Gjest Masekjerringa12345 Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Hei, lurer på hvordan korona påvirker deres julefeiring?
Ruskemor Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Korona vil ikke påvirke hvordan vi feirer jul. Blir likt som det har vært de siste 3 årene. Mannen min og meg alene hjemme, koser oss med deilig julemat, snop, julefilmer og kanskje litt brettspill hvis vi er i humør til det. 5
vintage Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 5 minutter siden, Masekjerringa12345 skrev: Hei, lurer på hvordan korona påvirker deres julefeiring? Det vet jeg ikke enda, men er forberedt på en annerledes jul, uten at det ødelegger livet mitt. Jo mer vi får smitten ned, til større sjanse er det at det blir bortimot normalt i hvert fall. 2
Brud84 Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Hvis reglene som er nå oppretholdes, må vi ekskudere 1 i familien fra julemiddagen.... evt. vi blir sittende alene, så alle feirer hver for seg:( Jeg må også pluttselig jobbe alle røde dager, fordi jobben må holdes oppe pga. alle koronatestene, vanligvis er det stengt. Antar også at alle hyggelige førjulstradisjoner som: Julekonsert, julebord, pepperkakebaking med venner, julemiddag med venner osv. utgår, så dette blir rett og slett en nitrist og blytung jul! Også tenker jeg på alle de ekstra som ikke har råd til julemat og julegaver i år, fordi de har misstet jobben/ blitt permitert og derfor ikke får endene til å møtes lenger:( 2
Milky Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 På ingen måte. Vi feirer helt vanlig jul uansett om det kommer påbud eller forbud 2
Gjest Masekjerringa12345 Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 Totalt er vi 6 voksne og 2 barn denne julen (meg, mine foreldre, søsken, svigerinne og nieser), og med restriksjonene nå (5 stk der jeg bor), vet jeg ikke hva vi skal gjøre.. Blir trist med en eventuell digital feiring..
Pås Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Håper de opphever forbudet mot flere enn fem i Bergen, ellers blir det mange skuffede slektninger!
Wit Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Hvis ikke Norwegian går konkurs og kansellerer alt før jul, så blir det oss her i huset + min mor (som kommer med fly). Akkurat slik det ville vært uten korona. Det eneste er at selskapene vi bruker å dra på (og invitere til) i romjula nok utgår.
Gjest Warrior Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Jeg er vel mer deprimert og redd enn tidligere jul, ellers skal jeg feire med nærmeste familie som vanlig regner jeg med.
lillemy02 Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 Vi blir endelig sammen hele familien pluss min mor, om alt går i orden gleder meg skikkelig faktisk. Første julen på 8 år jeg for ha alle barna mine samlet. Takket være korona faktisk (eneste positive med det) 1
Kemila Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 Juleaften blir som den pleier. 5 voksne og 2 barn rundt bordet. Restriksjoner eller ei. Men blir vel ikke noe av de faste selskapene hvor hele slekta samles, ei heller noen tur på byen med venninner. Skal kose meg masse med storfamilien og mine nærmeste venner i hele jula❤ 1
Fortauet Skrevet 11. november 2020 #14 Skrevet 11. november 2020 De kan ikke ha restriksjoner på fem i den mørkeste og lengste tuda i pret. Det er jo derfor jul er lagt til desember, for å lyse opp. Den mentale helsen tul nirdmenn vil dukke under, og det er for stort sjansespill. Restriksjonene vil lettes på innen de neste tre uker.
J.E Skrevet 11. november 2020 #15 Skrevet 11. november 2020 7 minutter siden, Fortauet skrev: De kan ikke ha restriksjoner på fem i den mørkeste og lengste tuda i pret. Det er jo derfor jul er lagt til desember, for å lyse opp. Den mentale helsen tul nirdmenn vil dukke under, og det er for stort sjansespill. Restriksjonene vil lettes på innen de neste tre uker. Om restriksjonene lettes uten at smitten vesentlig har gått ned, går vi i hvert fall en dyster januar og februar i møte. 2
Gjest RoNo Skrevet 11. november 2020 #16 Skrevet 11. november 2020 For min del ser jeg fram til en rolig jul sammen med mine nærmeste. Desember bruker å være så fryktelig travel, med aktiviteter ute av huset hver dag. Jeg kommer til å savne å få julestemning når jeg handler julegaver og gå på julemarkedet, julekonsert og teater (som vi har gjort i alle år). Men det skal bli koselig med julemusikk på radioen og småkaker i stekeovnen. Kanskje vi blir mye på hytta også siden vi ikke skal i romjulsfester. Så lenge ikke sykehus blir fulle og dødsfall blir urovekkende kan vi få det riktig så fint. Alt er avhengig av hvordan de i utsatte områder oppfører seg framover. Går alt bra kan det bli den koseligste julen vi har hatt. Vi hadde det forsåvidt helt utmerket i vår også, så vi er nok de heldige.
Nikitaspin Skrevet 11. november 2020 #17 Skrevet 11. november 2020 Påvirker ikke, da vi aldri har store selskap.
Drizzt Skrevet 11. november 2020 #18 Skrevet 11. november 2020 Det blir annerledes og roligere enn vanlig. Vi pleier å samle oss mange rundt bordet og folk reiser fra alle landets ender for å møtes. Det blir ikke noe av det i år. Det blir 3 mindre selskaper hjemme hos oss istedet hvor vi er 2 husstander - oss og 1 til i hvert selskap. Julaften, julefrokost dagen etter og julemiddag andre juledag. Gaver og julekort sendes med Posten i år til de som ikke kommer og ellers blir det pinnekjøtt julaften og ribbe andre juledag og den vanlige maten vi spiser når det er jul ellers. Jeg vet ikke hvordan det blir med diverse juleaktiviteter for store og små ute i år, men trolig dropper vi det fordi jeg er redd det samler seg mange på et sted og det blir vanskelig å holde tilstrekkelig med avstand.
omno_guest Skrevet 11. november 2020 #19 Skrevet 11. november 2020 Blir sjeldent aldri mer enn 20 stykk. Blir helt vanlig
Gjest MrsMacchiato Skrevet 11. november 2020 #20 Skrevet 11. november 2020 Helt normal julefeiring her i heimen😊
Anbefalte innlegg