AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Har vært sammen ett års tid med en jeg kjente godt fra før, og ser på som en oppegående og fornuftig fyr. problemet er at han har lite tålmodighet, og er ganske selvopptatt. Kjente han slik fra før også, og var lenge skeptisk, men selvfølgelig så jeg ikke noe til denne siden av han det første halve året. nå har han slått opp av hver krangel i et halvt års tid, og angrer etterpå. Føler han ellers også mangler mye selvinnsikt, han blir sint for alt som ikke passer han, dvs at jeg ikke blir med på butikken kan gjøre at han sier forholdet er tapt sak og ber meg flytte ut, til tross for at han sjeldent blir med meg på butikken han heller (dårlig eksempel, men beskriver hvor små problemer det gjelder) han har også lite tålmodighet til meg og mitt, jeg kan ikke snakke om ting som foregår i mitt hode uten at han mener at det ikke går an å være sammen med meg når jeg tenker på så mye rart osv. Selv om det er helt vanlige ting som jeg mener er normalt å kunne snakke med kjæresten sin om. Han er også mye sur, men takler ikke at jeg har en dårlig dag osv. skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra.. er det noen som kan komme med synspunkter? Anonymkode: d4e5c...7e4 1
Pappi Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra.. er det noen som kan komme med synspunkter? Anonymkode: d4e5c...7e4 Du sier det best selv. 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Herregud, for en barnslig fyr. Jeg hadde ikke orket det der. Høres overhodet ikke oppegående ut spør du meg. Anonymkode: b500c...6c2 10
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vært sammen ett års tid med en jeg kjente godt fra før, og ser på som en oppegående og fornuftig fyr. problemet er at han har lite tålmodighet, og er ganske selvopptatt. Kjente han slik fra før også, og var lenge skeptisk, men selvfølgelig så jeg ikke noe til denne siden av han det første halve året. nå har han slått opp av hver krangel i et halvt års tid, og angrer etterpå. Føler han ellers også mangler mye selvinnsikt, han blir sint for alt som ikke passer han, dvs at jeg ikke blir med på butikken kan gjøre at han sier forholdet er tapt sak og ber meg flytte ut, til tross for at han sjeldent blir med meg på butikken han heller (dårlig eksempel, men beskriver hvor små problemer det gjelder) han har også lite tålmodighet til meg og mitt, jeg kan ikke snakke om ting som foregår i mitt hode uten at han mener at det ikke går an å være sammen med meg når jeg tenker på så mye rart osv. Selv om det er helt vanlige ting som jeg mener er normalt å kunne snakke med kjæresten sin om. Han er også mye sur, men takler ikke at jeg har en dårlig dag osv. skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra.. er det noen som kan komme med synspunkter? Anonymkode: d4e5c...7e4 Han ventet med å bise deg hvem han er. Han er egentlig ikke en SÅ oppegående fyr, han er egentlig en egoistisk drittsekk som bryter deg ned og ødelegger selvfølelsen din. Du venter på noe som ikke kommer, du kommer aldri til å se denne SÅ oppegående siden av ham. La meg spørre deg, hvis du visste at han ikke kommer til å forandre seg, resten av livet deres blir som det er I DAG, blir du? Han kommer ikke til å forandre seg, han er slik, og du bør tro på det. Når noen viser deg hvem de er, tro dem. Anonymkode: 3b330...be5 12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Du velger selv å ha det slik. Jeg synes ikke han høres veldig oppegående ut. Og lar du være å dumpe en fyr som behandler deg dårlig, fordi ANDRE synes han virker oppegående? Også seriemordere er oppegående og snill mellom grusomhetene Anonymkode: dbfcb...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Du kan spørre han om han ønsker å være sånn, prøve å få han til å se din side av saken. Men det er nok ikke lett å få til en endring her. Eneste jeg kan sammenligne med er at det var en periode mannen min var rimelig sur på morgenen. Han satt oppe sent til tross for at vi har små barn som våkner mye om natta og er tidlig oppe. Jeg fortalte at jeg opplevde han som veldig sur og ikke noe hyggelig å snakke med på morgenen (tok dette opp på et annet tidspunkt enn morgenen). Han tok dette til seg og begynte å legge seg tidligere å passe på å få nok søvn. Det er så dumt at humøret til en person skal gjøre det kjipt for alle.. vi har nok styr med små barn i trass. Anonymkode: 681ed...6e1 2
Nidarosen Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Hvis du virkelig ønsker å være med han må du nesten bare gi han et ultimatum. Han/dere må kunne kommunisere uten at det skal bli slutt hver eneste gang. Over lengre tid vil dette bare ødelegge mer og mer, spesielt for deg. Du føler kanskje du må bøye deg for å prøve å unngå at det skjer igjen. I et forhold må begge parter legge i like mye jobb. Her ser det ut til at han får det og vil få det som han vil hver gang mens du må unne deg med en gang i blant. I lengden er det ikke mulig å fortsette slik. Usunt!! Hvis han ikke takler dette så er det nok best å gjøre det slutt. Det gjør nok vondt nå men du kommer til å få det tøft hvis det fortsetter slik.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra Min regel er at alt som kommer etter egentlig ikke teller. Anonymkode: 98f26...9c7 8
PM75 Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Jeg synes også at eksen min er en oppegående og fin fyr nå som vi ikke er et par. 4
Navani Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Ikke ta han tilbake neste gang han slår opp At dere har det bra når dere har det bra sier lite om forholdet. Slik er det jo for alle. Du må se på hvordan det er når dere har det dårlig, hvor ofte, og hvordan det påvirker deg. Å ikke kunne snakke om egne ting i forholdet er en varselslampe. At han ikke takler du har en dårlig dag er en varselslampe. Du fortjener bedre. Han lærer jo at det fungerer greit å oppføre seg slik, siden du tar han tilbake igjen og igjen. Du trenger ikke bedre grunn for å slå opp, det MÅ ikke være vold (fysisk eller psykisk) i bildet for å gå fra noen. Dere er bare ikke en god match. En kjæreste skal tåle deg på gode og dårlige dager, og dere skal kunne prate om alt. 4
Kokeshi Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Spør deg selv hvorfor du finner deg i dette.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Det der kommer ikke til å forandre seg. Så du får velge selv om du gidder sånn barnslig oppførsel eller ikke, rett og slett. Å skulle du komme med unnskyldninger som «han har jo gode sider» osv så javel, da får du velge om det er nok for deg når han oppfører seg som en dust. Anonymkode: f6a6f...74a
MammaMums Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 Dette er ikke bra for deg😔 Dette er en manipuleringsmetode som heter hot&cold - varm og kald. Les om dette på nettet. Resultatet av å bli i et sånt forhold er nettopp det, når du føler at dere har det bra- så ER DET VIRKELIG BRA!! ( fordi det er så usikkert og ekkelt ellers....) Prøv å spise en stor sitronbit. Og etterpå en sukkerbit.... Samme effekt. Samme opplevelse... Du vet du skal avslutte ❤️❤️❤️ Lykke til❤️ 3
Gjest Lille Potet Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra.. Hvordan oppegående? Han har en jobb og betaler regningene sine? Alle andre ser bare fasaden hans. Du vet han er en idiot. Ja, du kunne sikkert hatt det kjempetrivelig med et slag kort på cella med en kaldblodig morder også.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 Uff hadde det slik jeg også.. skjønte etter 1 år at man blir totalt syk av dette og går alltid på tå hev for å ikke si noe feil i hans øyne.. Dette må du bare få avslutta en gang for alle, han er psykopat og manipulerende og vil grave deg ned og liker å se du ikke har det noe bra. Lover deg, dette kommer bare til å bli verre å verre. Jo mer han sier han gjør det slutt og ser du blir lei deg, jo flere ganger gjør han dette mot deg.. Gjør det slutt! Anonymkode: e7a17...c87 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 En sak har alltid to sider, vært borti det selv, va ilag i 4år, og hun kom med samme beskyldningene i 3 av d årene, var tolmodig og visste hun hadde opplevd mye, men når jeg tok det så fint så ble det bare verre og verre, endte med at jeg ønsket å ta mitt eget liv, jeg holdt meg borte, men var og er utrolig glad i henne. Vi fikk kontakt igjen etter ett halvår og prata ut, og hun sa hun var lei for det og alt var ok, ei stund, så begynnte det igjen, og når jeg kjente det på kroppen min at jeg ikke greidde det kjøret så trakk jeg meg unna, og ga henne tid til å roe seg ned, sånn gikk det ei stund til det ble verre å verre. Har ikke hørt fra henne på 2 mnd. Er jo jeg som er den gale som gjør det slutt etter hver krangel, for hun har jo aldri gjort noe galt, men er det galt av meg når jeg ikke vil krangle, for jeg taper alltid, og om jeg ikke sier noe er det og galt. Er det feil av meg å trekke meg tilbake når jeg kjenner at det holder på å gå galt? Anonymkode: e7099...082
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 Så han er en selvsentrert, umoden, utålmodig, sur, gretten og impulsiv fyr som ikke gidder snakke om eller høre på dine ting, synspunkter eller tanker? På hvilken måte er han oppegående, mener du? Anonymkode: bcbf4...0ce 3
Bernardette Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 Man er ikke "oppegående" bare fordi man er ferdig med pottetrening og greier å kle på seg selv. Det du beskriver her, er ikke mye "oppegående". 3
Maleficenta Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 På 10.11.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev: Har vært sammen ett års tid med en jeg kjente godt fra før, og ser på som en oppegående og fornuftig fyr. problemet er at han har lite tålmodighet, og er ganske selvopptatt. Kjente han slik fra før også, og var lenge skeptisk, men selvfølgelig så jeg ikke noe til denne siden av han det første halve året. nå har han slått opp av hver krangel i et halvt års tid, og angrer etterpå. Føler han ellers også mangler mye selvinnsikt, han blir sint for alt som ikke passer han, dvs at jeg ikke blir med på butikken kan gjøre at han sier forholdet er tapt sak og ber meg flytte ut, til tross for at han sjeldent blir med meg på butikken han heller (dårlig eksempel, men beskriver hvor små problemer det gjelder) han har også lite tålmodighet til meg og mitt, jeg kan ikke snakke om ting som foregår i mitt hode uten at han mener at det ikke går an å være sammen med meg når jeg tenker på så mye rart osv. Selv om det er helt vanlige ting som jeg mener er normalt å kunne snakke med kjæresten sin om. Han er også mye sur, men takler ikke at jeg har en dårlig dag osv. skjønner jeg burde gjøre det slutt, men er vanskelig når jeg vet at han egentlig er en oppegående fyr, og blir sett på som det av alle andre også. I tillegg har vi det SÅ bra når vi har det bra.. er det noen som kan komme med synspunkter? Anonymkode: d4e5c...7e4 Herregud gidd ikke dette ts. Han er jo fullstendig ustabil. Dump fyren. Er ingenting å vente på en gang 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Ts jeg står i nesten akkurat samme situasjon som deg. Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt.. Har innsett at dette ikke blir bra og forhold som er sånn etter 1 år bare er ikke liv laga for. Det skal ikke være sånn Anonymkode: f82f9...564 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå