Gå til innhold

Din rareste drøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den rareste drømmen du har hatt? 

Anonymkode: ef6a9...0c6

Skrevet

Altså på natten, ikke en dagdrøm eller et sterkt ønske, hvis det var noen tvil. 

TS

Skrevet

Rareste drømmen hadde jeg for noen netter siden.. drømte at jeg var på en hotellrom. Så kom det en rotte på størrelse til en hund... den hadde på en regnbuefarget genser og stelte seg foran døra så jeg ikke slapp ut. Prøvde å tråkke på den men da hang den seg fast rundt bena mine og bet meg😩 utrolig teit drøm

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømte at vår Herre var en pode med reven brok og skrubbsår på hver legg 

Jeg så ham klinke kule med vår klode i muntre sprett mot universets vegg 

Anonymkode: 2e72f...a23

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Drømmer ofte at det er farlige dinosaurer utenfor huset. De sniker seg rundt å kikker inn vinduene, hvis de ser deg tar de deg. Har hatt den samme drømmen i ca 30 år nå🤷‍♀️

Skrevet
Akkurat nå, Elder Millennial skrev:

Drømmer ofte at det er farlige dinosaurer utenfor huset. De sniker seg rundt å kikker inn vinduene, hvis de ser deg tar de deg. Har hatt den samme drømmen i ca 30 år nå🤷‍♀️

Oi, interessant at du har akkurat den drømmen ofte. Hvor ofte har du drømmen? 

Skrevet

Drømmer stadig vekk at jeg starter på ungdomsskolen igjen som voksen. Det er rart hvordan jeg blir mer ukomfortabel av slike drømmer enn av skumle monstre. 

Takk og pris for at jeg slipper i virkeligheten

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, interessant at du har akkurat den drømmen ofte. Hvor ofte har du drømmen? 

Noen perioder er det ofte, skal vi si hver natt i noen uker, men det har også gått opp til ett år mellom hver gang jeg har drømmen. Jeg vil si det er typisk 1 gang i mnd i snitt. Huset har endret seg etter som jeg har flyttet, det er alltid hjemme hos meg selv. Jeg er så glad jeg endelig bor i ett hus med flere rom uten vindu😅 Helt rart at en drøm kan påvirke så mye😅

Endret av Elder Millennial
Skrevet

Jeg vet ikke om drømmen er så rar, men kanskje det at jeg har hatt den samme drømmen i ulike varianter i mange år. Den har også utviklet seg og det er blitt lagt til flere detaljer. 

Det er et ganske stort hus som jeg aldri har vært i i virkeligheten og jeg opplever det som et hjemsøkt hus. Det er en gang der som leder videre innover i en del av huset, men der tør jeg aldri å gå. De gangene jeg har prøvd å gå litt innover eller noen andre som er i drømmen har prøvd å gå så skjer det noe. Synes det er så rart at den drømmen dukker opp med jevne mellomrom. 

Anonymkode: d5328...d4b

Skrevet
1 minutt siden, Elder Millennial skrev:

Noen perioder er det ofte, skal vi si hver natt i noen uker, men det har også gått opp til ett år mellom hver gang jeg har drømmen. Jeg vil si det er typisk 1 gang i mnd i snitt. Huset har endret seg etter som jeg har flyttet, det er alltid hjemme hos meg selv. 

Jeg har hatt drømmer som er gjentakende, men ikke så ofte som dette. Har kanskje noen drømmer jeg har varianter av ca en gang i året, uten at de er helt like hver gang. Lurer på hva dette kan fortelle oss mon tro. Jeg tror ikke på drømmetydning på et overnaturlig vis, men at de som regel betyr et eller annet, det tror jeg. Det er noe vi får utløp for gjennom drømmer som vi ikke gjør på andre måter. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om drømmen er så rar, men kanskje det at jeg har hatt den samme drømmen i ulike varianter i mange år. Den har også utviklet seg og det er blitt lagt til flere detaljer. 

Det er et ganske stort hus som jeg aldri har vært i i virkeligheten og jeg opplever det som et hjemsøkt hus. Det er en gang der som leder videre innover i en del av huset, men der tør jeg aldri å gå. De gangene jeg har prøvd å gå litt innover eller noen andre som er i drømmen har prøvd å gå så skjer det noe. Synes det er så rart at den drømmen dukker opp med jevne mellomrom. 

Så rart! Hva er det som pleier å skje når du går inn i gangen? Bare hvis du vil dele altså, jeg er nysgjerrig :). Har selv hatt drømmer om merkelige hus før. 

Skrevet (endret)

Jeg gikk rundt å prøvde å kle av tilfeldige folk på gata.

Det hender med jevne mellomrom at jeg forstår at det er en drøm, mens drømmen pågår. Istedenfor å avbryte drømmen, har jeg forsøkt å gå rundt å gjøre ting jeg aldri kunne gjort i det virkelige liv  Men det er jo så tungt å bevege seg raskt eller omså i normalt tempo i drømmer for de fleste. Så jeg sliter med å skape kaos ;)

Endret av Chomsky89
Skrevet
Akkurat nå, Chomsky89 skrev:

Jeg gikk rundt å prøvde å kle av tilfeldige folk på gata.

Det hender med jevne mellomrom at jeg forstår at det er en drøm, mens drømmen pågår. Istedenfor å avbryte drømmen,  Har jeg forsøkt å gå rundt å gjøre ting jeg aldri kunne gjort i det virkelige liv  Men det er jo så tungt å bevege seg raskt eller omså i normalt tempo i drømmer for de fleste. Så jeg sliter med å skape kaos ;)

Kjenner meg igjen i det siste, bare at jeg synes det er litt skummelt så jeg kontrollerer ikke drømmen for mye. Bare prøver litt, men ja det gpr tregt hos meg også! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart! Hva er det som pleier å skje når du går inn i gangen? Bare hvis du vil dele altså, jeg er nysgjerrig :). Har selv hatt drømmer om merkelige hus før. 

Det går bra :) Det som skjer er at jeg nesten blir tatt av noen eller noe og det er sånn at jeg såvidt slipper unna. Jeg kan alltid merke en følelse av frykt om jeg nærmer meg den gangen. Om det er andre med i drømmen så kan de gjerne bli tatt eller nesten tatt de også.

Ser aldri hvem eller hva som er der, men et eller annet overnaturlig tror jeg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra :) Det som skjer er at jeg nesten blir tatt av noen eller noe og det er sånn at jeg såvidt slipper unna. Jeg kan alltid merke en følelse av frykt om jeg nærmer meg den gangen. Om det er andre med i drømmen så kan de gjerne bli tatt eller nesten tatt de også.

Ser aldri hvem eller hva som er der, men et eller annet overnaturlig tror jeg. 

Kanskje det gjenspeiler en frykt du har i det virkelige liv for det ukjente eller for at det skal finnes noe overnaturlig, eller for noe annet?, og at det er derfor du drømmer som du gjør? Gjetting fra min side her, men jeg tror ofte drømmer har en eller annen form for mening for den enkelte :)

Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt drømmer som er gjentakende, men ikke så ofte som dette. Har kanskje noen drømmer jeg har varianter av ca en gang i året, uten at de er helt like hver gang. Lurer på hva dette kan fortelle oss mon tro. Jeg tror ikke på drømmetydning på et overnaturlig vis, men at de som regel betyr et eller annet, det tror jeg. Det er noe vi får utløp for gjennom drømmer som vi ikke gjør på andre måter. 

Jeg har ingen anelse om hvorfor denne drømmen går igjen. Jeg har hatt mange forskjellige drømmer som går igjen, men dette er den eneste som har hengt igjen så lenge jeg kan huske. Jeg drømmer også att tennene mine smuldrer i stykker i perioder hvor psyken min er litt frynsete. Det jeg synes er rart er at jeg stort sett bare har mareritt eller våte drømmer🤷‍♀️ Hvorfor kan jeg ikke bare ta en ferie i drømmeland 😅

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det gjenspeiler en frykt du har i det virkelige liv for det ukjente eller for at det skal finnes noe overnaturlig, eller for noe annet?, og at det er derfor du drømmer som du gjør? Gjetting fra min side her, men jeg tror ofte drømmer har en eller annen form for mening for den enkelte :)

Ja, kanskje det har noe med om jeg sliter med ting psykisk. Føler ofte at jeg ikke kommer meg videre, men at det er vanskelig og skummelt å gjøre noe med det. Kanskje det har noe med det å gjøre. 

Skrevet

Jeg sliter veldig med å huske drømmene mine, men har noen vage minner om noen syke greier etter en runde cosylan.

Skrevet

Drøm jeg har hatt to ganger.  Jeg bor i en husbåt, denne husbåten er gammel med mørkbeiset interiør inni.  Når jeg har folk på besøk reagerer de på at det lukter vondt i båten.  Det er fordi det ligger en død mann inne i veggen og det er jeg som har drept han, men det tør jeg ikke fortelle.   Jeg drømmer ikke om hvorfor jeg har drept han. 

Anonymkode: 239c9...824

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drøm jeg har hatt to ganger.  Jeg bor i en husbåt, denne husbåten er gammel med mørkbeiset interiør inni.  Når jeg har folk på besøk reagerer de på at det lukter vondt i båten.  Det er fordi det ligger en død mann inne i veggen og det er jeg som har drept han, men det tør jeg ikke fortelle.   Jeg drømmer ikke om hvorfor jeg har drept han. 

Anonymkode: 239c9...824

Gjetting her så ta det med en god klype salt. Men kan det være at du i virkeligheten er så motvillig til å skade (ikke minst drepe) noen at du er redd for å gjøre det ved et uhell, eller at du skal gjøre det uten anger? Eller kanskje det er noe du skjuler som du er redd for å fortelle omverdenen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...