AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Hadde litt rosa utflod idag, uke 16 . Jogget en rimelig god tur i forgårs. Gikk også gjennom veldig mye stress rett etterpå. Trenger dette være alvorlig? Hører fin hjertelyd med doppler. Det er lyserosa utflod. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ca495...b7a
Kenelz Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Man skal i grunn ikke bruke doppler for medisinske grunnlag (ikke bruke det for å forsikre seg at det går fint med babyen i magen. Hjemmebruk skal bare vær på gøy og ikke noe annet). Selvom mange har opplevd rosa utflod og at det har gått bra så hadde jeg uansett tatt en tur innom fastlegen/jordmor.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Jeg hadde ventet. Kontakt legen om ddet blir verre. Jeg har blødd i begge mine svangerskap, ofte etter sex. Du har ikke hatt det nylig? Slimhinnene er skjøre pga hormoner når man er gravid, så man blør mye lettere enn til vanlig..... Anonymkode: b3e6b...275 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Jeg har blødd friskt blod frem til uke 19 uten at det har vært noe farlig Men har alltid tatt privat ultralyd i etterkant av blødning for å være sikker. Anonymkode: 8e949...4a6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Høres ut som at det er pga joggeturen din og det påfølgende stresset i etterkant du har ganske skjøre slimhinner i et svangerskap, så det skal ikke så veldig mye til før små blodkar sprekker. Det er helt ufarlig, men det er så klart ekkelt, siden man forbinder blødninger i svangerskap med noe galt. Se det an, og hvis det ikke gir seg, øker i mengde eller du i tillegg får vondt eller har ubehag, ville jeg ringt jordmor/fastlegen. Anonymkode: c6fce...f63
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ventet. Kontakt legen om ddet blir verre. Jeg har blødd i begge mine svangerskap, ofte etter sex. Du har ikke hatt det nylig? Slimhinnene er skjøre pga hormoner når man er gravid, så man blør mye lettere enn til vanlig..... Anonymkode: b3e6b...275 Ikke hatt blødning hele graviditeten, utenom litt helt i starten rundt forventet mens. Det var en dråpe og jeg leste det var vanlig. Jeg begynte jo å føle en veldig ro nå og tenkte at nå går jo sikkert alt bra. Har vært på ultralyd for to uker siden, barnet sprelte og så fint ut. Nå to uker senere dette rosa utflodet, blir veldig emosjonelt tungt å miste såpass "langt" uti graviditeten. Trodde sjansen var minimal i uke 16. Anonymkode: ca495...b7a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke hatt blødning hele graviditeten, utenom litt helt i starten rundt forventet mens. Det var en dråpe og jeg leste det var vanlig. Jeg begynte jo å føle en veldig ro nå og tenkte at nå går jo sikkert alt bra. Har vært på ultralyd for to uker siden, barnet sprelte og så fint ut. Nå to uker senere dette rosa utflodet, blir veldig emosjonelt tungt å miste såpass "langt" uti graviditeten. Trodde sjansen var minimal i uke 16. Anonymkode: ca495...b7a Det er ikke uvanlig med små blødninger, nei tror du fint kan slappe helt av. Ta kontakt med legen skulle det bli verre, men det høres helt ufarlig ut. Kanskje vil du oppleve litt misfarget utflod de neste par gangene du er på do, men det er ikke farlig. Er du kjempeurolig, og ikke klarer å slappe av, så ringer du lege/legevakt og hører hva de sier der, så slipper du å engste deg Anonymkode: c6fce...f63
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hatt blødning hele graviditeten, utenom litt helt i starten rundt forventet mens. Det var en dråpe og jeg leste det var vanlig. Jeg begynte jo å føle en veldig ro nå og tenkte at nå går jo sikkert alt bra. Har vært på ultralyd for to uker siden, barnet sprelte og så fint ut. Nå to uker senere dette rosa utflodet, blir veldig emosjonelt tungt å miste såpass "langt" uti graviditeten. Trodde sjansen var minimal i uke 16. Anonymkode: ca495...b7a Tror ikke du skal uroe deg altså, det er ytterst sjelden man mister så seint, og da er det gjerne ved tvillinger isåfall. Dersom alt var fint på ultralyd, og det kun var snakk om rosa utflod så håper jeg du ikke stresser for mye med det💖 Anonymkode: 8e949...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå