Gå til innhold

Jeg har et rom og kjøkken, det er mer enn nok for meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det sånn. Jeg bor alene i Oslo og trives med en liten leilighet. Har kaffebar og restauranter i nærheten. 

Anonymkode: 5e600...596

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bad er greit å ha

Anonymkode: 634ed...5ca

• Liker 11
Skrevet

Jeg er kresen på mye, så jeg liker å ha det stort for å si det sånn.😅 Men min søster har en leilighet i Stavanger som kan ligne på din beskrivelse.

Skrevet

Ikke stue eller bad? Eller gang?

Anonymkode: b2c5c...9e0

Skrevet

Hadde jeg bodd alene, kunne jeg fint hatt kun 30-40 m2. 

Anonymkode: cc344...ccd

• Liker 5
Skrevet

Har du eget soverom?

Det er viktig synes jeg, men vil ha liten bolig. Min er 49kvm, 1 soverom.

Passer meg perfekt, blir uvel på tanken av å rengjøre noe større eller å ha et hus som skal vedlikeholdes.

Anonymkode: 5fbf0...eb2

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg vært alene ville jeg foretrukket liten leilighet og få ting. Umulig å ha få ting når man har 3 barn  og en mann😂

Har man enebolig må man også ha plass nok til alle de saker som skal til for å vedlikeholde og stelle i hage osv. 

Anonymkode: c74cf...375

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som har det sånn. Jeg bor alene i Oslo og trives med en liten leilighet. Har kaffebar og restauranter i nærheten. 

Anonymkode: 5e600...596

Der er jeg konge, ja der bestemmer jeg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i studenthybel med soverom + deler bad og kjøkken. Hadde vært veldig greit med gang og stue. Terskelen å invitere over besøk som sitter på senga mi er nokså høy

Anonymkode: 42064...87d

• Liker 1
Skrevet

Nå bor jeg i et rekkehus, siden jeg fikk barn, men har vel aldri vært så lykkelig som da jeg bodde i en knøttliten leilighet sentralt i byen og gikk nærmest daglig på kafeer, barer, konserter, kino... Parken var min hage om sommeren og jeg kunne spasere hjem fra byen nesten uansett hvor jeg var. Fikk jeg ikke Øya-billett kunne jeg bare slå opp vinduet på fullt gap og høre all musikken. 

Det er vel kombinasjonen av det gøye urbane singellivet, samt friheten i å ikke ha flere kvadratmeter å vaske enn at man får det gjort på 30 min hver fredag mens man åpner helgas første øl :) 

Anonymkode: c3c31...a3b

• Liker 4
Skrevet

En kompis kjøpte seg nylig en helt ny leilighet i en ny blokk her i byen, 2, 7 millioner for et rom på 26kvm der kjøkken/soverom/stue er i ett og knøttlite bad. Galskap...

Anonymkode: 9ffe8...7fe

• Liker 6
Skrevet

Ja det er nok for meg også. Har lampebutikk i nærheten

Anonymkode: fdd0a...2db

• Liker 1
Skrevet

Har bodd i en ganske lite leilighet nå i 3 år. Ca 25-30 kvm. Den har veldig fin løsning med eget soverom, en liten gang og bad. Kjøkken og stue i et. 

Føles mye større enn dne egentlig er. Har trivdes kjempe godt i de tre årene og klarte meg veldig bra, men var også da for det meste alene. Har hatt partner på besøk mye og det har faktisk også gått fint. Over lengre tid hadde det jo sikkert blitt litt slitsomt å gå oppi hverandre hele tiden men det har fungert bra så langt ✌️

Flytter til større leilighet i desember, men mest fordi jeg bare ville ha noe jeg eier, men greit også da med gjesterom og generell mer plass så man ka gjøre ting litt hver for seg. Er glad i partneren men har også behov for min egen tid i lengden 😊

Skrevet

Så bra du trives :) Hadde jeg bodd alene kunne jeg klart meg på såpass lite plass, men med mann og katt foretrekker vi noe større. Oppgraderer fra rekkehus til enebolig nå, og får endelig rom til å utfolde oss med hobbyer og interesser. Vi er minimalister og har lite ekstra ting, men blir bra med egen loftsstue til separat besøk, to gjesterom i stedet for ett for de som kommer langveisfra, og ikke minst et ekstra toalett.

Jeg har bodd 2 stk på 50 kvm og det gikk helt fint, men jeg trives best med god plass.

Anonymkode: ec4f6...b5f

Skrevet

"Der er jeg konge, ja der bestemmer jeg"?

Anonymkode: 9228e...72f

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

"Der er jeg konge, ja der bestemmer jeg"?

Anonymkode: 9228e...72f

Hvis du heter Michael så.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge man er alene eller voksent par trenger man ikke allverden. Jeg leide i 5 år på 35 kvadrat med x-en min:P Men på slutten begynte det å bli trangt, mest på kjøkkenet. Der var det koketopp, 40cm benk og en vask:P Var også dyrt for det var et fint og litt sentralt område. Nå bor jeg utfor sentrum og eier på 55 kvadrat, men nær en stor handelsplass 10 min unna til fots. Så har jo alt jeg trenger og litt til der. Klart jeg har mer plass enn jeg strengt tatt trenger men det er ganske godt mtp åssen jeg bodde før. Har også en enorm bod:D

Anonymkode: 59e7a...48e

Skrevet

Akkurat i disse dager er det fantastisk å ha et dedikert rom til kontor. Kunne lukke døra når jeg tar lunsjpause, eller når jeg avslutter arbeidsdagen for kvelden. 

Like fullt er jeg glad i å ha det iskald  på soverom, og godt og varmt i stue. 

Er også glad i å ha en stue der det er dyp og myk sofa for TV titting, og en sofagruppe der det er fint å sitte om man har gjester. 

Også er det greit med vaskerom, slik at katten har god plass til doen sin, og jeg slipper å tørke klær i stua. 

Og ikke minst et eget bad til gjester, slik at bare jeg bruker mitt bad.

Og ser med det at jeg ikke er av typen som hadde trivdes i en liten leilighet... 

Men leilighets-delen er jeg veldig enig i. Har aldri taklet utvendig vedlikehold, hage, snømåking og alt det der. 

Anonymkode: 1f1d9...60b

Skrevet

Ett rom og kjøkken var sånn jeg hadde da jeg var nødt for jeg hadde ikke råd til annet. Jeg vil ha soverom, ikke sove på stuen. Både mtp gjester, og på at det er vist at man sover bedre om man har et rom dedikert til det. 

Jeg ville også ha et ekstrarom, hvor jeg kunne ha kontorplass og tredemølle. 

Nå har jeg mann og to barn, og har to stuer og fire soverom, og skulle ønske meg enda flere rom... 

Anonymkode: ee0a2...0fc

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har bodd ï ett roms bolig og det er sikkert fint for de som trives med det. Jeg er glad i å lage mat så det å sove, tilberede og spise mat i samme rom er ikke noe jeg liker. Har bodd i 2 roms de siste 15 årene og slik skal det fortsette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...