Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har unormal hårvekst her og som har testet hormonverdiene? Lurer på om jeg har økt testosteron, hva er behandlingen for dette?

Anonymkode: aabac...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller kan hjelpe.

Anonymkode: 06987...2fd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

P-piller kan hjelpe.

Jeg er gravid, men klarer ikke holde på barnet. Hatt flere spontanaborter. Vi planlegger barn så p piller er ikke aktuelt 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid, men klarer ikke holde på barnet. Hatt flere spontanaborter. Vi planlegger barn så p piller er ikke aktuelt 

Uff, beklager...

Har du fått utredning for hvorfor du mister? Tenkte om du har sjekket for PCOS, det kan henge sammen med hårveksten..

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fått kraftigere hårvekst og «grovere» hår i løpet av svangerskapet. Tror ikke det er unormalt å få som gravid. Har derimot ikke slitt særlig med dette før. Hvis dette er et problem du har hatt hele tiden, ville jeg pratet med en lege da det kan være symptomer på PCOS. De som har denne diagnosen kan også slite med å få barn. Det er nok hjelp å få. 

Anonymkode: dd146...23b

Skrevet

Ville også bedt om utredning for PCOS. Det er høyere risiko for spontanabort ved PCOS. Har du flere symptomer som passer?

Anonymkode: 4c1af...f28

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som PCOS

Anonymkode: 3050e...671

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville også bedt om utredning for PCOS. Det er høyere risiko for spontanabort ved PCOS. Har du flere symptomer som passer?

Symptomene passer, men eggstokkene mine var helt fine og passet ikke til pcos. Derfor blir jeg forvirret. Har heller ikke problemer med å bli gravid, men har veldig lange menstruasjonssykluser. Mistenker litt stoffskifteproblemer.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Symptomene passer, men eggstokkene mine var helt fine og passet ikke til pcos. Derfor blir jeg forvirret. Har heller ikke problemer med å bli gravid, men har veldig lange menstruasjonssykluser. Mistenker litt stoffskifteproblemer.

Man MÅ ikke ha cyster på eggstokkene, det er bare ett av diagnosekriteriene. De mest brukte kriteriene sier minst 2 av 3 av følgende:
- Cyster på eggstokker
- Kliniske og/eller biokjemiske tegn på hyperandrogenisme
- Oligo- eller anovulasjon

Vil jo si at det høres ut som om du har to av tre da. Så absolutt grunnlag for utredning?

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man MÅ ikke ha cyster på eggstokkene, det er bare ett av diagnosekriteriene. De mest brukte kriteriene sier minst 2 av 3 av følgende:
- Cyster på eggstokker
- Kliniske og/eller biokjemiske tegn på hyperandrogenisme
- Oligo- eller anovulasjon

Vil jo si at det høres ut som om du har to av tre da. Så absolutt grunnlag for utredning?

Jeg har regelmessige eggløsninger og menstruasjon, bare lange sykluser. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har regelmessige eggløsninger og menstruasjon, bare lange sykluser. 

Spørs hvor lange da kanskje, det er jo ikke helt normalt. Menmen, du får ta en vurdering på det  :) Kanskje det kunne gitt deg noen svar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...