AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Er så mye forskjellig 😂 Eksen min nektet spise grønnsaker, som var et stort problem på resturante for han turte ikke si ifra, men turte heller ikke spise grønnsakene han ble servert. Så vi måtte alltid snike de over på min tallerken 🙃 Hjemme nektet han prøve smake på noen ting. Gikk bare i rent kjøtt eller fastfood pizza. Har en annen kompis som også nekter grønnsaker, men han tørr å si ifra på resturante da. Men han blir skikkelig sur om kjøkkenet gjør feil, grønskene skal ikke sette smak på resten av maten nei 🙈 Ei bekjent av meg spytter rett og slett ut maten hvis hun får noe i munnen hun ikke liker Jeg selv liker ikke mexicansk mat, men om jeg blir servert det så spiser jeg det selvfølgelig. Og jeg klager heller ikke. Men folk syntes det jo er fryktelig rart at jeg ikke liker taco 🤷🏼♀️ Er heller ikke fan av paprika, men det er ok om den er varmebehandlet. Jeg klarer spise en mcdonnals burger med en sylteagurk, men peller den ut om jeg spiser burgeren i bilen 😂 Men jeg smaker villig på alt 😊 Vi alle er i midten av 20 årene Anonymkode: 734d5...453
Ananas. Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Du er i alle fall den eneste av dere som jeg hadde vært komfortabel med å spise ute med.. 38
Pappi Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Å ikke spise grønnsaker er helt fjernt. Hadde jeg hatt bekjente som holdt på slik så hadde de fått høre det. 20
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Voksne mennesker kan ha 3-5 ting de ikke liker smaken på. Jeg spiser ikke koriander og kapers, f.eks. Ellers syns jeg de skal spise det meste, spesielt hvis man er på besøk. Anonymkode: 7a084...1b5 23
MissLuluX Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 jeg tenker så lenge vedkommende ikke lager en stor scene av at personen ikke liker en viss matrett/type mat, så er det ok. Vær diskre, ha folkeskikk og ikke vær en av de som er sånn: '' Ææææ hater paprikaer fyttikatta, må legge de på siden '' Spis det du får servert, klarer du ikke, hold lav profil og ikke vær respektløs og få fokuset på hva du IKKE liker. Det er jo helt uinteressant egentlig og en STOR del av takknemlighet og verdier å gjøre, ikke minst for å snakke om folkeskikk og manerer. 11
Milky Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Synes det å si at man ikke liker grønnsaker er ganske sært... alle grønnsaker smaker forskjellig, tror virkelig ikke på at det finnes folk som ikke liker noen grønnsaker 15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Dere er sære alle 4. Gutta som "nekter" grønnsaker er sære. Fordi alle grønnsaker smaker ikke likt. Derfor går det faktisk ikke an å smaksmessig "ikke like" grønnsaker. Da går det kun på trass og på motvilje. Altså noe småbarn driver med. Hun som spytter ut maten er også sær. Er man i midten av 20-årene bør man ha lært seg litt folkeskikk. Du er også sær. Å si "jeg liker ikke meksikansk mat" er sært. Meksikansk mat er uendelig mye mer enn "norsk taco". Har du i det hele tatt smakt meksikansk mat? "Norsk taco" er nemlig ikke i nærheten av å være meksikansk. "Meksikansk gryte" fra Toro er heller ikke i nærheten av å være meksikansk. Anonymkode: 0302a...d4b 18
nomore82 Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 40 minutter siden, Pappi skrev: Å ikke spise grønnsaker er helt fjernt. Hadde jeg hatt bekjente som holdt på slik så hadde de fått høre det. Sært å tro at din mening om hva andre gjør har så stor betydning. "Få høre det". Latterlig. 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Jeg tenker at alle er like sære. Ikke like mexicansk? En mole, er evigheter fra en ceviche, som igjen er noe helt annet enn en tamale. Så forstår egentlig ikke hva det er du ikke liker? Anonymkode: 0ef43...5f4 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 48 minutter siden, Pappi skrev: Å ikke spise grønnsaker er helt fjernt. Hadde jeg hatt bekjente som holdt på slik så hadde de fått høre det. Litt spesielt å la andre "høre det" pga at de ikke liker noe. Anonymkode: de44b...8b8 1
Gjest TheCatLady Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Man kan vel være så sær man bare vil selv om andre synes det er rart. Jeg synes det er ganske rart å ikke ville spise grønnsaker og det hadde nok vært slitsomt å være sammen med noen som ikke hadde villet spise det, men venner får nesten spise det de vil. Jeg kan også være sær og spiser absolutt ikke alt. Det handler ofte om konsistens for min del så liker ikke sjampinjong eller gelé for eksempel, men om jeg får ting servert så spiser jeg det. Ja, så lenge det ikke er helt grusomt da, men prøver alltid å være høflig og spiser en "høflighetsporsjon". Gidder ikke å lage noe oppstyr bare fordi jeg ikke liker noe og har egentlig aldri fått servert noe jeg absolutt ikke har villet spise.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Jeg har mye jeg ikke liker, men får jeg det servert så spiser jeg som regel. Som løk (gul, rød, sjalott og sikker enda flere..), tomat, koriander, all slags sopp, rå fisk (spesielt laks), ruccola, erter, rødkål, surkål, osvosv. Lager aldri dette selv, men om det er på tallerken på restaurant eller jeg får det servert hos andre så spiser jeg det, selv om jeg kanskje må svelge det helt 😅 Hjemme hos nærmeste familie plukker jeg ut det jeg ikke liker, det gjør vi alle. Anonymkode: 01dad...caa 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 51 minutter siden, Badbunny skrev: Synes det å si at man ikke liker grønnsaker er ganske sært... alle grønnsaker smaker forskjellig, tror virkelig ikke på at det finnes folk som ikke liker noen grønnsaker Jeg er helt enig!!! Er jo så mange forskjellige smaker innenfor grønnsaker 😜 ts Anonymkode: 734d5...453 1
Djungelvrål Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 53 minutter siden, Pappi skrev: Å ikke spise grønnsaker er helt fjernt. Hadde jeg hatt bekjente som holdt på slik så hadde de fått høre det. Ja, det er utrolig barnslig. 1
Daria Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 Å si at man ikke liker en hel matgruppe tyder mest av alt på at man er litt uvitende og/eller har fått en fiks idé som egentlig ikke har noe med smak å gjøre. Å spytte ut mat man ikke liker(!) trodde jeg ingen over 5 år drev med annet enn i helt ekstreme tilfeller. Å ikke bare kunne la det man ikke liker/ikke vil spise ligge igjen på tallerkenen er bare rart (hint: restauranten bryr seg ikke), og å kreve masse tilrettelegging på ting man bestiller ute bare fordi man ikke liker er heller ikke særlig moden og sjarmerende oppførsel. Kort sagt - dere er ganske sære hele gjengen... 12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 Ikke like grønnsaker som voksen betyr at man er ganske enkel. Og enkle mennesker er vanligvis ganske kjedelige i lengden. Hvis frossenpizza fortsatt er en favoritt som voksen hadde i alle fall jeg tatt bena fatt og løpt. Noe så nitrist. Anonymkode: a771d...ee3 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er sære alle 4. Gutta som "nekter" grønnsaker er sære. Fordi alle grønnsaker smaker ikke likt. Derfor går det faktisk ikke an å smaksmessig "ikke like" grønnsaker. Da går det kun på trass og på motvilje. Altså noe småbarn driver med. Hun som spytter ut maten er også sær. Er man i midten av 20-årene bør man ha lært seg litt folkeskikk. Du er også sær. Å si "jeg liker ikke meksikansk mat" er sært. Meksikansk mat er uendelig mye mer enn "norsk taco". Har du i det hele tatt smakt meksikansk mat? "Norsk taco" er nemlig ikke i nærheten av å være meksikansk. "Meksikansk gryte" fra Toro er heller ikke i nærheten av å være meksikansk. Anonymkode: 0302a...d4b Heh ja du sier noe der, har bare smakt typisk norsk taco og mexicansk Toro gryte 😅😅 Jeg er ikke så fan av det da... men jeg kunne dratt på en mexicansk resturante for å prøve, og om noen ville testet hva jeg likte og ikke så hadde jeg vært med på det 😊 Jeg smaker på alt! Men er som du sier, jeg har kanskje ikke spist ordentlig mexicansk mat før 🙈 ts Anonymkode: 734d5...453 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at alle er like sære. Ikke like mexicansk? En mole, er evigheter fra en ceviche, som igjen er noe helt annet enn en tamale. Så forstår egentlig ikke hva det er du ikke liker? Anonymkode: 0ef43...5f4 Jeg vet faktisk ikke hva det er, har egentlig bare smalt norsk taco og mexicansk Toro gryte, så jeg kan vell ikke si jeg ikke liker mexicansk mat 😅 ts Anonymkode: 734d5...453 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 Å ikke like grønnsaker er i mine øyne så ekstremt barnslig, det skulle vært gjort noe med allerede i småbarnsperioden. Det fins så utrolig mange typer grønnsaker, og man kan spise dem rå, kokt, stekt, grilla, tørka osv. Det at man ikke liker det er bullshit😅 Men her kommer jeg da. Norsk husmannskost er noe jeg sterkt misliker, samme med kabaret og sylteagurk. Liker ingenting av snop og brus, liker ikke kaker eller kjeks, liker ikke brød og pålegg, for det er så tørt og kjedelig😆 sistnevnte spiser jeg av ren høflighet da. Nei, skal jeg ramse opp alt jeg misliker så blir vi her i natt. Min unnskyldning er at jeg ikke ble oppdratt🙈 Anonymkode: b7f18...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 Min eks spiste kun taco, hamburger og pizza. Spøy da han smakte på kylling, fisk, pasta, potet, biffkjøtt, saus, og diverse grønnsaker. Drakk kun cola. Jeg orket ikke mer etter 2 mnd, ble uvel. Var pizza og cola til alle måltider.. Anonymkode: b4cf8...db3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå