Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååå utrolig glad i subway blt (den med 3 forskjellige salami på) 

Den blir jo varmet i ovnen når den lages, men er det nok? Kan jeg spise det? 

Jeg har så lyst på det🙉😭😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvordan de varmer den opp. Om det er typ "varme den ferdige baguetten i "brødrister", blir neppe salamien varmet tilstrekkelig opp. Salamien må oppnå en temperatur på minst 70 grader, det gjør den neppe om de bare varmer baguetten på utsiden. 

Anonymkode: 23eb2...f57

Skrevet

Jeg spiser pepperoni på pizza. Den blir da stekt sammen med pizzaen, og da er den gjennomstekt. 

Anonymkode: c407b...b61

Skrevet

Om det er denne https://www.subway.com/nb-NO/MenuNutrition/Menu/Product?ProductId=5572&MenuCategoryId=481

så ser ikke det ut som en sak som varmes i ovn. Med tomater, agurk, salat, osv, det varmer de ikke i ovn. Da er det nok "brødrister"-varming det er snakk om, så brødet blir varmt, men ikke innholdet. Og nei, det kan man ikke spise. 

Pizza blir noe helt annet, da blir jo også fyllet gjennomstekt. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser pepperoni på pizza. Den blir da stekt sammen med pizzaen, og da er den gjennomstekt. 

Anonymkode: c407b...b61

Samme her :)

Anonymkode: 1a70b...be9

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er denne https://www.subway.com/nb-NO/MenuNutrition/Menu/Product?ProductId=5572&MenuCategoryId=481

så ser ikke det ut som en sak som varmes i ovn. Med tomater, agurk, salat, osv, det varmer de ikke i ovn. Da er det nok "brødrister"-varming det er snakk om, så brødet blir varmt, men ikke innholdet. Og nei, det kan man ikke spise. 

Baguetten blir jo skjært i to, så legger de kjøtt, ost osv. på ene delen og har det i ovnen. Salaten blir da på den andre delek som ligger igjen. Men om denne type oppvarming er trygg skal jeg uansett ikke uttale meg om, men oppvarmingen er mer enn bare brødristervarming.

Anonymkode: 5c709...565

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Baguetten blir jo skjært i to, så legger de kjøtt, ost osv. på ene delen og har det i ovnen. Salaten blir da på den andre delek som ligger igjen. Men om denne type oppvarming er trygg skal jeg uansett ikke uttale meg om, men oppvarmingen er mer enn bare brødristervarming.

Anonymkode: 5c709...565

Siden osten smelter som på pizza, så skulle en jo tro det gikk for det samme. 

Glad salami var kommentaren som var greit å spise da jeg var gravid.

Anonymkode: 12721...1a3

Skrevet

Jeg skjønte først ingen ting, er det farlig å spise salami?? 😂 Hilsen yngere jente som ikke skjønte at dette handler om graviditet 

Anonymkode: e7f4c...dac

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Subway bruker merrychef-ovner, som holder mellom 100c og 300c, det er derfor den varmer gjennom sandwichen og osten så raskt.

Har selv spist en sånn med salami mens jeg var gravid, men ville ikke gjort det mye/ofte. Du kan ikke garantere at den blir gjennomvarm dessverre, men det går an å bytte ut salamien med en annen kjøttype mens du er gravid selvfølgelig:) 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte først ingen ting, er det farlig å spise salami?? 😂 Hilsen yngere jente som ikke skjønte at dette handler om graviditet 

Anonymkode: e7f4c...dac

Det er noe med bakterier i salamien som ikke er bra for den gravide, eller noe i den duren der! Men for de som ikke er gravide er ikke salami noe problem!

Anonymkode: b3e73...ecd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De varmer den jo før de tar på grønnsaker... 

Anonymkode: ad6de...26f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...