorene på et sykehus og kikker inn dørene. Den drømmen har jeg hatt regelmessig i flere år. 

2. At jeg ofte er på et bibliotek, finner aldri boken jeg leter etter.

3. At jeg er i en lekebutikk og skal kjøpe en stor babydukke, den har de aldri. Eller at jeg leter etter et stort dukkehus i et kott.

Rareste. At jeg fikk baby, men etter en stund så ble den til en kattunge 😸

Anonymkode: a2734...e37

Jeg har også drømmer der jeg leter etter noe jeg aldri finner, eller prøver å gjøre noe men aldri blir ferdig/får det til :). Og så drømmer om det er noe viktig jeg har glemt osv. 

Kanskje det har med stress i hverdagen å gjøre, å liksom føle at man ikke alltid strekker til. 

Anonymkode: ef6a9...0c6

Skrevet

Om jeg ikke har nøyaktig de samme drømmene, så har jeg en del gjentakende temaer. Jeg flere ganger drømt:

• at jeg kjører bil og jeg har dårlig sikt. Noen ganger er det is på ruta, andre ganger sitter jeg for lavt, atter andre ganger er jeg trøtt og sliter med å holde øyne åpne. 
  • at jeg er ute blant folk og må på do men finner ingen skikkelig do. Enten står den fritt i et åpent rom, eller så mangler den dør, eller så er det andre årsaker til at jeg ikke kan sitte der trygt i fred og ro for meg selv.
  • at jeg er ute blant folk og oppdager at jeg har på meg for lite klær, eller at de nesten faller av meg eller tilsvarende. Litt den samme følelsen som do-drømmen.
  • at jeg ser store, ukjente fartøy på himmelen. Det går sakte men sikkert opp for meg at jeg er i ferd med å oppleve noe sensasjonelt og jeg er totalt overveldet, ikke livredd, men ubehagelig spent på hva som vil skje videre.
  • at jeg oppdager altfor sent at det er jul. Jeg rekker ikke glede meg, eller ordne det jeg skal og blir kjempeskuffa over at jula er over før jeg har registrert at den har kommet (jeg elsker jula, så det er nesten en reell frykt).
  • at jeg er i ferd med å falle ned i grumsete, skummelt myrvann/tjern (hadde den mest som barn), enten ved at jeg sjangler langs vannkanten eller bilen jeg sitter i fylles med myrvann.

Så har jeg hatt er par drømmer som nesten har hatt et "overnaturlig" preg. Den ene gangen svevde jeg inn i et gyllent lys som minner om det enkelte folk beskriver når de har vært nær døden. Lyset er varmt, deilig sitrende, fredelig og jeg ble fylt av en salig ro. Så har jeg hatt et par andre drømmer hvor jeg litt motvillig har blitt trukket mot et slags energifelt og når jeg kom inn i dette kjentes det  som at hele kroppen duret/dirret av myk, men kraftig elektrisitet. Da jeg kom inn i dette feltet så var dette liksom en bekreftelse på at jeg sto mitt inni et gjenferd. Jeg ønsket ikke å ha denne "evnen" i drømmen, enda den fysiske følelsen ikke var ubehagelig, syntes jeg opplevelsen var litt skummel.

Anonymkode: 5ec19...47b

Skrevet

Dæng. Jeg ser nå at topic var rare drømmer. Ikke gjentagende drømmer som jeg svarte på.

Skrevet

- Jeg har drømt at jeg var på turné med Mads Hansen, vi ble forelsket og skulle gifte oss. Han skulle bli far til min kjæreste som var kvinne. Det var en snål drøm for meg. 

- Jeg har en gjentagende drøm om at en mann begynner å grave meg i navlen for så å rive meg opp når jeg skriker og prøver å komme meg bort. Vanvittig ubehagelig drøm og jeg synes det er rart at den kommer igjen og igjen. 

Anonymkode: 640e2...5fe

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dæng. Jeg ser nå at topic var rare drømmer. Ikke gjentagende drømmer som jeg svarte på.

Det går fint, er jo rart med gjentakende drømmer også :)

Anonymkode: ef6a9...0c6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

- Jeg har en gjentagende drøm om at en mann begynner å grave meg i navlen for så å rive meg opp når jeg skriker og prøver å komme meg bort. Vanvittig ubehagelig drøm og jeg synes det er rart at den kommer igjen og igjen. 

Anonymkode: 640e2...5fe

Det kan jo nesten være et minne fra kort tid etter at du ble født og navlestrengen ble kuttet.

Anonymkode: 4ebe7...707

Skrevet

Drømmer ofte helt absurde ting. Men den rareste som jeg kan huske er at jeg drepte min egen far..

Anonymkode: c8e03...31b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drøm jeg har hatt to ganger.  Jeg bor i en husbåt, denne husbåten er gammel med mørkbeiset interiør inni.  Når jeg har folk på besøk reagerer de på at det lukter vondt i båten.  Det er fordi det ligger en død mann inne i veggen og det er jeg som har drept han, men det tør jeg ikke fortelle.   Jeg drømmer ikke om hvorfor jeg har drept han. 

Anonymkode: 239c9...824

Hehe, veldig symbolsk: "Lik i lasten" rett og slett. Så hva er det du bærer på som du ikke vil at folk skal få "snusen" i, bokstavelig talt?

Skrevet

Jeg drømte i natt jeg så ut av hyttedøra på snølandskapet. Da ser jeg en hvit varebil komme kjørende i rasende fart over isen på sjøen. Den må holde så stor fart for hvis den stopper opp så synker den ned i vannet. Men så ser jeg en semitrailer komme rett imot, og varebilen viker til høyre og synker. Det var ubehagelig å stå og ikke kunne hjelpe. Jeg visste sjåføren ville være død innen jeg kom ned dit. Ikke fant jeg skoene mine heller.

Skrevet

Jeg var på en utedo, og mens jeg var der så klarte jeg plutselig ikke å holde hodet oppe, og med det så kom jeg meg heller ikke ut av utedoen for jeg klarte bare se rett opp 😫 Hele marerittet handlet om at jeg datt rundt omkring inne på den lille utedoen og fikk ekle basselusker overalt... 

Da jeg våknet hadde armen min sovnet oppå ansiktet/hodet, så det var vell derfor jeg drømte at jeg ikke klarte bevege hodet 😂

Anonymkode: 3802c...1f0

Skrevet

Ellers har jeg mye mareritt som handler om at jeg ikke får til å bevege meg og jeg får panikk. Du vet sånn når du er så full at du ikke klarer å gå og hele rommet spinner? Det er hele drømmen min. Selvfølgelig er jeg på et skikkelig ubeleilige sted i drømmen min når det skjer. Får en følelse av at kroppen min er ubrukelig eller ødelagt. 

Noen som kan tyde den drømmen for meg?

Skrevet (endret)

Feilpost 

Endret av Apocalypte
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg drømmer alltid rart og voldsomt. Har drømmer som går igjen, om at jeg mister kroppsdeler, kjøttet løsner fra kroppen og sklir av, må ofte holde på deler som ikke skal dette av. Og ofte så går jeg og leter etter folk, men finner ingen, har aldri i de drømmene hverken pratet eller ropt etter hjelp.

Skrevet

Rareste drømmen jeg kommer på i farta var at jeg fødte kattunger. Jeg fødte mange kattunger, jeg var så lykkelig. Husker jeg ga bort en av kattungene til fotballfrue :fnise: jeg liker hverken katter eller fotballfrue, så vet ikke hvor dette kom fra🤷🏻‍♀️

• Liker 1
  • 4 år senere...
Annonse
Skrevet

Drømte at jeg gikk på noe svømming for gravide, lignende yoga. Løy om at jeg var gravid 😂 senere var jeg et sted med mødre og småbarn. De spurte meg om barna mine, jeg løy om at de var hjemme med far. Et barn spydde og jeg ville ikke være der mer da så jeg gikk. Hadde plutselig med meg katten min i en liten vogn 😂 Så fikk jeg høre at noen hadde meldt meg til barnevernet. Tenkte da får jeg bot fordi jeg løy om at jeg var gravid og at jeg hadde barn hjemme. Så våknet jeg. Veldig livaktig drøm!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...