kjetil + hagbart<3 Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 hei! jeg har en lillesøster som skal konfirmere seg til våren, og hun er litt usikker på hvordan hun skal feire den. dere skjønner, foreldrene våres er ikke sammen og de har ikke noe god tone. hun har veldig lyst til å ha et stort selskap men begge sidene, men det nekter pappa. det er greit for henne å ha to selskap, men hun vil at alle skal være sammen med i kirken. og den dagen hun skal i kirken, har pappa henne, som gjør at mamma ikke kan ha selskap den dagen. og det syns hun er kjipt, siden hun har en fader fra bergen som hun skal invitere og kusinene våres som bor 6 timer unna. jeg hadde aldri konfirmasjon selv, og jeg ikke helt hva vi skal gjøre- for mamma og pappa nekter å prate om konfirmasjonen. noen tips?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Spørs om det i det hele tatt er lovlig å ha slike store sammenkomster. Koronaen kan sette sitt preg på den feiringen. Anonymkode: 7bb67...428
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Pga korona passer det fint å dele opp i to selskap. Men foreldrene hennes kan jo ikke nekte å snakke om det, for det er jo de som skal lage feiringen. En 15-åring bør ikke ha en så rigid samværsordning at slike ting ikke kan snakkes om måneder i forveien. Faren har vel bestemt da, at han har sitt selskap på selve dagen, og det har han like rett til som moren deres. I kirken er det garantert kun lov med ti eller 20 gjester uansett, så kusiner langsveisfra og en tante fra Bergen er ikke aktuelt med mindre de er faddere og en av de ti utvalgte (foreldre, deg, evt nye partnere, andre søsken, faddere: det blir fort 10). Søsteren din må snakke med sin far om hvordan de gjør det, og så får hun snakke med sin mor, hvordan dere gjør det. Det naturlige er at du og moren deres (og evt. andre søsken) får komme i kirken. Så kan dere ha selskap helgen etter. Anonymkode: 02d1e...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå