AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Kjenner jeg er veldig nervøs. Slik som jeg har skjønt skal vi finne ut av hva mine erfaringer er og hva jeg kan jobbe innen? Jeg har en fryktelig rotete CV, og har ikke passet inn i noen av jobbene jeg har hatt i mitt 10 års «arbeids karriere» Anonymkode: 2d7a1...64e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Jeg vil tro at du får hjelp til å skrive CV, også skal dere vel finne ut hva du kan jobbe med. Hva er det som gjør at du ikke passer inn i yrkene du hittil har prøvd? Har du prøvd mange forskjellige yrker? Anonymkode: 02d77...b0a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Dette trenger du ikke være nervøs for (jeg vet det er enklere sagt enn gjort å kontrollere, men prøv). Her skal du møte noen som er ute etter å hjelpe deg å finne arbeidet du passer inn i! Det kan hende du må prøve ut litt, men det beste er hvis du klarer å finne ut av hva du faktisk ønsker å drive med. Det får du hjelp til Som en forberedelse, forsøk å tenke igjennom hva det kan gå i, altså dine ønsker til en arbeidsplass, hva du trenger av ev. tiltak/tilrettelegging, og hva du ville trives best med å ha som jobb. Anonymkode: da874...94a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at du får hjelp til å skrive CV, også skal dere vel finne ut hva du kan jobbe med. Hva er det som gjør at du ikke passer inn i yrkene du hittil har prøvd? Har du prøvd mange forskjellige yrker? Anonymkode: 02d77...b0a Jeg lærer fryktelig tregt, og får aldri helt inn kompetansen jobben krever 😓 Som å sitte i kassen på matbutikken og kunne alle kodene til de forskjellige løsvekt varene. Jeg kan heller ikke gangetabellen, så å jobbe på lager ble mye feilplukk fordi jeg regnet feil. Har blitt testet og har bare dysleksi... Prøvde telefonsalg, men da fikk jeg tlf angst, og det passer jo ikke helt sammen 😅 Har ellers jobbet i kiosk, i plante butikk, i klesbutikk, kundeservice, på lekeland, barnehage, på sfo, bensinstasjon... Alltid det samme jeg sliter med, lærevansker, sosial angst og fryktelig dårlige matte ferdigheter. Og med det ikke noe gode referanser heller 😕 prøvde gå skole, men måtte da ta opp matte for å fullføre vgs. Prøvde i 3 år å fullføre PT2 og etter det så ga jeg opp det Vil gjerne jobbe med noe hvor jeg kan være helt alene, men mange slike jobber krever jo noe utdanning eller ferdigheter Anonymkode: 2d7a1...64e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette trenger du ikke være nervøs for (jeg vet det er enklere sagt enn gjort å kontrollere, men prøv). Her skal du møte noen som er ute etter å hjelpe deg å finne arbeidet du passer inn i! Det kan hende du må prøve ut litt, men det beste er hvis du klarer å finne ut av hva du faktisk ønsker å drive med. Det får du hjelp til Som en forberedelse, forsøk å tenke igjennom hva det kan gå i, altså dine ønsker til en arbeidsplass, hva du trenger av ev. tiltak/tilrettelegging, og hva du ville trives best med å ha som jobb. Anonymkode: da874...94a Er litt nervøs siden jeg ikke helt vet hva jeg vil drive med, men det er nok de som jobber der vant til 🙈 glemmer litt det at dette er jobben deres 😅 Skal prøve å tenke litt på forhånd, men er vanskelig da dette er noe jeg allerede har tenkt på i veldig mange år, jeg har trodd jeg har funnet drømme jobbene for meg, men tatt feil hver gang 😓 Anonymkode: 2d7a1...64e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lærer fryktelig tregt, og får aldri helt inn kompetansen jobben krever 😓 Som å sitte i kassen på matbutikken og kunne alle kodene til de forskjellige løsvekt varene. Jeg kan heller ikke gangetabellen, så å jobbe på lager ble mye feilplukk fordi jeg regnet feil. Har blitt testet og har bare dysleksi... Prøvde telefonsalg, men da fikk jeg tlf angst, og det passer jo ikke helt sammen 😅 Har ellers jobbet i kiosk, i plante butikk, i klesbutikk, kundeservice, på lekeland, barnehage, på sfo, bensinstasjon... Alltid det samme jeg sliter med, lærevansker, sosial angst og fryktelig dårlige matte ferdigheter. Og med det ikke noe gode referanser heller 😕 prøvde gå skole, men måtte da ta opp matte for å fullføre vgs. Prøvde i 3 år å fullføre PT2 og etter det så ga jeg opp det Vil gjerne jobbe med noe hvor jeg kan være helt alene, men mange slike jobber krever jo noe utdanning eller ferdigheter Anonymkode: 2d7a1...64e Du skulle nok hatt en jobb der det ikke er så mye ansvar, og f.eks bensinstasjon og kiosk kan man fort ende opp med å stå alene noen timer. Tlf salg er vel ikke å anbefale. Man må vel være ganske frampå det. Du skulle nok fått yrkesveiledning for å finne ut hva du vil og kan gjøre, for du har sikkert mange gode kvaliteter. Anonymkode: 02d77...b0a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Avklaringstiltaket skal jo nettopp kartlegge mulighetene dine, hva du kan, hva du har gjort, hva du kanskje kan passe til osv. Også får du prøvd deg ut i en liten periode et sted hvor du er med på å velge, for det er viktig. Da vil de finne ut hvor stor arbeidsevne du har og hva som passer deg å jobbe med. Det blir nok bra, og mye bedre enn du er redd for. Vi tenker jo ofte at ting er verre enn det virkelig er. Lykke til! Anonymkode: 04b3a...da2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avklaringstiltaket skal jo nettopp kartlegge mulighetene dine, hva du kan, hva du har gjort, hva du kanskje kan passe til osv. Også får du prøvd deg ut i en liten periode et sted hvor du er med på å velge, for det er viktig. Da vil de finne ut hvor stor arbeidsevne du har og hva som passer deg å jobbe med. Det blir nok bra, og mye bedre enn du er redd for. Vi tenker jo ofte at ting er verre enn det virkelig er. Lykke til! Anonymkode: 04b3a...da2 Ja er litt typisk meg å grue meg for ting som er ukjent! 😅 Tusen takk for støttende ord! Er også veldig spent på hvordan dette blir med korona restriksjonene også 🙈 Første møte er heldigvis over tlf! Så da håper jeg bare at jeg kan holde tlf angsten nede så vi får mest mulig ut av møtet 🙈 ts Anonymkode: 2d7a1...64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå