Gå til innhold

Hva brukte du av hjelpemidler for å bli gravid? se liste

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Hostesaft type bisolvon (mer elslim?)

2) Q10

3) vitamin b6

4) grapefruktjuice

5) Annet som du tror hjalp deg?

6) Prefert vaginalgel

Fint om du skriver hvor ofte-hvor mye om det er relevant :)

Anonymkode: 9c13c...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5) samleie

Anonymkode: ec506...496

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

5) samleie

Anonymkode: ec506...496

Viktig!! 😁

Skrevet

Letrozol. 

Anonymkode: 628e6...6fb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mosjonere litt oftere, og gå litt ned i vekt, det var ifbm ivf. Har nok PCO og var helt på grensen til overvekt. (normale hormoner, så ikke PCOS). Gravid på første ivf, og vekttap er bevist å øke sjansen for graviditet ved pcos. 

https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/polycystisk-ovariesyndrom-pcos

Anonymkode: 940c3...e88

takk for at du delte!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Letrozol. 

Anonymkode: 628e6...6fb

for PCOS?

Skrevet

Vi brukte conceive plus glidemiddel. Vi prøvde noen sykluser på førstemann, og med en gang vi brukte denne satt spiren. Mistet i SA men ble gravid igjen før jeg fikk mensen, også da med dette glidemiddelet. Denne gangen prøvde vi i et par-tre måneder og så kom jeg på glidemiddelet. Jammen satt spira igjen med en gang. Er nok tilfeldig hva som er «utfordringen», men i vårt tilfelle tipper jeg at det ble utslagsgivende med å påvirke bakterieflora litt, pluss vi bruker noen ganger vanlig glidemiddel som nok også hemmet oss noe antar jeg.

Skrevet
16 minutter siden, supernaturalfan said:

Ingenting 

Heldig😊

Skrevet

Nattlysolje.. Brukte det da jeg sluttet på p piller for å få orden på hormonene mine første gang, blir gravid etter en mnd. Begynte på nattlysolje også siste gang jeg sluttet på p piller, uten at jeg hadde planer om å bli gravid. Gravid etter 3 mnd med kondom og hoppe av i svingen løsningen.. Men nå ser det ut som at jeg blir lett gravid, så ikke sikkert det hadde noe å si i det hele tatt med den olja.. Men ble først gravid den mnd jeg brukte det.. 

Anonymkode: ceac9...33a

Skrevet

Hostesaft 

Grapefruktjuice 

Bidronninggele 

Conciveplus

Satt på 11 måned. Og jeg er helt sikker på at det som gjorde susen var at relativt utrente meg tok en kjapp en med samboer før jeg la ut på en tredagers sykkeltur på 150km. Tror blodsirkulasjonen fikk litt sjokk, og det gjorde susen. Kunne avbestille utredning til ivf som jeg hadde avtale om en måned senere. 

Anonymkode: a5fb8...46e

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. Vi gav opp, og begynte å kartlegge adopsjon. Bang! så satt den. 

Anonymkode: 6720e...19e

Skrevet

Hahaha akupunktur faktisk. Han satt rett etterpå. Vet ikke om det var fordi det faktisk funket eller hva, men vi har forsøkt i to år med mangen spontanaborter etc. underveis. 

Anonymkode: 01ce5...fad

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahaha akupunktur faktisk. Han satt rett etterpå. Vet ikke om det var fordi det faktisk funket eller hva, men vi har forsøkt i to år med mangen spontanaborter etc. underveis. 

*hadde, ikke har 🥳

Skrevet

Bidronninggelè, wild Yam kapsler og Pergotime 

Anonymkode: 5b3d1...11f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags akupunktur? Drar man da til et spesielt sted?

Skrevet

Grapefruktjuice fra mens til eggløsning. Ca 3 dl daglig. 

Anonymkode: f4268...e0a

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldig😊

Gikk ikke på fleste forsøk altså.. 

Skrevet

Prøvde både grapefruktjuice, hostesaft, q10, bidronninggele og concieve plus glidemiddel. Da jeg faktisk ble gravid, brukte jeg bare q10. Det er mest sannsynlig tilfeldig, men har tatt det før begge barna ble til. Jeg brukte også eggløsningstester andre gang.

Anonymkode: 96752...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...