AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Jeg har regelmessige menstruasjoner, men enormt lange sykluser. Hva slags medisin kan jeg få her? Jeg har også økt hårvekst, men ønsker å bli gravid så p piller er uaktuelt. Har slitt med SA, er det noen medisin som hjelper mot det med tanke på PCOS? Anonymkode: 639ca...d89
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Noen med PCOS trenger progesteronstøtte i begynnelsen av svangerskapet til morkake overtar. Ville tatt det opp med gynekolog hvis du har historikk med gjentatte SA så bør det jo utredes. Anonymkode: 87c57...611
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Ingenting hjelper mot den litt økte risikoen for spontanabort med PCOS, mange har imidlertid glede av Metformin (diabetesmedisin) mtp. å få mer stabile sykluser, hyppigere EL og færre symptomer. PCOS er i all hovedsak en metabolsk sykdom, hvor infertilitet som følge av sjeldne EL er ett av mange symptomer. Hos gynekolog kan du få tilpasset behandling for å fremkalle EL, enten det er Pergotime (på vei ut), Letrozol eller FSH-analoger Anonymkode: 0fa58...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå