Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye/lite hadde dere i str 50? Hva eventuelt? Pysj/body/bukse bare?

Anonymkode: 4ca8e...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god pysj om vinteren, og kun body om sommeren. Varm baby :)

Noe som var enkelt å ta av og på da det ble mye gulp. 

Anonymkode: 1d0dc...23a

Skrevet

Hva du trenger kommer an på hvor stor babyen din er når den blir født. 

Mitt tips: ikke kjøp mer enn et sett eller to i str 50, så kan du kjøpe mer når babyen har kommet ut og du ser om du trenger det. 

Her fikk vi et lite knøtt, og far måtte ut og kjøpe prematurklær.. Selv om babyen ikke var prematur, men han svømte i str 50, det tok vel nesten 3 mnd før det passet.

Vi hadde en ekstremgulper, så måtte ha ganske mange skift selv om vi vasket hver dag. Vi hadde vel 5-6 bodyer og bukser, 2-3 pysjer. 

Anonymkode: 9e469...2a3

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke hatt mye i str 50, siden en god del babyer blir født nærmere str 52, med mindre de er små eller født før termin.

Anonymkode: d97cf...afb

• Liker 2
Skrevet

Har to sett og en pysj i 50. Termin om 12 dager. Har kjøpt litt mer, men ikke tatt av lappen i tilfelle han blir stor! De to andre har vært rett over 3 kg og 49 cm og brukt 50 i mange uker, men man vet jo aldri. 

Skrevet

Vi hadde en body og to pysj i str. 50. 

56 var litt stort, men det gikk helt fint og brette opp ermene og buksebenet. Det tok ikke lang tid før 50 var for lite (en uke kanskje).

Men dette er så individuelt! Syns det var lurt slik som en over her har gjort. Kjøpt inn litt ekstra i str. 50 men ikke tatt av lappen, så kan man bytte det i en annen størrelse. 

Anonymkode: a81ae...3ff

Skrevet

Vi kjøpte en 3pk body i 44, 50, 56, og 60 til å ha med på sykehuset. Da visste vi ar alle mulige størrelser ved fødsel var dekket. 

Anonymkode: 52d9e...cd8

• Liker 1
Skrevet

Min var 53 cm og 4 kg men likevel passet strl 50 i 3 uker, så her var det en fordel å ha en 7-10 bodyer, noen pysjer, 4-5 strømpebukser, og evt noe litt tykkere/ull e.l. til trilletur/biltur, men de dyreste plaggene er greit å avvente med i strl 50 til en vet hvor stor ungen blir :)

Anonymkode: 36970...03b

Skrevet

Det er så individuelt, mine barn har brukt 50 i en måned ca, (noe litt lenger, spørs hvor det kom fra) mens venninna mi sine barn hoppet rett inn i 62 da de var mye større ved fødsel. Så kjøp inn noen få basisplagg, og send mannen ut for å kjøpe mer om dere ser at det er nødvendig 😊 

Anonymkode: 3d07c...7dd

Skrevet

Jeg fikk høre at jeg ikke burde kjøpe str 50 engang, men gjorde det allikevel. Fikk en barn som var helt gjennomsnittlig, og str 50 var ganske stort i starten. 

Anonymkode: 42420...629

• Liker 1
Skrevet

Min var rundt 3500 g og 49 cm. Er 6 uker nå og nettopp begynt med størrelse 56. :) Men kan bruke 50 enda, men noe er blitt litt kort i armene!

Anonymkode: 6b1f4...406

• Liker 1
Skrevet

Har en baby på 5 uker. Bruker str 50/56 enda. De fleste ting jeg kjøpte før fødselen har den dobbel str og passer enda. Vi kjøpte egentlig altfor mye, men fordelen er at vi slipper så ofte klesvask bare for å vaske noen få ting. Tror vi har noe sånt som..

10 langermet bodyer (du kan godt ha mindre)

4 pysjer 

4 kortermet bodyer (blir kun brukt inne hvis baby er varm på denne årstiden)

5 ull bodyer 

5 par strømpe bukser, samt 4 strømpebukser i ull. 

En del sokkepar + ullsokker

4 gensere

5 til 6 bukser 

Noen selebukser/hele dresser 

Luer/votter

Tykk jakke til utebruk, samt dress til utebruk.

....

Du trenger ikke så mye som det jeg ramser opp. Stort sett går det i bodyer eller pysj når man er hjemme + en underdel evt, så det går det mest av.

• Liker 1
Skrevet

Lindex og Polarn O. Pyret (og sikkert andre butikker og) har bodyer som kan forlenges, veldig smart 😊 Da kan de brukes litt lenger!

Anonymkode: 3d07c...7dd

Skrevet

Hadde full garderobe i 50. Brukte 40/44 ved fødsel

Anonymkode: 21c5f...1e1

Skrevet

Min yngste begynte rett på 56. 

Skrevet

3 Body, 3 bukse og 3-4 pysj

Anonymkode: fcb4a...8b9

Skrevet

Ganske mye. Måtte ut og kjøpe mer rett etter fødsel. Baby var 2,9 kilo så alld klærne vi hadde kjøpt var for store. 

Anonymkode: 5723c...0c8

Skrevet

Hadde 3 bodyer (fra Lindex med dobbelt knapping som kunne brukes lenge), en ullbody og en pysj, brukte det i kombinasjon med det jeg hadde i 56 (som var ganske mye mer) helt til 10 uker tror jeg.  Brukte veldig mye pysj i begynnelsen, med toveis glidelås og brettbare føtter/hender, men da brukte jeg 56. 

Anonymkode: f347f...f59

Skrevet

Vi kunne bruke str 50 på jenta vår i 3-4 uker kanskje. 56 i 5-6 uker. Hun var helt gjennomsnittlig ved fødsel. Men 56 var veldig stort helt til å starte med, så glad vi hadde et par sett i 50.

Anonymkode: fd2f6...78c

Skrevet

Vi fikk alltid høre «de vokser så fort, så lønner seg ikke å kjøpe så mye».. sett bort ifra at baby brukte 50 til hn var 8 uker gammel, så blei det en del handling i 50 likevel. Brukte 56 til hn var 18 uker, nå er hn 20 uker og har nettopp begynt å strekke seg helt ut av 56.

så jeg ville kjøpt litt, par pysjer, par bukser, noen bodyer - sett an behovet, og evt kjøpt det jeg trengte etter baby kom. Veldig glad vi gjorde det sånn.

Anonymkode: 40027...7e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...