Gå til innhold

Hvis aldring ble kurert og alle kunne velge en bestemt alder for resten av livet. Hvilken alder hadde du valgt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare kroppslig/utseendemessig? I så fall ca. 28-30. Er 34 år nå, og er fortsatt fornøyd, men huden har begynt å bli mer «gusten». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke testet enda, men ser for meg at sent i førtiårene er et fint sted å være. Da vil barna mine være unge voksne, og jeg vil være full av livserfaring men forhåpentligvis med energi, god økonomi og en jobb jeg trives med. 

Anonymkode: 0f4db...633

Men, er premisset at tiden stopper? Er det ikke kun aldringen av kroppen som stopper? Da kan du være rett under 50 men ha kropp som en 20-åring.

Jeg velger i så fall 20.

Anonymkode: d89fb...3f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiske og mentalt føler jeg meg bedre jo eldre jeg blir. Fysiske rundt 20 år, er rundt 29 år. 

Anonymkode: 1edd8...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tydeligvis har misforstått premisset til TS her. Det er bare den kroppslige aldringen som stoppes, mentalt vil du jo være like gammel som du er nå. Altså helt idiotisk å velge noe over 30. Jeg er mann og tenker meg rundt 26-28 år, kvinner burde velge rundt 8-10 år mindre. 

Anonymkode: c56ea...7d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som tydeligvis har misforstått premisset til TS her. Det er bare den kroppslige aldringen som stoppes, mentalt vil du jo være like gammel som du er nå. Altså helt idiotisk å velge noe over 30. Jeg er mann og tenker meg rundt 26-28 år, kvinner burde velge rundt 8-10 år mindre. 

Anonymkode: c56ea...7d2

Hvorfor skulle man ikke ønske noe over 30? Kropp har mest med selvfølelse å gjøre og den kommer av og til senere enn 30. Når ungene er voksne og man kan fokusere på seg selv, blomstrer mange . Jeg ville aldri i livet hatt igjen livet som kvinne under 40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives i grunnen med den alderen jeg har nå, 50 år. Jeg har lært mye av livet, er gammel nok til å le av meg selv, har møtt nok mennesker til å ha ganske gode marginer på hva som faller inn under "gjennomsnittlig normal", er i god nok form til at mine voksne barn fortsatt spør om jeg vil være med på fjelltur, og føler i grunnen at jeg har et avslappet forhold til egen kropp, utseende og alder. Så der jeg er nå kunne jeg godt tenke meg å bli værende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at det er fysisk alder og at hodet fortsetter som før. I så fall ca 20. da var jeg i god form, hadde lite vondter, forbrenningen var høy, hadde fått formene jeg skal ha og energinivået var på topp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gagaen skrev:

Hvorfor skulle man ikke ønske noe over 30? Kropp har mest med selvfølelse å gjøre og den kommer av og til senere enn 30. Når ungene er voksne og man kan fokusere på seg selv, blomstrer mange . Jeg ville aldri i livet hatt igjen livet som kvinne under 40. 

Men så les HI igjen da. Spørsmålet var ikke ved hvilken alder du trives best, men ved hvilken alder du ville stoppet aldringen. Du blir jo eldre, men kroppen forblir den samme. Så hvorfor velge en kropp over 40 når man kan få en kropp i 20-årene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...