Gå til innhold

Dater en mann som ble helt sjokkert over at jeg ikke vil ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja jeg vet, dette er ett av KG’s temaer som stadig kommer opp. Usikker på hvilken kategori den kommer under.

Møter en fyr som har barn. Vi gjorde det veldig klart tidlig at ingen av oss ønsker en seriøs relasjon nå, men det er koselig å ha en fast under korona tiden. 

Så kom temaet ang barn opp, og jeg sa min mening at dette ikke er noe jeg ønsker. Han ble helt sjokkert 😂 Han ble litt sånn «Nei men du er jo veldig ung da, det endrer seg sikkert, mamma kjærligheten er stor!» og jeg bare «jeg er 28?😂 like sikker nå som jeg alltid har vært!» 

Hvorfor blir man ikke trodd og hvorfor må man alltid gi en forklaring...? Altså ingen ber meg forklare, men jeg føler jeg må motsi når de begynner fortelle meg når jeg kommer til å ville ha barn osv

Har vi ikke kommet lenger i 2020 at det er mer vanlig å ikke ønske barn? Jeg har aldri møtt en person som bare godtar svaret mitt... det er alltid en reaksjon 🙄

Anonymkode: 20d29...718

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanligste både blant menn og kvinner er jo å ønske seg barn, så at folk stusser litt eller stopper litt opp for å tenke når man treffer på noen som har tatt et bevisst standpunkt om det motsatte er kanskje normalt. Men det får være grenser..

• Liker 6
Skrevet

Jeg er frivillig barnløs godt opp i 40-åra. Jeg kan telle på en hånd alle de som har spurt meg om dette. Begge hadde en hel haug med unger selv, så jeg skjønner at de var forundra over mitt valg. 

Hvor mange har egentlig spurt deg om dette? Jeg tror den ene som spør har en tendens til å bli masse folk. 

Anonymkode: ffc5f...b2b

• Liker 11
Skrevet

Er vel heller mere bekymringsverdig å ville sette barn i denne gale verden enn å ikke få det. 

Du gjør jordkloden (miljøet) en tjeneste siden vi allerede er alt for mange mennesker på jorden. Er ikke bærekraftig i lengden. Du får svare noe lignende tilbake til han. 

Anonymkode: 7aa29...47e

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frivillig barnløs godt opp i 40-åra. Jeg kan telle på en hånd alle de som har spurt meg om dette. Begge hadde en hel haug med unger selv, så jeg skjønner at de var forundra over mitt valg. 

Hvor mange har egentlig spurt deg om dette? Jeg tror den ene som spør har en tendens til å bli masse folk. 

Egentlig alle jeg kjenner 🙈 Alle ønsker seg det typiske mann. hus, barn osv 😜 Jeg ønsker meg en til hund og jeg stortrives så godt med å bo alene (etter å ha tidligere bodd sammen med 2 mannfolk, men korte forhold på 2 år da)

Men de som har reagert er alle mine gode venninner (3 stk), folk på byen der temaet kommer opp siden de er foreldre til småbarn, foreldrene mine syntes det er kjempe trist for slekta dør ut med meg, og alle fyrer jeg har vært sammen med eller datet har også stusset på dette... Jeg er veldig kjærlig av meg, har et litt for stort hjerte og mye empati, kanskje det er derfor man tror jeg ønsker barn? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig kjærlig av meg, har et litt for stort hjerte og mye empati, kanskje det er derfor man tror jeg ønsker barn? 

Jeg tror det er derfor du ikke ønsker deg barn. 

Anonymkode: 7db8a...d63

• Liker 4
Skrevet

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: 02666...f64

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller mere bekymringsverdig å ville sette barn i denne gale verden enn å ikke få det. 

Du gjør jordkloden (miljøet) en tjeneste siden vi allerede er alt for mange mennesker på jorden. Er ikke bærekraftig i lengden. Du får svare noe lignende tilbake til han. 

Er sant det! 😜 Men jeg gjør det ikke for miljøet da... Jeg har bare ikke lyst på den livsstilen, ingenting av det egt 🤷🏼‍♀️ Vil ikke være gravid, vil ikke ha baby, ikke småbarn, ikke skolebarn og hvertfall ikke noe tenåring 🙈 Og jeg ønsker heller ikke være besteforeldre i fremtiden og bli barnevakt... mener ikke at det er en standard, men jeg finner bare ikke noe ved å få barn tiltrekkende for meg

Det nærmeste jeg kommer av å ville ha noe barn i livet mitt, er at jeg hadde syntes det var hyggelig om min venninne fikk barn 😅 Kunne vært barnepasser for hennes unge 2-3 ganger i året, men der går grensen 😬 Jeg vil rett og slett ikke ha fullt ansvar for et annet menneske

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er derfor du ikke ønsker deg barn. 

Anonymkode: 7db8a...d63

Å hvorfor? Jeg forsto ikke 🙈

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: 02666...f64

Han er helt norsk, men et par år eldre enn meg og ganske mer etablert enn meg

Skrevet

Folk drev å spurte meg om dette lenge også, helt til jeg kom ut av skapet. Nå er det ingen som spør lenger. 

Anonymkode: 852b0...6fc

Skrevet

Jeg var som deg. Endret mening da jeg var 34 og har nå to barn. Hvis jeg kan ombestemme meg, så kan alle 😛

Anonymkode: 6c0fb...721

• Liker 4
Skrevet

Det er helt naturlig at folk blir nysgjerrig når andre tar helt andre valg enn en selv, og særlig når det er snakk om utradisjonelle valg. Sånn vil det nok alltid være, enten vi er i 1920, 2020 eller 2120. 

Jeg, for eksempel, ønsker å være singel og heller ikke ha noe annen type romantisk forhold til noen. Slik har det vært i mange år nå. Får en del spørsmål rundt dette, mange lurer på hvorfor jeg velger å leve sånn og syns at det er rart. Men så klart de gjør det, det er jo et fullstendig uvanlig bevisst valg. De naturlige vil jo være å ønske nærhet, kjærlighet og en å dele livet med. Så jeg tar meg ikke nær av spørsmålene, og jeg forstår hvor de kommer fra, og svarer som regel på det folk lurer på. Jeg opplever ikke at jeg må forklare meg på noen måte, men at de oppriktig er nysgjerrig og bare vil lære mer om hvorfor noen tar sånne valg jeg tar.

Anonymkode: 9976a...978

• Liker 6
Skrevet

Les boken Aldri, aldri, aldri! Eller egentlig helst lydbøker (lest av forfatteren). Fantastisk bok om temaet. Og gir noen tips til hvordan man kan svare. 

Anonymkode: 7832f...d4d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt naturlig at folk blir nysgjerrig når andre tar helt andre valg enn en selv, og særlig når det er snakk om utradisjonelle valg. Sånn vil det nok alltid være, enten vi er i 1920, 2020 eller 2120. 

Jeg, for eksempel, ønsker å være singel og heller ikke ha noe annen type romantisk forhold til noen. Slik har det vært i mange år nå. Får en del spørsmål rundt dette, mange lurer på hvorfor jeg velger å leve sånn og syns at det er rart. Men så klart de gjør det, det er jo et fullstendig uvanlig bevisst valg. De naturlige vil jo være å ønske nærhet, kjærlighet og en å dele livet med. Så jeg tar meg ikke nær av spørsmålene, og jeg forstår hvor de kommer fra, og svarer som regel på det folk lurer på. Jeg opplever ikke at jeg må forklare meg på noen måte, men at de oppriktig er nysgjerrig og bare vil lære mer om hvorfor noen tar sånne valg jeg tar.

Anonymkode: 9976a...978

Denne!🙌

Anonymkode: 880c3...17c

Skrevet

Fikk høre det hele tiden da jeg jobbet i helsevesenet. "Såså, det forandrer seg når du bare treffer den rette" 🙄 Noe så nedlatende!

Anonymkode: 788b8...28a

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til helvete med miljøppropagandaen.  Overbefolkning er løgn.

Anonymkode: 6c9db...740

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på samme alder og hadde vært rik om jeg hadde fått litt penger for alle som har spurt meg om dette de siste 20 årene. 

Anonymkode: df37d...80c

• Liker 4
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg gidder ofte ikke noe mas rundt det fra andre så nevner det ikke eller svarer litt vagt, men opplever egentlig ikke at folk spør så ofte. Jeg opplever at folk spør meg om jeg har barn, men da sier jeg nei og så spør ikke de fleste noe mer. 

Jeg skjønner godt at folk kan bli nysgjerrige og det synes jeg er helt greit, men sånn "du kommer til å forandre mening senere", "bare vent så får nok du også barn" osv er ganske irriterende. Nå har folk sluttet å si det til meg siden jeg nærmer meg 40, men fikk den mye før. Jeg har også vært i to langvarige forhold uten at jeg har opplevd noe ønske om barn for jeg har aldri hatt det ønsket. Har tenkt noen få ganger at det kunne vært koselig, men det har ikke vært et reelt ønske. 

Når jeg tenker på fremtiden så er det ikke noe barn der, men jeg kan i teorien forandre mening og angre senere. 

Skrevet

Vi mennesker bør tenke på om det er bærekraftig å få barn. Har vi virkelig tid til disse ungene og vil vi klare å være gode nok foreldre. Mange er desverre ikke det. Skal man ha unger må man virkelig ønske det selv å være klar til å gi 110%. At noen faktigst klarer å være så realistiske og ikke får unger bare fordi alle andre har det syns jeg er kjempebra. At noen skal lure på dette gjør at jeg tenker at de ikke reflekterer så mye over slike ting.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...